2017-05-03, 23:21
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Instämmer. Undviker också den där Unipegskiten. Kan rekommendera både Wäsby och Sollentuna som inte alls ligger många minuter ifrån Lindö.

Tycker ni är lite väl hårda efter ett april där det snöat om vartannat och knappt varit någon värme. Endast spelat Dal i år och den var inte fy skam.

Man märker åtminstone vilken skillnad det är på kraven på banorna från er som alltid spelat här nere (vilket ju är kul för en nyinflyttad) I norr blir många av banorna aldrig ens så här bra på hela året
Citera
2017-05-04, 20:02
Medlem
Chrisess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BADARING
Måste skriva av mig gällande en så sinnessjuk upplevelse från igår som jag också vill varna andra för. Var ute och spelade Lindö Park. Jag är ganska kräsen men har verkligen förståelse för att det är tidigt på säsongen. Med det sagt så vill jag ödmjukt varna alla golfare i Stockholm för att spela den jävla skiten. Helt ok design (bättre än de andra Lindöbanorna) och flera bra golfhål men det fanns på riktigt inte en enda kvadratmeter på någon fairway som går att kalla för gräs. Jag skulle mer beskriva det som en leråker. Dåligt skött av både banpersonal och spelare under lång tid. Till råga på det dåliga skicket så tar de jävla idioterna 600 kr i greenfee vilket också är helt sinnessjukt. Otrevligt bemötande av personalen och värdelöst utbud både i resturang och shop. Kvantitet före kvalitet. Jag har nu valt att gå ur skiten som hette unipeg, som nu heter golfstar, som från början hette huvudstadens gk, som bokas som Cloud golf, som gått ihop med toptee, som hade ett klubbhus på Sveavägen som hette riviera...
jag tror och hoppas att fler väljer medlemsklubbar istället där folk bryr sig om banan, lagar nedslagsmärken och där klubben har en duktig greenkeeper. Det är åt helvete som det är nu och jag önskar att Sverker Olofsson kunde göra comeback och granska skötseln av "Unipeg" och deras jävla pissbanor.

Står dock på golfstars sida att fairwayen är risig på Lindö Park och att du inte borde lira på den just nu om det är av vikt. Men helt klart dåligt skött!

Har någon varit på Brollsta, är banan i bra skick?
Citera
2017-05-05, 19:56
Medlem
Sorry orkar inte läsa hela tråden så om jag missat svaret ber jag om ursäkt. Spelade golf 98-01 och slutade på 6.6hcp och nu är jag gammal nog att sluta bryta av klubborna så jag tänkte starta igen. Så mina frågor är:finns jag ens kvar i HCP systemet? Om jag gör det måste jag gå in på 6.6? Inte slagit ett golfslag på 16år så 6.6 är så sjukt mycket över min kapacitet. Så om jag börjar på 6.6 lär 4-5år av svordomar följa😢
Citera
2017-05-05, 21:14
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrises
Står dock på golfstars sida att fairwayen är risig på Lindö Park och att du inte borde lira på den just nu om det är av vikt. Men helt klart dåligt skött!

Har någon varit på Brollsta, är banan i bra skick?

Brollsta är i mycket bra skick. Både deras nia och 18-hålaren. Svår bana dock. Inte så förtjust i den då de första nio är varierande och svåra, mycket vatten. De sista nio är bara fram och tillbaka.
Citera
2017-05-05, 21:18
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Sorry orkar inte läsa hela tråden så om jag missat svaret ber jag om ursäkt. Spelade golf 98-01 och slutade på 6.6hcp och nu är jag gammal nog att sluta bryta av klubborna så jag tänkte starta igen. Så mina frågor är:finns jag ens kvar i HCP systemet? Om jag gör det måste jag gå in på 6.6? Inte slagit ett golfslag på 16år så 6.6 är så sjukt mycket över min kapacitet. Så om jag börjar på 6.6 lär 4-5år av svordomar följa😢

Min kompis, efter en lång tid av icke-spel tog kontakt med vår banas PRO och i samtal med honom kunde de gå in och höja hans HCP till en mer passande nivå. Antar att det skulle fungera samma på din klubb. Kanske finns någon här med andra tips men fråga din lokala PRO om det!
Citera
2017-05-05, 22:01
Medlem
Dr_Dollars avatar
**Flashback Open 2017**

Nu när vi går så smått in i säsongen 2017 med alla förväntningar, den där nya wedgen som har införskaffats, skorna, bollarna, den där fräcka pikè-tröjan och allt vad det innebär, så tänkte jag kolla hur intresset skulle vara med att till hösten göra en form av "avslutningstävling" kanske i september/oktober när vi alla ska vara som bäst.

Vad tycker panelen?

Förslagsvis så skulle vi samlas nånstans i mitten av vårt avlånga land...Gävle, Uppsala eller vår kära huvudstad?
Scandic, golf, gnälla på hur alla invandrare våldtar våra kvinnor, några öl och förhoppningsvis några skratt

Tankar och funderingar?
Citera
2017-05-07, 01:57
Medlem
Hur många puttar snittar ni per rond? Jag är boogy-spelare och förra säsongen låg jag på 38-42 per rond de allra flesta med någon enstaka runda ner mot 30-32. Det känns som att jag för att ta mig ner på lägre hcp måste bli bättre på puttningen.

Just nu spelar jag med en billig "skräp-putter" som köptes för några hundralappar för 5-6 år sedan. Kan jag förbättra mitt resultat mycket med en ny putter eller är det bara att ställa sig på övningsgreen och nöta?
Citera
2017-05-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevewynn
Hur många puttar snittar ni per rond? Jag är boogy-spelare och förra säsongen låg jag på 38-42 per rond de allra flesta med någon enstaka runda ner mot 30-32. Det känns som att jag för att ta mig ner på lägre hcp måste bli bättre på puttningen.

Just nu spelar jag med en billig "skräp-putter" som köptes för några hundralappar för 5-6 år sedan. Kan jag förbättra mitt resultat mycket med en ny putter eller är det bara att ställa sig på övningsgreen och nöta?

Köp en ny putter du testar innan köp. Det kommer ge dig en skönare känsla när du går upp på green o som alltid med golf är känslan viktig
Citera
2017-05-10, 10:16
Medlem
Skönt att de börjar bli lite varmare ute nu. Ska spela upp på lördag förhoppningsvis. Bestämde mig för att ta grönt kort igen. Använde mig av golf4u riktigt bra sätt att få grönt kort utan att betala skjortan plus lite till
Citera
2017-05-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevewynn

Köp en ny putter. Att snitta 38-42 är rent för mycket.
Snitt på 36 är 2 per hål. Mer än det skall du absolut inte ha.
Citera
2017-05-14, 20:28
Medlem
Jannebigplays avatar
Har haft med mina järnslag och de längre klubborna ett tag och allting kulminerade verkligen idag när jag lirade ute på Lövsättra. Hade 10p efter 7 hål och jag hade inte fått till ett enda bra järnslag. Enbart toppningar och sorkdödare, ville bara slänga klubborna åt helvete. Det var då någonting kom över mig. Nästan som att jag fick en uppenbarelse. När jag provsvingade försökte jag alltid få klubban att vara parallelt med marken bakom ryggen även om jag är ganska stel av mig. Detta resulterar i att jag böjer armarna och slagen går lite hur som helst. Jag började korta ner min uppsving och det kändes mycket bättre. Struntade i hur polarna svingade, nu körde jag lugn och fin, kortare uppsving. Ta det lugnt bara tänkte jag. Det var då det hände. Pang, Monsterslaget med min tre hybrid, brukar inte ens få upp den i luften annars. Rakt in på green. Inte ett enda dåligt järnslag efter detta. Inte ett enda!

Fortsatte tänka på korta uppsvingar och det hela resulterade i att jag fick 5p på de två sista hålen och sedan 25p på sista nio! Kollade lite på nätet efter och såg att detta tydligen var ett vanligt problem. I
Citera
2017-05-14, 21:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Har haft med mina järnslag och de längre klubborna ett tag och allting kulminerade verkligen idag när jag lirade ute på Lövsättra. Hade 10p efter 7 hål och jag hade inte fått till ett enda bra järnslag. Enbart toppningar och sorkdödare, ville bara slänga klubborna åt helvete. Det var då någonting kom över mig. Nästan som att jag fick en uppenbarelse. När jag provsvingade försökte jag alltid få klubban att vara parallelt med marken bakom ryggen även om jag är ganska stel av mig. Detta resulterar i att jag böjer armarna och slagen går lite hur som helst. Jag började korta ner min uppsving och det kändes mycket bättre. Struntade i hur polarna svingade, nu körde jag lugn och fin, kortare uppsving. Ta det lugnt bara tänkte jag. Det var då det hände. Pang, Monsterslaget med min tre hybrid, brukar inte ens få upp den i luften annars. Rakt in på green. Inte ett enda dåligt järnslag efter detta. Inte ett enda!

Fortsatte tänka på korta uppsvingar och det hela resulterade i att jag fick 5p på de två sista hålen och sedan 25p på sista nio! Kollade lite på nätet efter och såg att detta tydligen var ett vanligt problem. I

Ett annat "vanligt problem" som du skulle kunna tänka på;
Hur pass hårt håller du i klubban?
Testa att slappna av...ordentligt, plus att du håller väldigt löst i klubban.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in