Citat:
Ursprungligen postat av
knugen77
Började spela i juni med ett nybörjarset och har blivit otroligt biten. Nu när man tagit sig ner till en okej nivå är det dags att investera i ett bättre set.
Jag var på Dormy och testade och enligt dem behöver jag ha klubbor som är förlängda med 1 tum. Hade tänkt köpa föregående års set till rabatterade priser och köra custom fitting men tydligen kan man enbart göra det på klubbor som är ordinarie priser.
Hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Köpa ett standardset och lämna in någonstans för förlängning eller förändras skaftegenskaperna för mycket då?
Ska jag köpa förlängda klubbor på hela setet eller är det mest järnklubborna som är viktigast att förlänga?
Hur hade ni rutinerade golfare gjort?
Beror ju lite på budgeten men jag skulle ju helt klart rekommendera att du gör en custom fitting på nån golfklubb eller nån riktig golfbutik, typ Dormy.
Dom brukar inte ta nått merpris för själva custom fittingen men eftersom klubborna blir skräddarsydda så blir det ju inga paketpris eller reapriser eller nått sånt så lite dyrare blir det.
Det är helt klart värt att skaffa klubbor som passar en, det är också mycket billigare i längden jämfört med som många gör att köpa nått nytt och häftigt på rean vartannat år.
Men samtidigt också som Janne är lite inne på.. Om din sving förändras, till exempel om du tar lektioner, eller om du helt enkelt utvecklas, då kanske dina fina utprovade klubbor inte längre är perfekta för dig..