2016-03-27, 19:43
Medlem
Någon som köpt klubbor från golfbidder? Funkat problemfritt?
Citera
2016-03-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Någon som köpt klubbor från golfbidder? Funkat problemfritt?

Golfbidder är legit.
Citera
2016-03-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Golfbidder är legit.

Nice. Står det att det är bra kondition på klubborna så stämmer det osv? Måste uppgradera allt utom puttern i år känner jag och det är inte gratis om allt ska vara nytt.
Citera
2016-03-28, 11:14
Medlem
Citat:
Nice. Står det att det är bra kondition på klubborna så stämmer det osv? Måste uppgradera allt utom puttern i år känner jag och det är inte gratis om allt ska vara nytt.

Har inte beställt själv därifrån men vad jag hört från folk så verkar grejerna snarare överträffa förväntningar vad det gäller skick än tvärtom. Ett tips är att hålla ögonen öppna även på eBay, Blocket samt köp-o-sälj-grupper på facebook.

Vad är det för klubbor du kollat på hittills?
Citera
2016-03-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Har inte beställt själv därifrån men vad jag hört från folk så verkar grejerna snarare överträffa förväntningar vad det gäller skick än tvärtom. Ett tips är att hålla ögonen öppna även på eBay, Blocket samt köp-o-sälj-grupper på facebook.

Vad är det för klubbor du kollat på hittills?

Ah det låter kanon! Jag vill ha antingen ping i25 eller titleist ap2or tror jag. Driver och fw3 ping g30 eller den senaste modellen vad den nu heter. Wedgar nya vokeys. Har inte så bra koll på de andra märkenas wedgar faktiskt.
Citera
2016-03-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ah det låter kanon! Jag vill ha antingen ping i25 eller titleist ap2or tror jag. Driver och fw3 ping g30 eller den senaste modellen vad den nu heter. Wedgar nya vokeys. Har inte så bra koll på de andra märkenas wedgar faktiskt.

Låter som en schyst setup för den bättre amatören! Har du kolla på vilka specs/skaft du bör ha i dina klubbor? För mig personligen blev det en märkbar skillnad i slagen när jag fick rätt lie och längd på mina klubbor.
Citera
2016-03-29, 07:53
Medlem
Vipsen18s avatar
Spelade första "rundan" igår! Skitkul verkligen, även fast det var en korthålsbana där det kortaste hålet är 62m (slog över green med en 60 grader). Trodde jag skulle ha STORA problem med såväl sving som chip och putt, men svingen var on point om inte bättre än förra året? Nu kan jag knappt vänta tills de stora banorna öppnar så man får ta fram lite längre klubbor
Citera
2016-03-30, 20:12
Medlem
Dags att skaffa en ny driver och jag undrar vilken som är mest prisvärd. Började spela förra året så jag är ganska ny med golf. Jag vill ha kunna kontrollera bollen men även att den ska gå långt. Så vilka av de här tycker ni är bäst?
http://www.golfbidder.com/sv/SearchR...0&PriceTo=1400

Tack på förhand
Citera
2016-03-31, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasse00
Dags att skaffa en ny driver och jag undrar vilken som är mest prisvärd. Började spela förra året så jag är ganska ny med golf. Jag vill ha kunna kontrollera bollen men även att den ska gå långt. Så vilka av de här tycker ni är bäst?
http://www.golfbidder.com/sv/SearchR...0&PriceTo=1400

Tack på förhand

Av det där urvalet hade jag nog kört på Cobra Bio Cell, en bra och förlåtande driver som enligt din beskrivning skulle passa dig.
Citera
2016-03-31, 23:38
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Av det där urvalet hade jag nog kört på Cobra Bio Cell, en bra och förlåtande driver som enligt din beskrivning skulle passa dig.

Japp, jag håller med. Jag spelar själv BioCell och har spelat en säsong (cirka 45 rundor, 15hcp) och har stortrivts med den. Jag träffar uteslutande på andra ställen än mitt i sweetspot (ofta mer mot hälen) och får ut bra längder ändå. En mycket snäll och skön driver.

Mitt tips när det bara gäller en enstaka klubba är väl att kika runt på Blocket och FB-grupper istället för att beställa från utlandet. Finns nog inga direkta fördelar med det.
Citera
2016-04-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Japp, jag håller med. Jag spelar själv BioCell och har spelat en säsong (cirka 45 rundor, 15hcp) och har stortrivts med den. Jag träffar uteslutande på andra ställen än mitt i sweetspot (ofta mer mot hälen) och får ut bra längder ändå. En mycket snäll och skön driver.

Mitt tips när det bara gäller en enstaka klubba är väl att kika runt på Blocket och FB-grupper istället för att beställa från utlandet. Finns nog inga direkta fördelar med det.
Det blev en ny Cobra Bio Cell+
Citera
2016-04-04, 23:50
Medlem
Ska äntligen komma igång med golfandet igen efter ett par års frånvaro. Och då vänder jag mig såklart till er, mitt ärade flashback!

Jag och farsgubben var och inhandlade mitt första, och hittils enda, herrset för cirka 10 år sedan. Har nu inte spelat på tre år skulle jag tro och vad kan vara bättre att inleda min storsprakande återkomst med, om inte en ny SW! Det ska tilläggas att min nuvarande inte ens är från det setet jag och min far inhandlade den där försommardagen. Utan från mitt ännu äldre damset. Det säger sig alltså självt att jag står i en lätt ryggknäckande position vid varje slag.

Eftersom jag inte är Stenson i egen hög person utan spelar på runt 15 HCP så behöver jag ju inte det bästa, men jag tänker mig en antingen ny billigare SW eller en med något eller några år på nacken, hur mycket behöver jag lägga ut för en sådan?

Sen undrar jag lite över vilken vinkel jag bör spela med, det är ju tänkt att den ska vara lite allround, bunker och chippar. Borde jag vända mig till golfklubb eller kika online?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in