2017-05-17, 21:23
Den här inlägget kan också vara på nybörjare tråden men den kan även passa in här för oss som inte vet hur ska jag träna för att kunna slå längre.
Som te.x. Nyss gjorde jag utfall 11,7 kg på vardera hand, först 10 rep på varje ben, sen 7 och sist 5! Har även gjort lätta övningar på sidomagmusklerna och skulderbladen! Är det något annat som man bör träna på och har ni något förslag på några bra övningar? (undviker helst marklyft...) har försökt göra det tidigare men jag är rädd att jag kommer göra fel och paja ryggen... Har inga skador som jag vet om... Så all hjälp för att åka svinghastigheten skulle vara uppskattat! Kommer även att prata med våran Pro på golfklubben!
Senast redigerad av Bowling-900 2017-05-17 kl. 21:28.
Citera
2017-05-20, 15:29
Medlem
Jahapp, dagens rapport: Golfens dag på hemmaklubben, en hel del kopplat till det, banvandring runt nya projektet. Ser väldigt intressant ut. Därefter puttävling, 17 slag på 9 hål med 36 hcp får väl anses okej, hovrade där runt 17-19 slag.

Sen kort om tid inför runda på 9-hålsbanan, gick okej. Varvade en del bra slag med sämre slag, men helt klart bättre läge än samma period förra året.
Citera
2017-05-21, 18:11
Imorgon blir det rangen för mig första gången iår, eftersom jag har praktik nu på golfen (tills på onsdag) sen är det de 2-3 sista veckorna innan studenten, (är 18 fyller 19)
Och klubbor jag har med mig är en hybrid, järn 5 och 7 även pitchen... Kommer använda 2 polletter mest troligt , så det ska bli skoj att komma igång igen efter vintern!
Citera
2017-05-22, 10:55
Medlem
Igår blev det säsongsbästa med 3 över par i blåsigt väder. Rätt nöjd med spelet, dock lite för få fairway träffar. Måste jobba mer på att va rakare med drivern. Under par here I come!
Citera
2017-05-26, 15:49
Snabb fråga om en regel:
Om jag hamnar bakom ett träd får jag då flytta bollen i flagglinjen eller är det ett pliktslag som gäller? Alternativt försöka spela bort bollen...
Citera
2017-05-27, 15:22
Då har jag varit på min första demodag någonsin... Lite snabb fakta: med en driver från titlest 8.5 i loft hade jag en svinghastighet på 101 mph (stiff skaft)
Med en spoon från cobra hade jag 105 mph i svinghastighet... Och de andra siffrorna såg bra ut för att vara med en spoon så nästa köp tror jag blir den spoonen...
Citera
2017-05-27, 17:46
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Snabb fråga om en regel:
Om jag hamnar bakom ett träd får jag då flytta bollen i flagglinjen eller är det ett pliktslag som gäller? Alternativt försöka spela bort bollen...

Du kan förklara bollen ospelbar (Regel 28) och kan som ett av alternativen droppa på "flagglinjen" med ett slags plikt. De två andra alternativen är att slå om slaget med ett slags plikt enligt "slag och distans" (spela en boll så nära som möjligt från den plats varifrån den ursprungliga bollen senast spelades) eller droppa en boll med ett slags plikt inom två klubblängder från den punkt där bollen låg, men inte närmare hål.

Men nej, ingen fri lättnad utan plikt kan du få i situationen du beskrev.
Citera
2017-05-27, 18:00
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Du kan förklara bollen ospelbar (Regel 28) och kan som ett av alternativen droppa på "flagglinjen" med ett slags plikt. De två andra alternativen är att slå om slaget med ett slags plikt enligt "slag och distans" (spela en boll så nära som möjligt från den plats varifrån den ursprungliga bollen senast spelades) eller droppa en boll med ett slags plikt inom två klubblängder från den punkt där bollen låg, men inte närmare hål.

Men nej, ingen fri lättnad utan plikt kan du få i situationen du beskrev.

Okej, tack så mycket för ett väldigt bra svar ☺
Ha en trevlig kväll och helg!
Citera
2017-05-28, 13:16
Medlem
Jag har tappat motivationen inför denna säsong.

Har aldrig spelat supermycket men just i år så känner jag inte alls för att spela eller träna. Faktiskt inte ens medlem någonstans i år än, för första gången på många år. Inget särskilt i livet har förändrats förutom att jobbet blivit mer stressigt i år än tidigare.

Har ni några bra tips på att få tillbaka motivationen eller är det lika bra att hoppa över denna säsong och se hur det känns inför 2018?
Citera
2017-05-28, 20:01
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3

Har aldrig spelat supermycket men just i år så känner jag inte alls för att spela eller träna. Faktiskt inte ens medlem någonstans i år än, för första gången på många år. Inget särskilt i livet har förändrats förutom att jobbet blivit mer stressigt i år än tidigare.

Har ni några bra tips på att få tillbaka motivationen eller är det lika bra att hoppa över denna säsong och se hur det känns inför 2018?

Försök att "tvinga" dig själv ut på ranchen för oftast behöver man bara påminna sig själv hur mycket man tycker om det! Så försök slå kanske bara en pollett och om de inte hjälper så ta det lugnt för, förr eller senare kommer motivation tillbaka!
Citera
2017-05-28, 20:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3

Har du några polare att lira med..?
Nu kan jag iofs bara prata för mig själv, men vi är ett gäng på 15-20 stycken som lirar, vilket i sin tur gör att det blir så in i helvete mycket roligare.
Spela fler tävlingar, partävlingar, häng på klubben, svamla med alla som är där.
Citera
2017-05-29, 01:44
Medlem
kukflashs avatar
Vet någon om denna funkar??
http://golfprylar.nu/golfshop/peggar...ce-peggar-info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem