Citat:
Känner för att testa på golf lite mer seriöst.
har varit på driving range ett par gånger och känslan när man får en klockren träff är mäktig.
Har också gått en pytteliten utbildning på nån timme, där ett proffs gick igenom teknink vid en driving range och lite teknik på Greenen.
Vad rekommenderas? köpa begagnat set med klubbor? åka till lokala golfbanan och snacka med folket där, finns antagligen mängder med klubbor som folk vill sälja av?!?
har varit på driving range ett par gånger och känslan när man får en klockren träff är mäktig.
Har också gått en pytteliten utbildning på nån timme, där ett proffs gick igenom teknink vid en driving range och lite teknik på Greenen.
Vad rekommenderas? köpa begagnat set med klubbor? åka till lokala golfbanan och snacka med folket där, finns antagligen mängder med klubbor som folk vill sälja av?!?
Ja lätt att du ska! Det är ruskigt kul!
Det absolut viktigaste är att hitta klubbor som passar din längd. Du vill INTE ha för korta klubbor.
Jag skulle rekommendera att köpa begagnade.
Se till att dom inte är s.k forged.
Du kan få till grymma priser på blocket.
I början spelar märket ingen större roll.
Jag kör Ping och är jättenöjd.
Åk gärna till dormy eller golf sky och be om hjälp av de som jobbar där att få välja ut några klubbor som kan passa din längd.
Jag skulle rekommendera att börja öva med enbart järnet. Driver är kul, men det är i järnet du kommer spela golf.
Börja öva med järnklubborna: 7,8,9, wedgear och putter.
När de klubborna känns bra - gå på 5an och träklubbor (driver, farwaywood etc)
Grönt kort tutorial:
Medlemskap:
Börja ditt medlemskap i en "brevlåda klubb" typ happy golfen eller likande. Kostar typ 300 kr.
Skapa ett konto på mingolf.se och regga dig där.
Gör teoriprovet på mingolf.se
Gå en fadderrunda med någon som har under 36 i hcp.
Grönt kort klart

Välkommen till golfens underbara väg.