Citat:
Ursprungligen postat av
Eazyixa
Har nu kommit igång med golfen någorlunda och kanske lirat 5-6 rundor i år(givetvis inte mycket men en början iaf). I bagen har jag följande klubbor:
Järnset: Titlest x2 4-P
Driver: Cobra S2 (slicear 75% av slagen)
Hybrid: Masters MCZ 130 4/5
Wedge: Cobra Big trusty tri-bounce PWR 60 graders. (Fullsvingad går denna enbart 50m, är detta för kort? Används även i bunkern)
Putter: Tumba Line PT-404
Jag ligger på 30 i hcp. Är kille på 21 år som är 190 cm lång men smal och väger enbart 75-80kg. Har ganska långa slag, tyvärr är mitt spel dock väldigt ojämnt. Ena hålet en superbra driver, dåligt fairway spel och dålig puttning. Andra hålet slice driver, bra fairway och dålig putt. Ja du förstår vad jag menar... Finns det något i bagen jag behöver komplettera, byta ut eller helt enkelt avstå från att använda? Har du några andra tips på hur jag ska förbättra mig?
Till att börja med spelar du för lite för att kunna dra någon riktig slutsats av var du befinner dig. Till att börja med hade jag tagit en halvtimme med en pro som filmat dig, tycker personligen att det är oerhört värdefullt att själv se vad man missar framför att någon bara säger det.
Tror du har en del på att vinna på att plocka ut drivern ett tag. Det kan vara så enkelt som att ändra grepp, men vet för lite för att råda. Men drar du den slice 75% av gånger så sprider det sig till andra klubbor, kör safe istället och är du trygg med hybriden, slå ut med den. 130 raka är alltid bättre än 180 i skogen. Hur långt slår du med järnen? Kanske de lika gärna kan ersätta drivern ett tag.
50 meter för en 60-gradare tycker jag är helt ok om du ligger konsekvent där. Visst kan du komplettera med en 54 som någon föreslog, men du kan egentligen använda någon annan av järnen om du bara hittar känslan i en kortare sving.
Nä, back to basic igen, av den knappa information du delar med dig av är det svårt att råda mer än ovan, men att börja stoppa ner fler prylar i bagen brukar bara stöka till det ännu mer i skallen.
Lycka till.