2018-01-17, 10:13
Medlem
Hej alla glada golfarare!

Visst kliar det i fingrarna...

Är sugen på att testa en sving / bollträff-övningsredskap: Eyeline - Speed Trap; https://eyelinegolf.com/products/spe...iant=410782593.

Någon som har en eller testat? Kommentarer? Enligt deras hemsida är alla som testar exalterade.

Hade tänkt bygga en egen då jag inte har så mycket dollar (kostar $99) på kontot atm. Själva plattan bör gå att efterlikna relativt enkelt med plywood. Däremot pinnarna för svingspåret, måste väl vara av skumgummi och klätt i latex/läder eller dylikt. Går att köpa enbart dessa för $35.
Citera
2018-01-17, 14:25
Medlem
Alla golfare.

Glada nyheter gällande friskvårds bidraget. Har ni inte hört att det går att använda till golfen nu?
Skall börja gälla redan iår. Vad jag har förstått skall det inte gå att använda till medlemsavgiften. Men till drivingrange kort, greenfee och träning med pron.
Detta är väl bara positivt.
Citera
2018-01-17, 17:17
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Alla golfare.

Glada nyheter gällande friskvårds bidraget. Har ni inte hört att det går att använda till golfen nu?
Skall börja gälla redan iår. Vad jag har förstått skall det inte gå att använda till medlemsavgiften. Men till drivingrange kort, greenfee och träning med pron.
Detta är väl bara positivt.

Jo, det är glada nyheter, tyvärr kom nyheterna nu istället för i början av december Nästa säsong däremot! Perfekt att ha till lite lektioner eller använda till rangekortet på Ullna.
Citera
2018-01-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Jo, det är glada nyheter, tyvärr kom nyheterna nu istället för i början av december Nästa säsong däremot! Perfekt att ha till lite lektioner eller använda till rangekortet på Ullna.

Jag har inte utnyttjat mitt bidrag än så tänkte ta ett rangekort. Ev också till någon greenfee på en trevlig bana i närheten.
Citera
2018-01-26, 14:09
Medlem
En snabb fråga.

Misstänker att det inte bör vara några problem...

Är det lungt att vara Passiv medlem i sin "hemmaklubb" för att testa ett fullvärdigt medlemskap på en annan klubb?

gäller 1 säsong
Citera
2018-01-28, 11:46
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
En snabb fråga.

Misstänker att det inte bör vara några problem...

Är det lungt att vara Passiv medlem i sin "hemmaklubb" för att testa ett fullvärdigt medlemskap på en annan klubb?

gäller 1 säsong

Var uppmärksam. Majoriteten av klubbarna har inskrivet att om du beviljas passivt medlemskap så får du inte ha aktivt medlemskap i en annan golfklubb.
Senast redigerad av Mclarengbg 2018-01-28 kl. 11:53.
Citera
2018-01-28, 16:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Var uppmärksam. Majoriteten av klubbarna har inskrivet att om du beviljas passivt medlemskap så får du inte ha aktivt medlemskap i en annan golfklubb.
Är det verkligen så? Det känns ju extremt bakvänt..
Men aldrig fel att kolla upp innan såklart.
Citera
2018-01-29, 12:36
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Är det verkligen så? Det känns ju extremt bakvänt..
Men aldrig fel att kolla upp innan såklart.

Måste du bli passiv medlem? Finns det ingen kategori som t.ex. vardagsmedlem, spel på en bana (om klubben har flera) eller träningsmedlem?
Citera
2018-01-29, 14:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Måste du bli passiv medlem? Finns det ingen kategori som t.ex. vardagsmedlem, spel på en bana (om klubben har flera) eller träningsmedlem?
Det var inte jag som ställde originalfrågan.
Tyckte bara det var väldigt skumt om man inte får vara passiv medlem, det innebär ju att det är stor risk att man går ur klubben helt istället och det är ju det sista klubben vill.
Citera
2018-01-31, 18:35
Medlem
orvarens avatar
Har kommit över en lurig klubba, 4D.. Nånting, nånting 839 typ, kommer inte ihåg exakt.. Verkar som den inte är tillåten att spela med vid alla tillfällen, varför? Är den för bra?
Citera
2018-01-31, 19:50
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Har kommit över en lurig klubba, 4D.. Nånting, nånting 839 typ, kommer inte ihåg exakt.. Verkar som den inte är tillåten att spela med vid alla tillfällen, varför? Är den för bra?

4D är väl Stadiums egna märke...tror jag.
Hur som helst...skräp kanske är aningen hårt, men bra prylar är det inte.
Citera
2018-02-03, 01:58
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
4D är väl Stadiums egna märke...tror jag.
Hur som helst...skräp kanske är aningen hårt, men bra prylar är det inte.
Ah,är den så dålig,att den är typ farlig att spela med, därav förbudet? 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in