2015-02-26, 15:29
Medlem
tallmisters avatar
En "het" driver kommer inte hjälpa dig ett dugg.
Citera
2015-02-26, 15:31
Medlem
Kan Torekovs GK vara spelvärd i mars? Är sugen!
Citera
2015-03-02, 11:04
Medlem
Tänkte börja spela golf.
Tips på billiga nya eller bra begagnade golfset att köpa in?
Är en bolltalang utöver det vanliga så jag vill inte ha ett nybörjarset som jag får byta ut vid slutet av sommaren.
Citera
2015-03-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Kan Torekovs GK vara spelvärd i mars? Är sugen!
Spelvärt till full Greenlee är ingen bana i mars, men för att få bukt med abstinensen, kanske.
Citera
2015-03-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanal
Tänkte börja spela golf.
Tips på billiga nya eller bra begagnade golfset att köpa in?
Är en bolltalang utöver det vanliga så jag vill inte ha ett nybörjarset som jag får byta ut vid slutet av sommaren.

Haha, ödmjukt.
Hitta något billigt halvset och lira med det till du lärt dig spelet och spelar stabilt på ett dugligt hcp (dina egna referbser) och sen kan du köpa ett bättre helset. Om det är i sommar eller slutet av nästa år är upp till dig.
Citera
2015-03-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Haha, ödmjukt.
Hitta något billigt halvset och lira med det till du lärt dig spelet och spelar stabilt på ett dugligt hcp (dina egna referbser) och sen kan du köpa ett bättre helset. Om det är i sommar eller slutet av nästa år är upp till dig.

Hur är detta set? https://www.dormy.se/golfset-135/spa...6_p_bag-233749
Citera
2015-03-03, 08:53
Medlem
a-lagarens avatar
Citat:

Jag började spela förra året och då kollade jag just på detta set. Enligt mig så hade det setet varit slängda pengar.så kändes det i alla fall när jag slog med de klubborna. Det kändes bara billigt och jag hittade ingen känsla alls i dem.

Jag valde istället att köpa https://www.dormy.se/golfset-135/pin...pw_stal-252605 .
Visst de är lite dyrare, men för mig fungerade de bra och tog mig från 54-22 i hcp förra säsongen.
Citera
2015-03-03, 11:37
Medlem
Citat:

Ingen aning, åk dit och provslå det.
Annars kolla blocket, golfset har inget andrahandsvärde och du kan få bra klubbor till ett bra pris också.

Eller ta först grönt kort och låna klubbor av ditt pro, under tiden så frågar du om han har något tips på vilket set du borde testa. Svårare än så är det inte.
Citera
2015-03-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Ingen aning, åk dit och provslå det.
Annars kolla blocket, golfset har inget andrahandsvärde och du kan få bra klubbor till ett bra pris också.

Eller ta först grönt kort och låna klubbor av ditt pro, under tiden så frågar du om han har något tips på vilket set du borde testa. Svårare än så är det inte.

Var just blocket jag tänkte på från första stund, men jag har ingen aning alls om vilka klubbor som ens skulle kunna vara bra.
Citera
2015-03-03, 16:28
Medlem
Citat:
Var just blocket jag tänkte på från första stund, men jag har ingen aning alls om vilka klubbor som ens skulle kunna vara bra.
Jag kan hjälpa dig, skriv pm om du är intresserad.
Citera
2015-03-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pacharan
Hej, har precis öppnat upp en ny webshopp för begagnade golfbollar och vill gärna ha input. Vad vill man som golfare ha av den perfekta golfbolls-shoppen alltså?

- Prisnivå?
- Betalningssätt?
- Funktionalitet i shoppen?
- Utbud?
- Annat?

Du får egentligen inte göra reklam här på FB men ska svara i all välmening.

Känns som att du/ni får ta en funderare på varför kunder skulle välja er?
Kollade bara som snabbast prisbilden på bollar jag själv spelar med och på samtliga tre var ni dyrare än OoB och NJ. Själv skulle jag säga att priset är viktigaste faktorn till att man köper begagnat, du vill spela på dyra bollar men du kan/vill inte lägga fullpris. Att då gå in som okänd aktör och lägga sig högre prismässigt än redan etablerade konkurrenter är inte gångbart.

Som ny aktör handlar det dessutom att bygga upp ett förtroende gentemot kunden. På sidan, vad jag kunde se, finns det varken något telefonnummer, adress eller organisationsnummer. Sådant får mig att dra öron åt mig direkt. Var även tydliga med säkra betalningsalternativ, certifikat, samarbete med Klarna/PayPal osv.

Sidan i sig själv är annars snygg och tydlig överlag.
Citera
2015-03-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Du får egentligen inte göra reklam här på FB men ska svara i all välmening.

Känns som att du/ni får ta en funderare på varför kunder skulle välja er?
Kollade bara som snabbast prisbilden på bollar jag själv spelar med och på samtliga tre var ni dyrare än OoB och NJ. Själv skulle jag säga att priset är viktigaste faktorn till att man köper begagnat, du vill spela på dyra bollar men du kan/vill inte lägga fullpris. Att då gå in som okänd aktör och lägga sig högre prismässigt än redan etablerade konkurrenter är inte gångbart.

Som ny aktör handlar det dessutom att bygga upp ett förtroende gentemot kunden. På sidan, vad jag kunde se, finns det varken något telefonnummer, adress eller organisationsnummer. Sådant får mig att dra öron åt mig direkt. Var även tydliga med säkra betalningsalternativ, certifikat, samarbete med Klarna/PayPal osv.

Sidan i sig själv är annars snygg och tydlig överlag.

Tack för input! Syftet är alltså inte att göra reklam utan att samla input på vad man som golfare vill ha från en bra shop för begagnade golfbollar.

Priset håller jag absolut med om. Just därför strävar vi efter att ligga 10-20% under de största konkurrenterna och erbjuder utöver det fri frakt. Vet inte vilka bollar du har kollat på, eller på vilket sätt du räknat, men detta är som du säger livsviktigt för oss och något vi försöker hålla stenkoll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in