2021-08-16, 17:06
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxis
Tror du skall hålla dig till minigolfen, slå en wedge "uppåt" lycka till

Han menar att när klubbhuvudet träffar bollen, i det ögonblicket rör sig dina händer Uppåt om du har gjort rätt,...
Citera
2021-08-16, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av yoloman69
Tänkte införskaffa mig ett så kallat grönt kort inom golfen men jag har et problem…

Känner inte en ända jävel som spelar golf och jag själv har alltid haft lite intresse för sporten, samlade mod nog att köpa ett ”golfsätt”.

Nu har jag tränat i ca 2 veckor och känner mig ganska redo för att börja lira på bana (tror jag).
Har redan gjort teorin och fixat golf id etc. Nu har jag endast ”spelprovet” kvar. Frågan är då hur jag löser detta? Känner absolut ingen som spelar, hade varit lätt om jag kände någon som vill spela. Sen är jag givetvis nervig, jag tror inte det finns så många som skulle ställa up som markör och därmed vilja stå ut med mig i x antal timmar. Vet ej hur bra det kommer gå första gången, kanske rent ut sagt går åt helvete, det kanske tar 3 år tills rundan är slut eller 3 timmar. Vem ska behöva lida genom detta och agera som min markör? Har heller inte oändligt med pengar på banken!

Har ni tips? Är det kört för mig? Måste man ha en ”vän/bekant” inom sporten för att överhuvudtaget kunna komma in i denna världen??

Tacksam för alla tips och råd

Jag hade GÄRNA ställt upp om jag fått frågan. Alla som spelar har varit nybörjare. Golfsporten handlar (också) om att vara lite community, skaffa bekantskaper. Tycker jag alltså. Det hör till att bjuda till och hjälpa nya spelare (men inte ge råd utan att bli tillfrågad först).

Och alla golfare bryr sig mest om hur de själva spelar, om medspelarna duffar bollen tio gånger i rad bryr jag mig inte ett dugg om.
Citera
2021-08-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Det finns ingen bra spelare som har huvudet helt stilla i svingen. Det där är en gammal rangemyt.

Är du filosofiskt lagd? Huvudet är naturligtvis inte helt stilla förrän i graven. Men det rör sig mindre för ett proffs än för en amatör. Särskilt i sidled. Som kroppens balanspunkt är ett stilla huvud absolut något att sträva efter.
Citera
2021-08-17, 03:58
Medlem
Citat:
Jag hade GÄRNA ställt upp om jag fått frågan. Alla som spelar har varit nybörjare. Golfsporten handlar (också) om att vara lite community, skaffa bekantskaper. Tycker jag alltså. Det hör till att bjuda till och hjälpa nya spelare (men inte ge råd utan att bli tillfrågad först).

Och alla golfare bryr sig mest om hur de själva spelar, om medspelarna duffar bollen tio gånger i rad bryr jag mig inte ett dugg om.

Hade varit riktigt kul som sagt, känner ett fåtal golfar kompisar som håller till i olika delar av landet. Om du nu verkligen skulle vara intresserad, så fixar jag greenfeen och något härligt käk om du nu skulle finnas i närheten av Östergötland. Bryr mig faktiskt inte om personen jag spelar med är 18 eller 94 (jag är 23). Det viktigaste för mig är egentligen att komma in i sporten då jag endast har 2 veckors erfarenhet av golfandet
Citera
2021-08-17, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av yoloman69
Hade varit riktigt kul som sagt, känner ett fåtal golfar kompisar som håller till i olika delar av landet. Om du nu verkligen skulle vara intresserad, så fixar jag greenfeen och något härligt käk om du nu skulle finnas i närheten av Östergötland. Bryr mig faktiskt inte om personen jag spelar med är 18 eller 94 (jag är 23). Det viktigaste för mig är egentligen att komma in i sporten då jag endast har 2 veckors erfarenhet av golfandet

Tyvärr lite långt bort. Men tack i alla fall!
Citera
2021-08-23, 20:58
Budgetgolf.se, någon som handlat där?

Hej! Är det någon som handlat på budgetgolf.se och kan berätta om det är en trovärdig sida? Tacksam för svar
Citera
2021-08-23, 23:05
Medlem
SupaStrats avatar
Det är en legit butik, både på nätet och den fysiska butiken i Västerås.
Citera
2021-09-02, 17:04
Medlem
Idag kom dem!
Beställde ett par kina kopior av Titliest T100, 3-9P, för skojs skull. Nyss invigda på rangen och dem kändes riktigt goa. Svårt att avgöra längd och bollflykt då man slog rätt in i vinden. Blir premiär på banan för klubborna imorgon.

Har en polare som har T100 orginal så blir kul att jämföra dem så småningom.

Pris för klubborna: 250 dollar cikus, sen får vi se om det kommer en faktura på moms från fraktbolaget.
Citera
2021-09-06, 22:08
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullandeIgelkott
Hej! Är det någon som handlat på budgetgolf.se och kan berätta om det är en trovärdig sida? Tacksam för svar

Köpte ett järnset på tokrea. Kom hem 2 dagar efter beställning. Allting var som det skulle vara. Har inget att klaga på.
Citera
2021-09-06, 22:18
Medlem
tuggishs avatar
Hur hanterar ni att golfsäsongen snart är slut?

Själv har jag spenderat så mycket tid/energi på golf i år att jag undrar vad jag nu ska leva för liv efter säsongen. Skrämmande tanke..
Citera
2021-09-06, 22:39
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Hur hanterar ni att golfsäsongen snart är slut?

Själv har jag spenderat så mycket tid/energi på golf i år att jag undrar vad jag nu ska leva för liv efter säsongen. Skrämmande tanke..

Vadå, det är ju bara september? Jag gjorde mitt livs första HIO i december förra året. Jag är väldigt nöjd med att bo i tropiska mörebygden där klimatet är så pass milt att flera banor är spelbara året om, med enstaka avbrott för snö.

När det inte går att spela ute är det perfekt läge att bygga styrka, och putta kan man alltid träna hemma på mattan.
Citera
2021-09-06, 22:43
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Vadå, det är ju bara september? Jag gjorde mitt livs första HIO i december förra året. Jag är väldigt nöjd med att bo i tropiska mörebygden där klimatet är så pass milt att flera banor är spelbara året om, med enstaka avbrott för snö.

När det inte går att spela ute är det perfekt läge att bygga styrka, och putta kan man alltid träna hemma på mattan.

Hehe okej. Här uppe i Stockholm stänger många klubbar i oktober. Man kan inte slå nån hio här i december tyvärr.

Hade varit najs dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in