Citat:
Ursprungligen postat av
ErPupone
Länge sen man skrev här, har inte haft sug att ta mig ut på banan tidigare varpå det känts meningslöst att skriva här.
Haft ett "uppehåll" där jag enbart slagit på range och övningsfält (ungefär 3 dagar i veckan) och inte vistats på banan mer än av övningsskäl (2-3 ggr per säsong).
- Steg 1 har handlat om att enbart "slå slaget". Mitt problem tidigare har varit att jag spelat annorlunda på banan då jag blivit nervös och helt enkelt chokat, vilket förstört min score. Jag såg bara hindrena, istället för dit jag vill.
- Steg 2 för min del blev att göra samma procedur men ta ut riktmärken på rangen.
- Steg 3 är där jag är nu, nämligen att gå ut och spela utan att lägga minsta vikt vid resultatet. Jag skriver inte scoren utan går bara fram och slår slaget. Fokuserar enbart på vad jag kan göra för stunden utan att grämma mig över tidigare missar alternativt resultatet av slaget.
- Steg 4 är väl själva presteringssteget, har väl inte något direkt mål för när det ska ske.
När jag tog uppehåll låg jag på 7.5 med höga berg och djupa dalar. En 72-runda ena dagen kunde innebära 90 dagen efter.
Spelat tre rundor hittills i år där mina resultat varit 82, 76 och 72. Jag har slutat jaga poäng, slutat bry mig om hur det ser ut för andra utan går bara in för att göra det bästa jag kan varje slag. När jag skriver det så här låter det enkelt men vägen dit har kostat enormt psykiskt såväl som för plånboken i form av nya klubbor, bagar mm.
Är det någon som känner igen sig i det jag beskrivit ovan? Jag känner mig som en helt ny golfspelare. Jag är lugnare, avdramatiserar det och har både roligare samtidigt som jag mår bättre som person.
Jag går också och funderar i huruvida jag ska sänka mig öht eller avvakta. Paragrafryttarna härinne kanske blir provocerade av den frågan men för min del handlar det om att jag är rädd att en sänkning ska bli ett steg tillbaka för mig och återigen trigga igång den negativa spiralen jag brottats med en längre tid. Vad tycker ni?
Mina känslor beskrivit för denna säsong, har i princip slutat spela och tränar sporadiskt just nu, brottas med min sving som jag inte får ordning på och pga av det är det också för mig höga berg och djupa dalar.
Trots det ligger jag ändå totalt sett på -0,5 i hcp ändring sen förra säsong men blir så tråkigt då man ena rundan går på hcp som för mig är i snitt 82 slag beroende på bana för att nästa runda gå på 95+ har dock inte breakat 100 iår än
Nej i augusti så har jag 4 lektioner inbokade och ska fokusera på att få ordning på svingen.