Citat:
Ursprungligen postat av
E01
Dags för ny bärbar snart. Vad rekommenderar ni? Hur många fack för klubborna? Hur många fullängddivviders? Vattentät?
Har en ganska ny vagnbag men gillar att variera mellan vagn och att bära
Jag håller med Branson om vattentätheten, räknar du med regn så ska du ta vagnen istället, kommer det en kort skur så behövs det ingen vattentät.
Däremot så tänker jag säga emot honom om antalet dividers. Min förra bag hade 5 eller nått sånt men när jag köpte ny för nått år sen köpte jag en med 14 fullängdsdividers och jag är väldigt nöjd med det bytet. Har inte haft några problem att hitta rätt fack när jag stoppar ner klubban, eftersom jag har dom i ordning så vet jag att om jag har järn 7:an i handen så ska den ner där i det lediga facket vid 6:an och 8:an.
Citat:
Ursprungligen postat av
Branson
Köpte själv en 14-facks bag förra året. Något jag ångrar idag, köpte för att det skulle vara ordning och reda men det är för pilligt när man väl är ute på banan att hitta rätt fack hela tiden, så nu är det än mer kaos än innan. Skulle satsa på en med 6-7 fack och fullvägsdividers.
Vattentät behöver du inte tycker jag om du redan har en vagnbag. Så gott som alla bagar idag har ett vattentätt fack så att mobil m.m klarar en eventuell regnskur. Vid regn från start vill du inte bära bagen ändå. Just my 5 cents.
Om du har klubborna i ordning i bagen så ser jag inte hur det kan bli kaos när du kör med 14 fack. När du plockar upp klubban vet du att den kortaste är längst ner till höger/vänster, när du ska stoppa tillbaka den igen så vet du att den ska tillbaka till samma ställe. Är det järn 8:an du ska stoppa tillbaka så finns det ett ledigt utrymme där vid 7:an och 9:an. Ännu bättre när jag plockar upp grejerna, då vet jag ju direkt (ungefär) var varje klubba ligger.
Eller du är allergisk mot ordning?
Och då kan jag ju påpeka att jag är långt ifrån ordningsam i övrigt, mitt skrivbord är överbelamrat med skräp så det är enbart av rent praktiska skäl som jag har det så.