Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
...fast på Stadium finns nog inte den erfarenheten och expertisen som kanske istället finns hos klubbarna och i den lokala shopen?
Stadium är en jättebra kedja, det säger jag ingenting om, men jag skulle inte köpa mina prylar där.
Nej det håller jag helt och hållet med om men det var å andra sidan länge sedan jag var inne i en shop på en golfklubb och upplevde att biträdet satt på någon expertis att tala om.
Det är oftast någon osnuten junior eller tjock pensionärskärring som står där och dräglar.
I andra fall så har shopen knappt något utbud att tala om och de ligger oftast inträngda i något bortglömt hörn eller skrymsle i klubbhuset.
I vissa fall saluför inte ens shopen klubbor utan står endast för peggar, bollar samt "konfektion" dvs de prylar som de tjänar pengar på per kvm.
Detta beror väl helt enkelt på att alla hellre köper sina klubbor på exempelvis dormy pga att både utbudet och priserna är bättre. Expertisen på dormy väljer jag att inte uttala mig om då jag aldrig handlat något där själv...
Mvh Luke.