Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-05, 14:08
Medlem
Någon som har beställt wedgar från aliexpress? Hur är kvaliteten. Tänker mest på titleist SM wedgar.
Citera
2014-09-05, 14:52
Medlem
Kvalitén är dynga eftersom det är piratkopior.
Bättre att du köper begagnade för samma pengar.
Citera
2014-09-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Det kanske blir bättre spinn men klubban blir regelvidrig.

http://www.pga.com/node/77953

2024 kan det eventuellt bli regelvidrigt.
Men då jag inte har planer på att spela US Amateur tävlingar ser jag det inte som ett problem för mitt fortsatta spelande. Samtidigt tänker jag köpa nya vita skor och ha keps på mig i klubbhuset.
Kan även tänka mig att köra golfbil på pikkalurven ute på banan.
Citera
2014-09-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden
Men då jag inte har planer på att spela US Amateur tävlingar ser jag det inte som ett problem för mitt fortsatta spelande. Samtidigt tänker jag köpa nya vita skor och ha keps på mig i klubbhuset.

Haha underbart. Tycker dock man ska göra skillnad på att ha vita skor och att bära keps i klubbhuset. Att använda vita skor som medelgolfare kan uppfattas som löjligt av vissa medan att ha keps i klubbhuset och restaurangen tycker jag är direkt otrevligt.
Citera
2014-09-05, 19:53
Medlem
Citat:
I like your style.
Citera
2014-09-05, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Där har du specsen för de olika skaften:
http://www.ping.com/clubs/fairwaysdetail.aspx?id=17122

En sak som jag tycker är lite märklig är att tour-versionen är lättare än den vanliga. Som du säger är allt personligt när det kommer till skaft men själv gillar jag inte såpass lätta skaft, speciellt inte i en fairway wood, blir svårare att hålla ett jämnt tempo i svingen. Baserat på det du säger skulle jag istället titta på Tour 80 skaftet i regular, samma vikt som det du slog men lägre utgångsvinkel. Spelas förmodligen något styvare än det skaft du testa.

Det är standarsskaftet som sitter i, olika former beroende på regular eller stiff men det är standardskaft. Man kan välja custom option där man har alla stora skafttillverkare och där få det skaft "som passar bäst, drar givetvis upp priset men så är det.
Citera
2014-09-06, 13:11
Medlem
Tips på placering av högertummen? (högerspelare) Ska den vara rakt ner över skaftet eller lite lätt åt vänster från ögonen sett? Vad gör det för skillnad var man har den?

Vore intressant att veta för att välja vad man ska tänka på.
Citera
2014-09-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Haha underbart. Tycker dock man ska göra skillnad på att ha vita skor och att bära keps i klubbhuset. Att använda vita skor som medelgolfare kan uppfattas som löjligt av vissa medan att ha keps i klubbhuset och restaurangen tycker jag är direkt otrevligt.

I det verkliga livet är jag böjd att hålla med dig.
Men nu när det är datavärlden så går jag inte med på något annat än total anarki.
Citera
2014-09-07, 10:12
Medlem
J.Ks avatar
Då var man återkommen från staterna med en ny Bushnell V3 kikare inhandlad för ca 2200kr, ska bli spännande att prova den på banan, har testat den lite spontant mot olika objekt och det känns verkligen som att den kommer att vara till stor hjälp.
Citera
2014-09-07, 11:11
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Klubban blir regelvidrig så fort du drar ditt verktyg 1 mm precis som det stod i länken.

Citat:
Ursprungligen postat av Treamz

Visst, att ha keps i klubbhuset är betydligt värre precis som mord är värre än misshandel. Detta betyder dock inte att misshandel är OK.
Citera
2014-09-08, 13:43
Medlem
Verbeek, får man gå och ställa sig och pissa i skogen vid banan eller är man en idiot då?
Citera
2014-09-08, 13:55
Medlem
Wedgies avatar
Igår såg jag en snubbe med shorts som enbart gick halvvägs ner på låret. Han hade säkert keps på sig inomhus också.

Oklar runda för övrigt med inslag av Missing People, polishelikoptrar, och polispatruller med bil på vägar avsedda för golfbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in