2015-06-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Kikar även på ett Superstroke grepp till puttern, nån som har erfarenhet av detta?

Satt på ett Superstrokegrepp i förra säsongen då jag haft problem med att rycka kortputtarna. Har fungerat riktigt bra för mig och jag har bättrat på min puttstatistik något.
Körde på det största Fatso 5.0 och upplever det inte "för stort" som vissa är lite oroliga för innan bytet.
Citera
2015-06-14, 23:21
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Om du slår lika långt med din spoon så har du antagligen fel skaft på din driver, bättre uppställning med spoon eller ett lättare/tyngre huvud som gör att du får mer fart helt enkelt.

Jag hade ett 75 grams skaft på min spoon och slog den längre än min driver, sen bytte jag på drivern också och fick ut betydligt mer längd. Det finns alltid saker som man kan förbättra men det går aldrig att hitta det optimala i utrustningsväg eftersom det finns så kopiöst mycket.

Tror du faktiskt hade helt rätt!

Provslagit nya Mizunon (grymt bra för mig), Callaway klubbor samt SLDR som alla säkert går 10 meter längre än min nuvarande. Dessutom med halverad spinn=mer rull. Ska snart införskaffa en ny driver och förhoppningsvis få lite bättre "gap" mellan driver och spoon.

Vad tycker ni för övrigt om avståndsmätare? Köpte själv en Nikon Coolshot 20 på rea på Dormy idag. Hoppas kunna träffa några fler greener och tänker att det i längden också borde leda till mer exakta siffror på hur långt respektive klubba egentligen går...?
Citera
2015-06-15, 00:38
Medlem
Har fått problem med mitt spel på sistonde. Börjat hooka mina järn, gick verkligen över en natt. Sen tycker jag att jag slår alldeles för långt. J9 140m, J8 150m, räknat med bra bollträffar. Har 19.7 i HCP och spelar fortfarande med mina pisse-no-name-nybörjarklubbor. Hade jag tjänat något på att byta upp mig och vad tror ni denna plötsliga hookvåg beror på?
Citera
2015-06-15, 00:59
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Tror du faktiskt hade helt rätt!

Provslagit nya Mizunon (grymt bra för mig), Callaway klubbor samt SLDR som alla säkert går 10 meter längre än min nuvarande. Dessutom med halverad spinn=mer rull. Ska snart införskaffa en ny driver och förhoppningsvis få lite bättre "gap" mellan driver och spoon.

Vad tycker ni för övrigt om avståndsmätare? Köpte själv en Nikon Coolshot 20 på rea på Dormy idag. Hoppas kunna träffa några fler greener och tänker att det i längden också borde leda till mer exakta siffror på hur långt respektive klubba egentligen går...?

Jag tycker att avståndsmätare (speciellt laser typen) är ett underbart verktyg att ha med sig. Det är ett garanterat sätt att minska antalet slag man slår på banan då den tar bort alla (okej inte blinda men annars så) gissningar när det gäller faktiska avstånd.

Jag läste nyligen en gammal (2-3 år) "Svensk golf" tidning där de hade gjort ett test för att se hur mycket fel en person har med ögonmått över olika avstånd. Slutsatsen var att personerna i deras test hade i snitt +/- 7m fel på ca 8 avstånd mellan 50 - 200 meter. Det är ungefär en klubblängd, för långt eller för kort, vilket gör stor skillnad.

Personligen använder jag en Bushnell v2 men jag har hört att Nikon Coolshot ska ha en bättre (tydligare, lättläslig, snygg och allt vad det nu var) display än min och de andra konkurrenterna.
Citera
2015-06-15, 14:45
Medlem
Otroligs avatar
Undrar lite hur det fungerar med krav om medlemskap nuförtiden. Har sen tidigare ett golf-id och ett officiellt hcp (kring 18). Måste man ha ett aktivt medlemskap i en klubb för att få lösa greenfee i Sverige? Funderar på att gå med i någon brevlådeklubb, men om inte kravet finns känns det ju onödigt.
Citera
2015-06-16, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Undrar lite hur det fungerar med krav om medlemskap nuförtiden. Har sen tidigare ett golf-id och ett officiellt hcp (kring 18). Måste man ha ett aktivt medlemskap i en klubb för att få lösa greenfee i Sverige? Funderar på att gå med i någon brevlådeklubb, men om inte kravet finns känns det ju onödigt.

Ja du måste vara medlem i en golfklubb om du vill spela på banor där inte pay-and-play gäller.
Citera
2015-06-16, 11:15
Medlem
Dr_Dollars avatar
8 rundor och 10 birdies...så här i "mid-season"
Det har varit så in i helvettes jävla kallt, regnigt, blåst storm och bara...taskigt väder nu i 6 veckors tid.
Nu kliver vi snart in i Juli, och förhoppningsvis så kan vi uppe i norrland också lira i shorts...snart

Hur går det för alla andra grabbar då..?
Citera
2015-06-16, 13:29
Medlem
Någon som lirar eller har testat Titleist järn AP 1 och 2? Erfarenheter?
Citera
2015-06-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
8 rundor och 10 birdies...så här i "mid-season"
Det har varit så in i helvettes jävla kallt, regnigt, blåst storm och bara...taskigt väder nu i 6 veckors tid.
Nu kliver vi snart in i Juli, och förhoppningsvis så kan vi uppe i norrland också lira i shorts...snart

Hur går det för alla andra grabbar då..?
Pressar mig stadigt ner under 10 men det är ett jävla träsk där...
Citera
2015-06-16, 14:22
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Någon som lirar eller har testat Titleist järn AP 1 och 2? Erfarenheter?

Jag kör med AP2 712, ruskigt nöjd. Jag ville ha lite bättre klubbor än nybörjarklubbor och inte lika avancerade som bladklubbor och dessa passade in där rätt bra.
Citera
2015-06-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Jag kör med AP2 712, ruskigt nöjd. Jag ville ha lite bättre klubbor än nybörjarklubbor och inte lika avancerade som bladklubbor och dessa passade in där rätt bra.
Härligt att höra! Vad spelar du på för hcp? Ligger på 10, är de för svåra?
Citera
2015-06-17, 01:12
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Härligt att höra! Vad spelar du på för hcp? Ligger på 10, är de för svåra?

15. Så nej, de är verkligen inte för svåra. Mindre blad än musclebacks men myyycket skönare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in