Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Svårt att svara på när vi inte har dina speccs!

Förstår det, har inga trovärdiga mätare just nu. Har trackman i grannorten men kommer nog inte vara där något inom närmaste framtiden. Kan ta med från den lokala simulatorn men de siffrorna får man ta med en nypa salt.
Citera
2012-03-05, 20:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Förstår det, har inga trovärdiga mätare just nu. Har trackman i grannorten men kommer nog inte vara där något inom närmaste framtiden. Kan ta med från den lokala simulatorn men de siffrorna får man ta med en nypa salt.

Hur är kvaliteten nere i Spanien?
Citera
2012-03-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hur är kvaliteten nere i Spanien?

Kvalitén på banan är helt okej. Greenerna är väl riktigt bra måste jag säga medan ruffarna och tees är lite uttorkade och glesa. Fairways är gröna och fina så de går inte att klaga på.

Kvalitén på mitt spel är väl sådär, stadig 80 lirare med ett rejält puttyips...
Citera
2012-03-05, 21:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Kvalitén på banan är helt okej. Greenerna är väl riktigt bra måste jag säga medan ruffarna och tees är lite uttorkade och glesa. Fairways är gröna och fina så de går inte att klaga på.

Kvalitén på mitt spel är väl sådär, stadig 80 lirare med ett rejält puttyips...

Skön start på säsongen iaf

Vad pröjsar ni för greenfee?
Citera
2012-03-06, 00:47
Medlem
ErPupones avatar
1. En välplacerad drive eller en hookad J5 runt ett träd?

Hookad järnfemma 10 ggr av 10, proffskänslan är så mycket större =)
2. Vad tycker om "direkt från bilen till Tee principen"..?

Jag brukar alltid vilja slå iaf några slag med järnen innan och putta innan. Men utekvällar kombinerat med tidiga golfrundor går sällan bra ihop!
3. Brukar du lira om en kaffe/korv med dina polare?

50 kr/hål har blivit standard, 25 kr longdrive på par 5 samt 50 kr CTP på par 3
4. Styrvagn, dragvagn eller bärbag?

Jag bär!
5. Ett break efter 9 eller bara "nu kör vi igen"..?

Alltid break, har aldrig slutat positivt när jag skippat vilan.
6. +1 med en birde och två boogies, eller +1 med 4 birdes och 5 boogies?

Det förstnämnda, då jämnheten är något jag måste utveckla
7. 2-boll eller 4-boll?

beror helt på omgivningen, måste jag välja kör jag 4-boll
8. Foursome eller Greensome?

Greensome, förutsatt att det är lite lugnare på banan
9. Direkt du kommer till klubben, vad är det första du gör då?

dreglar på Scotty Cameron-puttarna
10. Direkt efter din runda...vad gör du då?

Cigg, ALLTID cigg!
11. Vad anser du om att lira i regn?

Duggregn är inga problem men jag är väldigt mycket humörspelare så mer regn än så går fetbort
12. Såna här "knäbyxor"...tankar om det?

Usch blä skam!
13. Det är Juli och +28 grader...vill du starta kl 07:30 eller 16:30?

07.30!
14. Vad har du för rutin precis innan du ska slå ditt slag?

ställer upp, hittar uppställningen, igång med handlederna, två andetag och smack rätt in i skogen
15. Berätta gärna om den där gången när du "gjorde bort dig på banan"

Spelar sällan tävlingar men var på golfsemester på Varbergs GK med tre polare. Kvällsrunda, några öl och fantastiskt väder. Efter 9 sätter vi oss vid bänken och väntar innan vi slår ut på 10an. Vi korkar upp öl och livet är underbart. Alla var vi lite salongsberusade men vi hade inga planer på någon fylla förrän senare framåt kvällen då vi skulle ut. Jag väljer att spilla min öl över min bag och börjar rensa ur den på grejer. Då jag torskade tävlingarna på vinbergs gk dagen innan fick jag äran att bära allas öl. Jag plockar ut dessa för att kontrollera så inga klädesplagg ligger under, kan lätt bli en obehaglig överraskning med ölstinkande kläder för länge i en golfbag. När den fadäsen är löst, hyllar vi den fantastiska sommaren, och slår sedan ut. På hål 12 kommer en golfbil med två välklädda gubbar i varav den ena vinkar frenetiskt och, som det ser ut, aningen irriterat. De stannar jämte oss, går ut och greppar tag efter något nere vid fötterna. Fram tar han fyra systembolaget-påsar:
- Jag tror ni glömde dessa borta vid 10e tee. Första tanken var att vi kommer att få mängder med skit, jag hade verkligen ingen koll på reglerna men det kändes inte direkt som ett bra första intryck. Jag förklarade vad som hänt och bad verkligen om ursäkt. Han accepterade ursäkten halvt om halvt, hänvisade till att ingen sett oss men att det absolut inte får upprepas.

Dagen efter åker vi till Varbergs GKs andra bana. På väg fram till disken pratar vi sinsemellan om vi ska hyra golfbilar till dagens runda. Vi hinner inte diskutera klart förrän vi blir avbrutna..
- Det kommer fan inte på fråga! Bakom disken står samma välklädda gubbe som kom förbi med alkoholen dagen innan.
- Jag kände allt hur tunga de där påsarna var och jag tror inte ni satt hemma och kollade Allsång på skansen i går kväll direkt! Ni får gå bort bakfyllan! Sedan drar han på ett jätteflin och berättar att vi borde tacka honom då hans första tanke var att slänga ölen, men kombinationen av att det skulle vara jobbigt att hälla ut all öl och att han ville se om vi skulle ångra oss hindrade honom. Vi tackar ödmjukast, betalar greenfeen och går ut ur klubbhuset. På vägen ut sitter en tavla med bilder och beskrivning på samtliga i deras styrelse. Hans bild fanns med! Han var klubbens ordförande =)
Citera
2012-03-06, 17:45
Medlem
Själv får man nöja sig med att bonka bollar på rangen så länge, preliminär öppning är i maj/juni...
Citera
2012-03-06, 18:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Sagt det förut och säger det igen, på fredag spenderar jag hela dagen på föreläsning med självaste Bob Vokey i Halmstad
Citera
2012-03-08, 14:10
Medlem
ErPupones avatar
Jag är i sluttampen av ett köp av tresetswedgar (52, 56, 60 graders) och har en fråga.
Bounce, hur mycket behöver jag ha detta i åtanke när jag gör mitt köp? Har lirat med två äldre wedgar där ingen uppgift om bounce finns att hitta. Allt jag vet är att mer bounce är att föregå vid bunkerslag men att mer bounce också kan göra att klubban "halkar" vid fuktigt underlag (slarvigt uttryckt men jag hoppas ni förstår vad jag menar). Jag spelar på hcp 13, kommer jag ens märka av detta eller är det något för tävlingsspelaren? Och om det är något jag kommer märka av, kan man reglera mer/mindre bounce genom slipning eller liknande?
Citera
2012-03-08, 20:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag är i sluttampen av ett köp av tresetswedgar (52, 56, 60 graders) och har en fråga.
Bounce, hur mycket behöver jag ha detta i åtanke när jag gör mitt köp? Har lirat med två äldre wedgar där ingen uppgift om bounce finns att hitta. Allt jag vet är att mer bounce är att föregå vid bunkerslag men att mer bounce också kan göra att klubban "halkar" vid fuktigt underlag (slarvigt uttryckt men jag hoppas ni förstår vad jag menar). Jag spelar på hcp 13, kommer jag ens märka av detta eller är det något för tävlingsspelaren? Och om det är något jag kommer märka av, kan man reglera mer/mindre bounce genom slipning eller liknande?

Vet du inte hur du ska använda dig av bouncen på wedgarna så är det inget du behöver oroa dig om heller när du ska handla nya.
Citera
2012-03-09, 00:58
Medlem
Är på jakt efter lite nya stickor inför säsongen och har kollat bla på AP2 och MP-59. Nu har jag även sneglat lite på Ping S56, delvis pga ett väldigt konkurrenskraftigt pris. Jag har ännu inte hunnit provslå den men jag hoppades att någon här ev har lite mer feedback om denna klubba
Citera
2012-03-09, 11:59
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag har precis införskaffat mig en sån där androidtelefon. Om man nu vill ha en app som gör avståndsbedömningar - vad finns det då att välja på? Måste appen ha min hemmabana inlagd för att det ska fungera? Jag spelar på Söderköpings golfbana. Nån som har något tips?

EDIT: Jag har kollat på två stycken - Golfshot och Mycaddie. Nåt som ni rekommenderar? Det verkar som de har lagt in min bana där i alla fall.
Senast redigerad av BF_Sweden 2012-03-09 kl. 12:02.
Citera
2012-03-09, 12:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vädret idag?
http://i41.tinypic.com/33u30wi.jpg

Golfen känns vääääldigt långt borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto