2015-06-18, 10:38
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
8 rundor och 10 birdies...så här i "mid-season"
Det har varit så in i helvettes jävla kallt, regnigt, blåst storm och bara...taskigt väder nu i 6 veckors tid.
Nu kliver vi snart in i Juli, och förhoppningsvis så kan vi uppe i norrland också lira i shorts...snart

Hur går det för alla andra grabbar då..?

Hunnit med 20 rundor hittills, dock inga shorts. Blandade resultat, men ändå mer positivt än tidigare säsonger. Högsta poäng 38, sen ett gäng runt 30.
Citera
2015-06-18, 21:55
Medlem
J.Ks avatar
Nu har ett Superstroke 2.0 dunkats på puttern, ska bli oerhört spännande att pröva det live, har testat hemma på puttmattan och det kändes bra.

Spänningen är olidlig.
Citera
2015-06-21, 10:14
Medlem
Hej! Har spelat golf sedan jag var runt 8år, då började jag först med mina föräldrar i en jätte liten 9håls klubb och tog utbildning och liknande där. Sen började det bli mer seriöst vid 10års ålder då hela min familj gick med i assartorp. Sen helt plötsligt så tog det stopp, mina föräldrar ville inte spela längre och jag har spelat på skoj på somrarna på mindre 9håls banor.

Nu vill jag kliva upp lite i stegen igen och är jävligt sugen på att bli bättre. Men ingen av oss(i min fanilj) vet om jag har haft grönt kort? Jag och min farsa tror att jag hade det, min morsa tror jag hade gult.

Finns det något sätt att få reda på detta? All hjälp uppskattas!

Förlåt för möjlig särskrivning. Mvh svannepolis
Citera
2015-06-21, 11:24
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Hunnit med 20 rundor hittills, dock inga shorts. Blandade resultat, men ändå mer positivt än tidigare säsonger. Högsta poäng 38, sen ett gäng runt 30.

Har hunnit med 19 ronder än så länge. Plockade upp golfen i April efter en midre paus på 14 år :-)
Lite bitter när pron tyckte jag var så usel att jag skulle göra om gröna kortet kursen. Men har spelat ner mig till 24.0 hittills i år och siktar lägre. Spelet börja sitta riktigt bra nu.
Citera
2015-06-21, 11:27
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svannepolis
Hej! Har spelat golf sedan jag var runt 8år, då började jag först med mina föräldrar i en jätte liten 9håls klubb och tog utbildning och liknande där. Sen började det bli mer seriöst vid 10års ålder då hela min familj gick med i assartorp. Sen helt plötsligt så tog det stopp, mina föräldrar ville inte spela längre och jag har spelat på skoj på somrarna på mindre 9håls banor.

Nu vill jag kliva upp lite i stegen igen och är jävligt sugen på att bli bättre. Men ingen av oss(i min fanilj) vet om jag har haft grönt kort? Jag och min farsa tror att jag hade det, min morsa tror jag hade gult.

Ring klubben du var med i och kolla om de har kvar dig i något register. Har du ett golf-id? I så fall borde det vara enkelt för dem att hitta dig. Har för mig att du finns kvar i GIT i 10 år om du inte är aktiv.
Citera
2015-06-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svannepolis

Det behöver inte vara negativt ifall ditt gröna kort skulle ha "försvunnit". Oftast är det billigare att gå en grönt kort-kurs och i samband med det bli medlem i en golfklubb. Oftast ingår medlemskap hela säsongen du går kursen. Sen får du förhoppningsvis lite bra lektioner på köpet som kan behövas för att färska upp kunskaperna
Citera
2015-06-23, 14:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Branson skrev

De som förstår sig på det hela hävdar att man ska byta grepp varje säsong så inte orimligt att dina är helt slut. Testa och tvätta av dem först, bara det kanske väcker liv i dem!

Själv tycker jag ofta det är grunderna som spökar när det går dåligt från ingenstans. Felaktigt grepp, dålig uppställning, felaktigt sikte, små detaljer som får stor betydelse för resultatet.

Golf Pride säger varje år, om man spelar mycket 40 rundor, men det kanske är overkill.

Iomic Sticky säger dom skall funka i 3 år, men dom är dyra. Jag satte på Golf Pride MCC Plus4, för ett par veckor sedan, men efter dom så blir det Iomic.
Citera
2015-06-26, 08:46
Medlem
Ibland så bara hatar jag golf.
Ligger på 5.5 i Hcp. Var nere och vände på 5.1 i våras och spelade fruktansvärt bra. Bollen flög och landade precis där jag ville. Puttade hyfsat dåligt men det har jag alltid gjort och kommer alltid göra för jag hatar att öva på det.
Men nu, nu står jag och skär bollar och slicar hejvilt. Fattar ingenting. Har gått så långt att jag funderar på att ta en lektion med PRO:n. Något som jag inte gjort dem senaste 12 åren.
Är tillbaka på mina 5.5 i Hcp och fortsätter det såhär är jag på 7.0 innan sommaren är slut.

Har spelat kanske 30-35 rundor. Första 20-25 fantastisk golf. Sista 10, katastrof
Citera
2015-06-26, 09:01
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Ibland så bara hatar jag golf.
Ligger på 5.5 i Hcp. Var nere och vände på 5.1 i våras och spelade fruktansvärt bra. Bollen flög och landade precis där jag ville. Puttade hyfsat dåligt men det har jag alltid gjort och kommer alltid göra för jag hatar att öva på det.
Men nu, nu står jag och skär bollar och slicar hejvilt. Fattar ingenting. Har gått så långt att jag funderar på att ta en lektion med PRO:n. Något som jag inte gjort dem senaste 12 åren.
Är tillbaka på mina 5.5 i Hcp och fortsätter det såhär är jag på 7.0 innan sommaren är slut.

Har spelat kanske 30-35 rundor. Första 20-25 fantastisk golf. Sista 10, katastrof

När din bil går sönder, vart vänder du dig då?
När din kropp går sönder?

Jag tycker att fler ska utnyttja sin lokala pro, mest för sin egen skull...spelet blir fan så mycket roligare om man håller sig på banan och inte bakom en stubbe.
Det verkar vara lite skämmigt att be om hjälp tydligen, vilket det naturligtvis inte ska vara.

Innan juli är över vill jag att du ska slå höga draws inom 2-3 meter från 120 och in
Citera
2015-06-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
När din bil går sönder, vart vänder du dig då?
När din kropp går sönder?

Jag tycker att fler ska utnyttja sin lokala pro, mest för sin egen skull...spelet blir fan så mycket roligare om man håller sig på banan och inte bakom en stubbe.
Det verkar vara lite skämmigt att be om hjälp tydligen, vilket det naturligtvis inte ska vara.

Innan juli är över vill jag att du ska slå höga draws inom 2-3 meter från 120 och in

Det märkliga är att jag gick på 77 brutto idag.
Slår drivern precis som jag vill och järnen helt okej. Dock skär jag wedgarna lite men är ändå på rätt spår helt plötsligt. Att det kan skilja så mycket runda till runda.
Citera
2015-06-27, 18:22
Medlem
Hej!

Någon vet vart man kan köpa billigare golf klubbor ( NYA ) tänkte hur ser det ut inom EU?

Någon som har några bra tips?
Citera
2015-06-28, 01:37
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northland
Hej!

Någon vet vart man kan köpa billigare golf klubbor ( NYA ) tänkte hur ser det ut inom EU?

Någon som har några bra tips?
England
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in