2015-04-07, 11:06
Medlem
Är det någon som har tips på bra "minitävlingar" som man kan spela med ett gäng grabbar?

Jag har spelat ganska länge men vi är 10-12 grabbar som skall iväg till Polen och spela golf. För att göra det lite roligare så vill vi ha lite tävlingar som vi kan köra. Exempel en varje dag och en övergripande eller liknande. Helst med olika spelsätt osv.
Helst mycket singelspel men måste också tänka på att det är allt från nybörjare (30+) till scratchspelare som är med, därför måste det vara något som passar de flesta.

Har ni några idéer? Jag har idétorka...
Citera
2015-04-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swanen92
Är det någon som har tips på bra "minitävlingar" som man kan spela med ett gäng grabbar?

Jag har spelat ganska länge men vi är 10-12 grabbar som skall iväg till Polen och spela golf. För att göra det lite roligare så vill vi ha lite tävlingar som vi kan köra. Exempel en varje dag och en övergripande eller liknande. Helst med olika spelsätt osv.
Helst mycket singelspel men måste också tänka på att det är allt från nybörjare (30+) till scratchspelare som är med, därför måste det vara något som passar de flesta.

Har ni några idéer? Jag har idétorka...

Roligaste tävlingsformen när man kanske inte är i sin bästa form är lätt bingo-bango-bongo
Citera
2015-04-08, 10:26
Moderator
Semesters avatar
Är Tiger Woods medlem i Augusta?
Citera
2015-04-09, 10:13
Medlem
Under Kristi himmelsfärdshelgen ska jag ner till Göteborg och spela golf med svärfar som en del av en 60års present. Har dålig koll på banorna där nere och undrar därför om någon har tips på vilken banan jag ska välja? Letar efter en bana som inte är allt för kuperat för att han ska orka med hela rundan på ett bra sätt. Kan tänka oss åka kanske 20-30 minuter från Göteborg för att nå banan.
Citera
2015-04-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Featured Group No. 1 Lineup:
1:48 p.m. Tiger Woods, Jamie Donaldson, Jimmy Walker
Citera
2015-04-09, 10:36
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Featured Group No. 1 Lineup:
1:48 p.m. Tiger Woods, Jamie Donaldson, Jimmy Walker
Jag vet inte riktigt om det var svar på min fråga. Det jag undrar är om Tiger är medlem i själva golfklubben Augusta. De har ju endast sisådär 200-300 medlemmar så det är ett nyckelhål att ta sig igenom även för tidernas kanske främste golfare.
Citera
2015-04-09, 13:09
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt om det var svar på min fråga. Det jag undrar är om Tiger är medlem i själva golfklubben Augusta. De har ju endast sisådär 200-300 medlemmar så det är ett nyckelhål att ta sig igenom även för tidernas kanske främste golfare.

Nej, det verkar inte som att han är medlem efter lite googlande. Men medlemslistan är hemlig, så vem vet. Dock var det först 1990 som en färgad fick bli medlem.
Citera
2015-04-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jitte.
Under Kristi himmelsfärdshelgen ska jag ner till Göteborg och spela golf med svärfar som en del av en 60års present. Har dålig koll på banorna där nere och undrar därför om någon har tips på vilken banan jag ska välja? Letar efter en bana som inte är allt för kuperat för att han ska orka med hela rundan på ett bra sätt. Kan tänka oss åka kanske 20-30 minuter från Göteborg för att nå banan.
Vallda GK, Kungsbacka GK.

Hills om ni kan tänka er golfbil då det är väääääldigt kuperat.
Citera
2015-04-09, 18:54
Medlem
Citat:

I så fall ska han ha dubbla medlemskap, för hans "riktiga" klubb är Medalist GC i Florida nära hans hem.
Citera
2015-04-09, 19:00
Medlem
Citat:

Sry, missuppfatta frågan.
Citera
2015-04-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vallda GK, Kungsbacka GK.

Hills om ni kan tänka er golfbil då det är väääääldigt kuperat.

Lycke Gk är en härlig pärla bland Göteborgs banor!
Citera
2015-04-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secco
Lycke Gk är en härlig pärla bland Göteborgs banor!
Om Öijareds GK inte ligger för långt bort är det en fantastisk anläggning. Ligger lite utanför Lerum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in