2012-02-07, 20:37
Medlem
Dr_Dollars avatar
Daniel Chopras 2 HIO är väl rätt ok?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14330684.ab

Citat:
Det var under nattens inspelsrunda på Pebble Beach Golf Links som Daniel Chopra, 38, slog till - dubbelt.

På det sjunde hålet, ett par 3, sänkte han en hole-in-one från 104 yards. På det 17:e hålet tog han fram en järnsjua och gjorde om konststycket från 176 yards.

1 på 67 miljoner tydligen

Själv har jag lyckats göra två, i mitt liv.
Citera
2012-02-07, 21:14
Medlem
DanteAlighieris avatar
http://www.youtube.com/watch?v=emHib...eature=related

Själv har jag aldrig gjort en hio.
Citera
2012-02-09, 14:10
Medlem
Såg en annons i Svensk Golf som anlände idag på ett par billiga golfskor. Då jag inte har kört med några golfskor alls tidigare tänkte jag att det kanske vore dags att passa på till det här priset, tror ni de är något att ha?

http://golfbycarl.se/web/product.php?id=134
Citera
2012-02-09, 14:52
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eob
Såg en annons i Svensk Golf som anlände idag på ett par billiga golfskor. Då jag inte har kört med några golfskor alls tidigare tänkte jag att det kanske vore dags att passa på till det här priset, tror ni de är något att ha?

http://golfbycarl.se/web/product.php?id=134

Du kanske inte bör räkna med att de är 100% vattentäta men till det priset fungerar de nog alldeles utmärkt!
Vem spelar förresten när det regnar?

Hyfsat snygga var de också!

Slå till!
Citera
2012-02-11, 18:16
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Tydligen kommer en Long Tom "spoon". 13,5 grader och bara någon tum kortare än drivern. Ska försöka läsa på lite mer och det kan bli kul att lira med.
Citera
2012-02-11, 19:38
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Tydligen kommer en Long Tom "spoon". 13,5 grader och bara någon tum kortare än drivern. Ska försöka läsa på lite mer och det kan bli kul att lira med.

Klart du tycker det är kul du har ju till och med en "long tom putter"...
Citera
2012-02-11, 23:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Klart du tycker det är kul du har ju till och med en "long tom putter"...

Hahaha, ja det är ju kanske sant. Men jag tycker egentligen bara att all förändring som golfare kan se är bra för sporten.
Citera
2012-02-12, 13:07
Medlem
Wedgies avatar
Nu börjar golfsuget komma igång på allvar! Har av självbevarelsedrift hållit mig undan från denna tråd, samt golfwrx och tourspec, men nu, iom att tävlingarna börjat på allvar, börjar det bli svårt!

Ge mig golfsäsong nu!!

Cobras Long Tom Driver ser rätt intressant ut. Ska nog försöka testa även om jag antagligen inte kommer att köpa.
Citera
2012-02-12, 13:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Nu börjar golfsuget komma igång på allvar! Har av självbevarelsedrift hållit mig undan från denna tråd, samt golfwrx och tourspec, men nu, iom att tävlingarna börjat på allvar, börjar det bli svårt!

Ge mig golfsäsong nu!!

Cobras Long Tom Driver ser rätt intressant ut. Ska nog försöka testa även om jag antagligen inte kommer att köpa.

Några mål inför sommaren 2012?
Citera
2012-02-12, 15:13
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Några mål inför sommaren 2012?

Komma ner till singel iallafall, helst ner till 8 om allt stämmer. Har 11 nu.

Sen försöka få till drivern igen så jag kommer upp i de längder jag startade säsongen med (270), i slutet var jag glad över att komma upp i 250. Men kroppen kändes sjukt sliten andra halvan av säsongen. 2-3 rundor i veckan var visst för mycket :/
Citera
2012-02-12, 15:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Komma ner till singel iallafall, helst ner till 8 om allt stämmer. Har 11 nu.

Sen försöka få till drivern igen så jag kommer upp i de längder jag startade säsongen med (270), i slutet var jag glad över att komma upp i 250. Men kroppen kändes sjukt sliten andra halvan av säsongen. 2-3 rundor i veckan var visst för mycket :/

En taktik som jag själv brukar använda mig av är att se banan i 6 delar, dvs spela 3 hål i taget och tänka att du ska ha som mål att skjuta +1 på dessa tre hål.
Försöker man hålla sig runt detta så brukar man komma i mål på nånstans mellan 76-81, för det brukar för det mesta iaf oftast trilla i en birde/18 hål
...och jag brukar tänka att; För varje birdie jag gör får jag göra två boogies.

Visst kan det vara rätt så trist många gånger att lira taktiskt golf, men i långa loppet lönar det sig.
Citera
2012-02-12, 16:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Vad sägs om att hinna träna och bli bra igen? Ja... Det får nog bli mitt mål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in