2014-08-14, 09:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Branson skrev

Tack för tipset! Hittade en bra video där de demonstrerade svingen med hjälp av ett tennisrack, kan nog underlätta det hela eftersom flickvännen spelat tennis innan. Största problemet för henne är att det flippas för mycket med handlederna även vid vanliga slag.

En flipp borde väl vara lika ovälkommen i tennis som i golf? En flipp handlar ju mycket om att man är sen och försöker rädda upp situationen, problemet är ju att man förlorar all kontroll, bollen kan ju ta i vägen i stort sett vart som helst. Flat left wrist måste väl vara lika viktigt i tennis?
Citera
2014-08-14, 09:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Faktum är att en over the top mycket väl leder till tåträffar. Inte alltid men det kan utan problem göra det.

Mycket möjligt. Då borde inifrån och ut leda till shankar?
Citera
2014-08-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
En flipp borde väl vara lika ovälkommen i tennis som i golf?

Absolut, det jag försöker säga till henne men ska fungera även i praktiken. Ifall det bara går att överföra känslan från tennisslagen till golfsvingen ska det nog gå bättre!
Citera
2014-08-14, 12:11
Medlem
Jaha, nu fick jag reda på att jag var allergisk mot gräs. Någon med erfarenheter får gärna komma med tips på hur jag kan prestera så bra som möjligt på banan.

Stenson har ju det och säger att det inte är helt ovanligt bland tourspelarna så det borde finnas hjälpmedel.
Citera
2014-08-14, 13:07
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Jaha, nu fick jag reda på att jag var allergisk mot gräs. Någon med erfarenheter får gärna komma med tips på hur jag kan prestera så bra som möjligt på banan.

Stenson har ju det och säger att det inte är helt ovanligt bland tourspelarna så det borde finnas hjälpmedel.
Alltså, du fick reda på att du var allergisk? Hur fick du reda på det? Vårdcentral så borde dom fixat mediciner till dig? Sambon har 4 olika allergimediciner och det enda hon inte kan göra när hon tar dom ör att ligga på gräset o sniffa på det!
Citera
2014-08-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Varför då? Det spelar väl ingen roll om du kommer utifrån eller inifrån? Tåträffar brukar bero på att du drar händerna emot dig. Det troliga är att du reser dig upp i nedsvingen, kan bero på obalans i viktöverföring eller något.

Man måste ju ha rätt bra koll på svingen för att börja kunna skruva bollen likadant hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Faktum är att en over the top mycket väl leder till tåträffar. Inte alltid men det kan utan problem göra det.

Det var en tanke jag hade.

Ja, tanken var/är att jag ska få bort mina tå träffar först. draw kan jag få rätt lätt med järnen, drivern är svårare.

De 2 senaste dagarna har gått betydligt bättre, jag träffar bra med järnen och ok med drivern. Problemet jag har nu är att jag får fade med järnen och fade/slice med drivern. Känns på något sätt som jag inte roterar i nersvingen.
Citera
2014-08-14, 17:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Branson skrev

Absolut, det jag försöker säga till henne men ska fungera även i praktiken. Ifall det bara går att överföra känslan från tennisslagen till golfsvingen ska det nog gå bättre!

Jo. En golfsving är sinnessjukt svår. Det är inte ens lätt för en golfrobot när den möter Rory.
https://www.youtube.com/watch?v=Ft2fLuz9mF0
Citera
2014-08-14, 17:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

De 2 senaste dagarna har gått betydligt bättre, jag träffar bra med järnen och ok med drivern. Problemet jag har nu är att jag får fade med järnen och fade/slice med drivern. Känns på något sätt som jag inte roterar i nersvingen.

Då svingar du med armarna då?
Citera
2014-08-14, 20:05
Medlem
Spelade Eslöv idag, på uppvärmningen så kändes det som att idag blir det minst 90, trodde knappt jag skulle träffa bollen på första tee, nåja, den extrema stelheten släppte efter ett par hål och spelet tee till green var bra, tillräckligt bra för att gå under par, problemet var att jag inte kunde putta...

Jag är vanligtvis en ganska hyfsad puttade som brukar ha 30-33 puttar men senaste veckan har jag haft problem, idag var det som värst med 41 puttar, visserligen på Eslövs väldigt dåliga och långsamma greener, men ändå. Kan inte tänka mig att jag hade under 150 puttar på fyra varv i helgen på KM, blir bara så besviken när jag slår så bra annars.

Någon som har varit med om något liknande? Tips?
Citera
2014-08-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Alltså, du fick reda på att du var allergisk? Hur fick du reda på det? Vårdcentral så borde dom fixat mediciner till dig? Sambon har 4 olika allergimediciner och det enda hon inte kan göra när hon tar dom ör att ligga på gräset o sniffa på det!
Jajemen, har några receptfria men vill ha sprutor så att jag slipper ta medicin i framtiden.
Nu är det inte så farligt men det var jobbigt för några veckor sedan i hettan. Då fick jag gå på morgonen eller kvällen för minst påverkan.
Citera
2014-08-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AOhlsson
Spelade Eslöv idag, på uppvärmningen så kändes det som att idag blir det minst 90, trodde knappt jag skulle träffa bollen på första tee, nåja, den extrema stelheten släppte efter ett par hål och spelet tee till green var bra, tillräckligt bra för att gå under par, problemet var att jag inte kunde putta...

Jag är vanligtvis en ganska hyfsad puttade som brukar ha 30-33 puttar men senaste veckan har jag haft problem, idag var det som värst med 41 puttar, visserligen på Eslövs väldigt dåliga och långsamma greener, men ändå. Kan inte tänka mig att jag hade under 150 puttar på fyra varv i helgen på KM, blir bara så besviken när jag slår så bra annars.

Någon som har varit med om något liknande? Tips?
Abonnera puttinggreenen några timmar.
Citera
2014-08-14, 22:24
Medlem
Vad har jag för klubbor egentligen?

Har lånat mitt första set av min bästa väns farbror. Han påstod att han fick dom som en "muta" när han var i asien för några år sedan inom jobbet, han är någon höjdare av något slag. PROn på min hemmaklubb gick förbi dom häromdagen och sade nå i stil med "fan vilka fina grejer du har då!".

Det är av märket honma med titaniumskaft och jag tror att modellen heter twin marks pt1000 (five star?). Någon som vet någonting om dessa klubbor? Skulle vara lite intressant att höra faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in