2015-03-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Kan verkligen rekommendera sm5, har provat många olika wedgar men dessa, de är ett mästerverk!

Ja verkar vara många som föredrar dessa wedgar! Gillar tanken på så många olika grinds! Enda problemet för mig är att de är gjutna, har alltid spelat med smidda wedgar. Men ska överge mitt wedgesnobberi och provslå dem innan jag bestämmer mig för vad det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Cleven 588 RTX Black pearl, ska iväg och inviga dom imorgon tänkte jag.

En 50/10 och en 56/14.

Bra pris på Dormy 799 stycket om nån annan är på jakt.

Mycket bra pris, problemet för mig är att jag vill ha styvare och längre skaft så då är det lika bra att köra custom-fit direkt.
Citera
2015-03-20, 17:26
Medlem
Tänkte köpa nya järnklubbor och har 15 i hcp. Har ett par Mizuno MX-15 som är väldigt gamla. Har ni några förslag på vad man ska kolla på?
Citera
2015-03-20, 20:43
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eul
Tänkte köpa nya järnklubbor och har 15 i hcp. Har ett par Mizuno MX-15 som är väldigt gamla. Har ni några förslag på vad man ska kolla på?

Ta en tripp till Dormy eller närmaste Golfstore. Provslå och customfitta
Citera
2015-03-28, 00:11
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Någon som med framgång har prövat att titta på hålet i stället för bollen när ni puttar? Vad är er erfarenhet av det? Känns spontant som att längdkänslan blir bättre. Ska bli skoj att pröva till våren!

Kom för egen del på det själv!
Citera
2015-03-28, 16:51
Medlem
Wedgies avatar
Custom fitting för ny driver imorgon på TeeView, svårt taggad!
Citera
2015-03-28, 21:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag tänkte ta bilen neråt över Påskhelgen och lira lite golf, dock helst inte längre söderut än Sthlm.
Finns det några bra banor runt Gävle, Uppsala eller Sthlm som har bra skick på greenerna nu?
...och är det nån som bor i närheten och vill lira, dra iväg ett pm så tar vi en runda
Citera
2015-03-29, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Någon som med framgång har prövat att titta på hålet i stället för bollen när ni puttar? Vad är er erfarenhet av det? Känns spontant som att längdkänslan blir bättre. Ska bli skoj att pröva till våren!

Testade det idag men ser verkligen inte hur det kan vara fördel att göra så. Risken för att totalmissa ökar medan inte känslan ökar. (i.e. man vet ju avståndet till hålet utan att kolla på det konstant)
Citera
2015-03-29, 11:53
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Jag gör det som en del av förberedelserna inför putten. Ställer mig bakom bollen (så jag står ortogonalt/vinkelrätt mot hålets riktning), kollar på hålet och slår slagen i luften för att få in längdkänslan.

Däremot när jag sedan puttar är det fokus på bollen hela tiden.
Citera
2015-03-29, 12:34
Medlem
LampknappeNs avatar
Har fått en inbjudan att spela Bro Hof Stadium course senare i vår med tillhörande lunch på slottet. Är det någon klädkod i klubbhuset och restaurangen?
Citera
2015-03-29, 13:31
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LampknappeN
Har fått en inbjudan att spela Bro Hof Stadium course senare i vår med tillhörande lunch på slottet. Är det någon klädkod i klubbhuset och restaurangen?

Inga kortbyxor var det när jag var där, polarn har påstått att han inte fick spela i en band t-shirt utan dom kom ut med en piké till han men vettefan om det stämmer.
Citera
2015-03-29, 15:33
Medlem
LampknappeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Inga kortbyxor var det när jag var där, polarn har påstått att han inte fick spela i en band t-shirt utan dom kom ut med en piké till han men vettefan om det stämmer.

Tack för informationen, men ingen risk att jag spelar i kortbyxor och en tischa Men vet du hur det är på restaurangen?
Citera
2015-03-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag tänkte ta bilen neråt över Påskhelgen och lira lite golf, dock helst inte längre söderut än Sthlm.
Finns det några bra banor runt Gävle, Uppsala eller Sthlm som har bra skick på greenerna nu?
...och är det nån som bor i närheten och vill lira, dra iväg ett pm så tar vi en runda

Spelade International GC igår. Jag tycker greenerna var fina, jämna och hyfsat snabba. Som helhet riktigt bra för att vara vår men rejält blött pga regnet på vissa ställen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in