2012-01-31, 23:04
Medlem
Ligger nog runt 230-240 i snitt med en toppnotering kring 265m ifall vi ska hålla oss till normala förhållanden. Har svårt att ladda på för full sula, tappar svingen och hookar istället. Ligger istället runt 80-85% för att få till någorlunda raka utslag.

@Tallmister, kör du några speciella övningar på gymmet som framförallt främjar golfen eller håller du dig till tunga basövningar?
Citera
2012-02-01, 09:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calydonian
Hur långt slår ni med drivern? Är lite nyfiken.

Jag började lira golf i somras och snittar runt 200 m, slår nog som längst 220. Tekniken är väl än så länge inte något att hänga i granen men det skall det jobbas på den här säsongen!

Mitt snitt ligger mellan 215 och 225 på en typisk svensk bana en typisk svensk sommardag. Visst går det att öka på bra mycket men då måste man antingen tappa allt vad kontroll heter eller köpa sig en Long Tom!

Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
330-340m carry i vindstilla kanske Ibland lite mer.

Ditt resultat räknas inte, det är inte bra för mitt självförtroende
Citera
2012-02-01, 14:19
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Ligger nog runt 230-240 i snitt med en toppnotering kring 265m ifall vi ska hålla oss till normala förhållanden. Har svårt att ladda på för full sula, tappar svingen och hookar istället. Ligger istället runt 80-85% för att få till någorlunda raka utslag.

@Tallmister, kör du några speciella övningar på gymmet som framförallt främjar golfen eller håller du dig till tunga basövningar?
Har aldrig gjort en "golfrelaterad" rörelse i gymmet i hela mitt liv.

Det som gäller är att bli stark i basövningar samt bygga på starka armar. Armar är underskattade.
Citera
2012-02-01, 18:20
Medlem
InTheBacks avatar
Någon som har något bok/film tips på course-management(dvs för spelare inte för greenkeepers)?

Har sett en Leadbetter dvd om ämnet, men skulle vilja ha mer tips, då denna var extremt basic.
Citera
2012-02-01, 18:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Kommer ihåg att det för flera år sedan fanns proteinbars som gjordes av Golfactive, samma som dom där brustabletterna. Dessa var väldigt goda och fanns i typ banan/vanilj och choklad. Någon som vet vart man kan köpa dessa?

http://www.golfsw.com/profiles/pgashow6.htm
Citera
2012-02-01, 18:38
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Någon som har något bok/film tips på course-management(dvs för spelare inte för greenkeepers)?

Har sett en Leadbetter dvd om ämnet, men skulle vilja ha mer tips, då denna var extremt basic.

Spelstrategi menar du?
Citera
2012-02-01, 18:40
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Spelstrategi menar du?

Precis!
Citera
2012-02-02, 11:52
Medlem
tallmisters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Zt4CWm5IcFA

ben crane blir bättre o bättre
Citera
2012-02-02, 12:13
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
http://www.youtube.com/watch?v=Zt4CWm5IcFA

ben crane blir bättre o bättre

Alltid lika klockren, måste bara älska hur de bjuder på sig själva!
Citera
2012-02-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calydonian
Hur långt slår ni med drivern? Är lite nyfiken.

Jag började lira golf i somras och snittar runt 200 m, slår nog som längst 220. Tekniken är väl än så länge inte något att hänga i granen men det skall det jobbas på den här säsongen!

Har spelat 1 säsong nu och slår högst 220 meter, snittar väll 200 precis som dig!
Citera
2012-02-03, 00:17
Medlem
Sitter och kollar svingar på youtube och det slår mig hur i helvete Jim Furyk kan vara en världsspelare med den svingen?? Någon som har någon idé hur han kan prestera så bra med den svingen?
Citera
2012-02-03, 00:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Sitter och kollar svingar på youtube och det slår mig hur i helvete Jim Furyk kan vara en världsspelare med den svingen?? Någon som har någon idé hur han kan prestera så bra med den svingen?

Furyks sving är inte så konstig som den ser ut. Visst lämnar han sitt svingplan efter P2 men han återvänder till ett "normalt" svingplan på vägen ner igen, ganska fort efter att det vänder på toppen/P4. Och skulle vi jämföra hans sving med den på andra proffs mellan P5 och P10 så skulle du inte se mycket skillnad.

Så länge du slår bollen kontrollerat så spelar det ingen roll hur det ser ut och faktum är att Furyks teknik är bra, tro det eller ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in