Citat:
Ursprungligen postat av
Iam-Varfor
Skulle tippa mer på att du skulle korta skaftet på drivern, dock så ska man inte göra det svårare än vad det redan är med golf och slår du såpass bra med spoonen så varför ens ha drivern? Kolla bara på en som som Stenson, väldigt sällan han spelar driver.
Ja Stenson är helt klart en förebild på många sätt och vis och förra säsongen var det fler utslag som gjordes med Fw3 än med driver. Däremot har jag på ena hemmabanan 4st par 4 som går att nå från tee om man har en total längd om ca 290m, vilket jag nått några gånger förra säsongen. Det blir lite väl mycket längd för att komma fram med en spoon, givetvis kan man slå en kort wedge in på green men riktigt bra eaglechanser om man når green. Har varit inne på att inte ens ha driver i bagen men köpte den förra säsongen så känns trist att låta den stå när det är en fin klubba som ger mig bra längd, men lite för sällan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Du borde självfallet slå längre med drivern än med fw3an. Åk och gör en ordentlig customfitting med öppet sinne och se vad de säger. Är du bara sugen på ett nytt skaft eller en ny driver? Oavsett så anser jag att det är värt 600kr på dormy för att få en riktig fitting eller åk till någon golfklubb som har ett testcenter. Vet att Ullna har.
Egentligen varken sugen på att lägga 1500 för nytt skaft eller mer därtill för en ny driver, skulle möjligen kunna byta driver dock men återstår att se. Ska kika på hur ett kortare skaft kanske kan hjälpa mig med bättre träff, tänker att jag kanske kan korta drivern 1"? Från 45.25 till 44.25. Spoonen är 43". Ska kolla med pron på min hemmaanläggning, vet att han kör custom fitting.