2014-08-11, 19:39
Medlem
carlpetersen73s avatar
Hur många rundor har det blivit i år? Lite dåligt för egen del, men 26 st. 19-hålare har hackats igenom
Citera
2014-08-11, 19:44
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Hur många rundor har det blivit i år? Lite dåligt för egen del, men 26 st. 19-hålare har hackats igenom

8-10 skulle jag gissa på. Spelade mycket i våras, sen skadade jag foten i början av juni och det i kombination med att jag och min kompis som jag spelar golf med bor 25 mil ifrån varandra under sommaren gör att jag endast spelat två rundor i sommar. Båda åker tillbaka till Stockholm för att studera nu i slutet av augusti dock så då lär det bli en hel del spel igen.
Citera
2014-08-11, 21:30
Medlem
Iam-Varfors avatar
Nånstans mellan 50-100 rundor skulle jag tippa på, några mer seriösa än andra
Citera
2014-08-11, 21:38
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Slår du ca200m så skulle jag säga att det håller. Fokusera på att slå rakt och spelet runt green om du vill bli bättre. Själv har jag minskat ner min drive från +300m till ca230-250 och fokuserar på att hålla mig på banan. Det är liksom ingen vits med att dunka iväg 350m när det är 250m in i skogen bollen landar

annars kanske Matrix kan va något för dig?
http://www.golfchannel.com/media/gol...trix-exercise/

Menar du att du har haft en carry på 300+ och minskat med 50-70 meter? Bara intresserad hur det funkar med tempot
Citera
2014-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Vad var poängen nu igen med att hålla upp klubban hängande framför sig när man ska putta? Jag har glömt bort det.
Du får linjen på putten ifall den är spikrak, om den lutar har du då något att jämföra med.
Citera
2014-08-11, 22:51
Medlem
SheiiZus avatar
Hur fungerar det för er som bor/spelar i Stockholm och som inte har tillgång till bil? Hur många banor finns det som är lätta att ta sig till kommunalt?
Citera
2014-08-12, 09:04
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Menar du att du har haft en carry på 300+ och minskat med 50-70 meter? Bara intresserad hur det funkar med tempot

Nej jag hade en total längd på 310-320 och nu är jag nere på runt 80m kortare. Min sving var för stor, typ 120% och så gick jag ner till 80% istället. har hjälpt mig väldigt i spelet eftersom jag slipper droppa efter varje driver-utslag :P
Citera
2014-08-12, 09:35
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Nej jag hade en total längd på 310-320 och nu är jag nere på runt 80m kortare. Min sving var för stor, typ 120% och så gick jag ner till 80% istället. har hjälpt mig väldigt i spelet eftersom jag slipper droppa efter varje driver-utslag :P

Jag tänkte väl, bra gjort att minska 40%! Antar att du är lite äldre och förstår att längd inte är allt, hoppas på att scoren blir bättre nu då
Citera
2014-08-12, 10:44
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu
Hur fungerar det för er som bor/spelar i Stockholm och som inte har tillgång till bil? Hur många banor finns det som är lätta att ta sig till kommunalt?

De lättaste, eller iallafall de jag tagit mig till kommunalt, är Lidingö, Stockholms och Drottningholm. Men finns säkert flera. Dessa är dock sådana som det tar under 30 minuter att åka till från innerstaden.

Lidingö GK: Tunnelbana till Ropsten, buss 205 mot Sticklinge. Stannar precis vid golfbanan.

Stockholms GK: Buss eller Tunnelbana till Danderyds Sjukhus, gå 10 minuter till Kevinge.

Drottningholm: Buss eller Tunnelbana till Bromma, buss 301-321 till hållplats Kanton. Gå 5 minuter.
Citera
2014-08-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu

Sen finns väl en del om man tar sig ut också:

Ulriksdals GK
Danderyds
Sollentuna
Arlandastad
Jarlabanke
Hagby/Österåker
Wäsby
Huvudstaden/Parken
Evt också Arninge/Ullna/Rosenkälla

Vissa kräver ju ett byte eller så, men borde inte vara omöjligt att ta sig till.
Citera
2014-08-12, 19:14
Medlem
Hur skulle ni bäst lära ut grunderna till en nybörjare som aldrig hållit i en golfklubba tidigare i sitt liv? Trots att man själv börjar bli rätt hygglig tycker jag det är svårt beskriva och lära ut svingrörelsen till någon som aldrig spelat, blir mest plattityder som "du kollade upp för tidigt, håll huvudet stilla, ta inte i" osv. Uppställningen är inga problem men just själva rörelsen, tips på några övningar som är enkla att utföra som nybörjare som ger en förståelse för hur svingen går till.
Citera
2014-08-12, 22:59
Medlem
Tja, en liten fråga, min klubb har tidsbokning på banan från kl 8:40-17:00 sen därefter är det bollränna. Men min fråga lyder, får man gå ut innan? Solen går ju upp vid sex tiden? Eller klipper dom gräset & sånt så jag stör? Var sugen på gå tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in