2014-05-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Att smörja in med Voltaren-gel är en metod som borde funka.
Gött! Får testa om suget på spel blir för stort.
Citera
2014-05-25, 19:36
Medlem
Alltså ja måste ha HJÄLP NU , får inte ens iväg bollen överhuvudtaget, vad är det som händer? 5 meter framåt kommer bollen eller så slår jag en socket varje slag , hur kommer man runt det här problemet, är bara mentalt?

Vanligast är ju putt eller chipp yips, jag har svingyips helt plötsligt?
Citera
2014-05-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Alltså ja måste ha HJÄLP NU , får inte ens iväg bollen överhuvudtaget, vad är det som händer? 5 meter framåt kommer bollen eller så slår jag en socket varje slag , hur kommer man runt det här problemet, är bara mentalt?

Haha, jag hade sådär med mina hybrider ett par rundor förra säsongen. Gick inte att träffa bollen.
Citera
2014-05-25, 21:08
Medlem
Ska aldrig någonsin spela safe på en tävling, Idioti. Usch vad man kan hata denna sport. Ett enda jävla slag bort. Så tråkigt. Godnatt.
Citera
2014-05-25, 21:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Alltid en härlig mental utmaning det där. Gäller att försöka identifiera vad det är som gör dig osäker och jobba därifrån.
Citera
2014-05-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Alltid en härlig mental utmaning det där. Gäller att försöka identifiera vad det är som gör dig osäker och jobba därifrån.

Mm men vet inte det tyvär Är som att jag klämmer åt greppet skithårt i träffen så bollen inte kommer någonstans och att handleden viker sig så den bara flyger rakt åt höger också. Hur får man bort det?
Citera
2014-05-26, 11:56
Medlem
Citat:
Mm men vet inte det tyvär Är som att jag klämmer åt greppet skithårt i träffen så bollen inte kommer någonstans och att handleden viker sig så den bara flyger rakt åt höger också. Hur får man bort det?

Hej!

Jag lider med dig, finns ingenting värre än när svingen verkligen inte funkar. Med all säkerhet så sitter det i huvudet på dig. Nöt, nöt och nöt. Men du kan ändå testa några grejer, de 3 vanligaste orsakerna till att man slår socket är: 1: Du står för nära bollen. 2. Du har för mycket vikt långt fram på foten, dvs du hamnar på tårna. 3. Du drar in klubban för mycket in mot kroppen i baksvingen.

Jag vill ge dig ett träningstips för att få bort detta. Sätt upp 2,3 peggar precis bredvid bollen. Dvs vid tån av klubbhuvudet. Stå nu och nöt och se till att bara träffa bollen och inte peggarna. Träffar du inte peggarna så kommer du inte slå en socket.

Lycka till!
Citera
2014-05-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazt
Hej!

Jag lider med dig, finns ingenting värre än när svingen verkligen inte funkar. Med all säkerhet så sitter det i huvudet på dig. Nöt, nöt och nöt. Men du kan ändå testa några grejer, de 3 vanligaste orsakerna till att man slår socket är: 1: Du står för nära bollen. 2. Du har för mycket vikt långt fram på foten, dvs du hamnar på tårna. 3. Du drar in klubban för mycket in mot kroppen i baksvingen.

Jag vill ge dig ett träningstips för att få bort detta. Sätt upp 2,3 peggar precis bredvid bollen. Dvs vid tån av klubbhuvudet. Stå nu och nöt och se till att bara träffa bollen och inte peggarna. Träffar du inte peggarna så kommer du inte slå en socket.

Lycka till!

Mm är säker på att det är mentalt med, vet inte hur ja ska få bort det bara, ska testa imorn kväll igen, vilat 2 dagar då Tack för träningstipset!
Citera
2014-05-27, 20:49
Medlem
kaoriblasts avatar
Då har man varit på rangen för första gången på fem år, och det märktes, wedgarna som jag slagit med på tomten funkade hyfsat. Men resten av klubborna blandade en del, en och annan topp och socket i början, senare var det mer ordentliga träffar, men med mer eller mindre kraftiga hook-tendenser på samtliga klubbor. Slagen kändes som om de var ungefär 20 meter kortare än de brukade också. Det blir svårt att spela på samma Hcp som när det begav sig men taggad till tusen.
Citera
2014-05-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Då har man varit på rangen för första gången på fem år, och det märktes, wedgarna som jag slagit med på tomten funkade hyfsat.

Tror det ger en hel del att bara leka lite med wedgarna hemma på tomten. Träffade inte många greener förra säsongen men gjorde fler par än någonsin tack vare starka chippar och pitchar.

Någon mer här i tråden som ska ned på Nordea till helgen?
Citera
2014-05-28, 09:39
Medlem
Hej alla!

Letar efter detta grepp:

http://www.lonestargolfsupply.com/we...Details462.cfm

Är det någon som sett det i Sverige eller någon annanstans i Europa?

Det är viktigt att det är rosa, och inte lavendel som jag hittat lite här och där...

Eller finns det någon som har tips på något annat märke, med samma breda "two thumbs" modell och färg?

Tack på förhand!

// Josefine
Citera
2014-05-28, 10:55
Medlem
MrMolotovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jossan1986
Hej alla!

Letar efter detta grepp:

http://www.lonestargolfsupply.com/we...Details462.cfm

Är det någon som sett det i Sverige eller någon annanstans i Europa?

Det är viktigt att det är rosa, och inte lavendel som jag hittat lite här och där...

Eller finns det någon som har tips på något annat märke, med samma breda "two thumbs" modell och färg?

Tack på förhand!

// Josefine

Typ här?

http://www.golfdirekt.se/productlist...pid=152&comp=y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här