Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-08, 16:51
Medlem
Fan, eBay är farligt. "Råkade" klicka hem ny driver från Cleveland, gillade den mycket vid förra årets demo så var svårt och stå emot när den dök upp till vrakpris.
Citera
2014-09-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Fan, eBay är farligt. "Råkade" klicka hem ny driver från Cleveland, gillade den mycket vid förra årets demo så var svårt och stå emot när den dök upp till vrakpris.
Vilken modell gällde det? Vilket pris? Cleveland har ett gäng bra drivar!
Citera
2014-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden
Kvalitén är dynga eftersom det är piratkopior.
Bättre att du köper begagnade för samma pengar.

Säger du det för att det är kopior eller är det av egen erfarenhet?
Citera
2014-09-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vilken modell gällde det? Vilket pris? Cleveland har ett gäng bra drivar!
En Cleveland Classic XL Custom med ett Matrix Black Tie i, en riktig kanon. Fick klubban med frakt hit från Usa för 850:-.
Citera
2014-09-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
En Cleveland Classic XL Custom med ett Matrix Black Tie i, en riktig kanon. Fick klubban med frakt hit från Usa för 850:-.
Ett fynd. Populär och framförallt snygg klubba.
Citera
2014-09-08, 23:30
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Verbeek, får man gå och ställa sig och pissa i skogen vid banan eller är man en idiot då?

Sköter du det snyggt och inte stoppar upp spelet för dina medspelare så ja. Förstår dock inte hur du kan jämföra det med keps inomhus.
Citera
2014-09-08, 23:51
Medlem
Att inte kunna ha vita skor för att man har ett visst handikapp är löjligt. Men att ha på sig kepsen inne i klubbhuset och när man tackar spelare, det är fan respektlöst.
Citera
2014-09-09, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Sköter du det snyggt och inte stoppar upp spelet för dina medspelare så ja. Förstår dock inte hur du kan jämföra det med keps inomhus.
Det gjorde jag inte. Frågade bara hur du såg på det.
Citera
2014-09-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svalle
Säger du det för att det är kopior eller är det av egen erfarenhet?

Både och!
Citera
2014-09-09, 21:05
Medlem
Råkade ut för en sak på banan idag som jag inte riktigt vet vad som gäller, hamnade ca 10cm från en out of bounds pinne och kunde inte slå bollen ordentligt utan att ta bort pinnen.

Jag sa då att jag trodde att man inte fick flytta pinnen men att jag inte var säker, spelade då en boll där pinnen satt kvar samt en där jag tagit bort pinnen.

När jag hade pinnen kvar gjorde jag 5 i (par 3) och när jag tog bort pinnen gjorde jag 3 i.
Vilket resultat är det som gäller?
Det är alltså skillnad på 36 eller 38 poäng så jag vill ju göra rätt så att jag inte sänker mig felaktigt.

Någon som sitter på svaret?=)
Citera
2014-09-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funrider450
Råkade ut för en sak på banan idag som jag inte riktigt vet vad som gäller, hamnade ca 10cm från en out of bounds pinne och kunde inte slå bollen ordentligt utan att ta bort pinnen.

Jag sa då att jag trodde att man inte fick flytta pinnen men att jag inte var säker, spelade då en boll där pinnen satt kvar samt en där jag tagit bort pinnen.

När jag hade pinnen kvar gjorde jag 5 i (par 3) och när jag tog bort pinnen gjorde jag 3 i.
Vilket resultat är det som gäller?
Det är alltså skillnad på 36 eller 38 poäng så jag vill ju göra rätt så att jag inte sänker mig felaktigt.

Någon som sitter på svaret?=)

Du borde få fri dropp då det är ett ditsatt föremål.
Citera
2014-09-09, 22:38
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Du borde få fri dropp då det är ett ditsatt föremål.

Nej. Två slags plikt/förlust av hål för att flytta en ob-pinne
http://rk.golf.se/sv/startsida/lokala-regler/hindrande-foremal--regel-24/hindrande-foremal-forklarade-vara-oflyttbara.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in