2014-09-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Nej. Två slags plikt/förlust av hål för att flytta en ob-pinne
http://rk.golf.se/sv/startsida/lokal...flyttbara.aspx

2 slags plikt och förlust av hål kan väl ändå inte stämma, jag spelade ju bollen som den låg utan att ta bort pinnen och fick 5 i.
Samt att jag spelade en (provisorisk om du så vill) till boll från samma plats fast borttagen pinne eftersom jag inte visste vad som gällde, kunde ju inte direkt tillkalla domare på en sällskapsrond=/
Citera
2014-09-09, 23:14
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funrider450
2 slags plikt och förlust av hål kan väl ändå inte stämma, jag spelade ju bollen som den låg utan att ta bort pinnen och fick 5 i.
Samt att jag spelade en (provisorisk om du så vill) till boll från samma plats fast borttagen pinne eftersom jag inte visste vad som gällde, kunde ju inte direkt tillkalla domare på en sällskapsrond=/

Jag tror han menar att 2 slags plikt skulle gälla ifall du "endast" spelade med borttagen pinne.
Citera
2014-09-09, 23:32
Medlem
Citat:
Nej. Två slags plikt/förlust av hål för att flytta en ob-pinne
http://rk.golf.se/sv/startsida/lokal...flyttbara.aspx

Nu menade jag droppa bollen inte ta bort pinnen.
Citera
2014-09-10, 00:16
Medlem
Så gjorde jag rätt eller ska man göra på något annat sätt?
Och finns det någon regel som säger på vilken boll jag måste spela först i ett sådant läge, alltså att jag måste spela på bollen med pinnen kvar eller spelar det ingen roll?
Citera
2014-09-10, 08:29
Medlem
Citat:
Så gjorde jag rätt eller ska man göra på något annat sätt?
Och finns det någon regel som säger på vilken boll jag måste spela först i ett sådant läge, alltså att jag måste spela på bollen med pinnen kvar eller spelar det ingen roll?

I allmänhet gäller att du får flytta alla pinnar (t.ex. gula, röda, blå)förutom de vita OOB-pinnarna. Således fick du fem slag på hålet och 36p på rundan. Det du kunde ha gjort om du absolut inte kunnat slå bollen är förklarat den ospelbar med ett slags plikt.
Citera
2014-09-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
I allmänhet gäller att du får flytta alla pinnar (t.ex. gula, röda, blå)förutom de vita OOB-pinnarna. Således fick du fem slag på hålet och 36p på rundan. Det du kunde ha gjort om du absolut inte kunnat slå bollen är förklarat den ospelbar med ett slags plikt.

Ok...eftersom jag inte kunde slå bollen som vanligt så slog jag den med klubban "åt fel håll" och lyckades få fram den så jag kunde slå upp den på green och 2 putt för 5 i.

Hade ju inte spelat någon större roll om jag hade droppat för ospelbar boll då det inte var några större problem att bara knacka fram den några metar.

Men skönt att veta att man gjorde rätt iaf, då slapp man sänka sig dessutom=)
Citera
2014-09-10, 18:50
Medlem
Bara jag som vill spela med Verbeek? Bor i Göteborgstrakten, hoppas vi kan spela!
Citera
2014-09-10, 21:04
Medlem
Vi har en "kompis-tour" med ett antal deltävlingar och till helgen är det final för denna säsongen på Vasatorp GK. Jag har aldrig spelat TC-banan och vill gärna ha tips om hur den är om någon lirat den
Citera
2014-09-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tips på placering av högertummen? (högerspelare) Ska den vara rakt ner över skaftet eller lite lätt åt vänster från ögonen sett? Vad gör det för skillnad var man har den?

Vore intressant att veta för att välja vad man ska tänka på.

Enligt coachen jag har gått hos några gånger så tror han att min hook bl a kommer pga att jag har tummen rakt ner och istället ska ha den åt vänster.
Citera
2014-09-11, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Enligt coachen jag har gått hos några gånger så tror han att min hook bl a kommer pga att jag har tummen rakt ner och istället ska ha den åt vänster.
Verkar som att alla säger olika. Har hört att man ska ha den lite lätt vänster och inte mitt på för att få med sig extra kraft.
Citera
2014-09-11, 07:55
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Du får inte spela en provisorisk boll när den inte riskerar att vara försvunnen. Det du pratar om heter alternativ boll. Hur du gör i dessa fall kan googla dig fram till.
Citera
2014-09-11, 12:36
Medlem
Citat:
Du får inte spela en provisorisk boll när den inte riskerar att vara försvunnen. Det du pratar om heter alternativ boll. Hur du gör i dessa fall kan googla dig fram till.
Jag utmanar dig! Du får dock acceptera vita skor då jag passar i det. Vilken bana spelar du på? Kommer snarast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in