2011-10-31, 17:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Wayne DeFrancesco förklarar det väldigt väl på sin youtubesida

http://www.youtube.com/watch?v=Mqb9i...A254F59CAF747A

Jag förstår hur han får så mycket kraft i klubban med den swingen, men jag förstår fortfarande inte hur han kan ha sådan kontroll.
Citera
2011-10-31, 21:09
Medlem
TheDevilFreds avatar
Hej, jag hade tänkt köpa nya golfklubbor och vill därför sälja mina gamla. Vad jag undrar är om ni vet några golfbutiker i Göteborgsområdet som köper begagnade golfklubbor. Jag skulle också vara tacksam om ni kunde ge mig en hint av vad mina grejer är värda.

Jag vill sälja:

Driver: TaylorMade Burner 10,5gr

Järnset: 4-PW stål, Callaway X22 Tour

Och en Ogio-bag, minns inte modell men den är en bär-bag och kostade runt 2000kr ny.

Allt är i fint skick, vad borde jag förvänta mig att få för det?

OBS! DETTA ÄR INGEN ANNONS; JAG VILL ENDAST HA TIPS INFÖR MIN FÖRSÄLJNING!

mvh Fredrik
Citera
2011-10-31, 23:43
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är bortom mitt förstånd hur han kan slå bollen så bra och så långt med den swingen.

Svingen är minst sagt hemmagjord. Är ryktena om att han aldrig tagit swinglektion sanna?
Citera
2011-11-01, 10:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
http://www.youtube.com/watch?v=Mqb9i...A254F59CAF747A

Jag förstår hur han får så mycket kraft i klubban med den swingen, men jag förstår fortfarande inte hur han kan ha sådan kontroll.

Personligen ser jag det precis som vissa andra konstigare svingar på touren (t.ex. hr Furyk). När det kommer till releasemomentet så skiljer sig hans sving inte särskilt mycket åt alla andras. Visst han spelar ju med en ordentlig hook men som du säger lyckas han ju kontrollera den, utan problem. Dessutom tycker jag han visar exempel på extremt bra kroppskontroll när han rör sig så mycket och i den hastigheten och ändå ofta lyckas komma tillbaks till samma position.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
OBS! DETTA ÄR INGEN ANNONS; JAG VILL ENDAST HA TIPS INFÖR MIN FÖRSÄLJNING!

mvh Fredrik

Tyvärr sjunker värdet på golfklubbor fortare än man tror och det du ska sälja har nog endast ett värde på en två eller tre tusenlappar på sin höjd.
Citera
2011-11-01, 15:00
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Personligen ser jag det precis som vissa andra konstigare svingar på touren (t.ex. hr Furyk). När det kommer till releasemomentet så skiljer sig hans sving inte särskilt mycket åt alla andras. Visst han spelar ju med en ordentlig hook men som du säger lyckas han ju kontrollera den, utan problem. Dessutom tycker jag han visar exempel på extremt bra kroppskontroll när han rör sig så mycket och i den hastigheten och ändå ofta lyckas komma tillbaks till samma position.

Tyvärr sjunker värdet på golfklubbor fortare än man tror och det du ska sälja har nog endast ett värde på en två eller tre tusenlappar på sin höjd.

Okej, det var lite tråkigt men jag har ingen användning av dem då jag ändå skall köpa nya. Vet du någonstans i Göteborgsområdet där de köper begagnade golfklubbor? Jag såg att World of Golf bytte in klubbor om man köper men det är inte där jag skall köpa mitt nya set så det går nog inte.
Citera
2011-11-01, 17:19
Medlem
bennyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
För er nybörjare som vill veta hur man gör samt för er mer erfarna men som har glömt:

Bubba Watson - Drive, Drive, Putt.
http://www.youtube.com/watch?v=AzzpQ5EhPck

De hade longdrive kickoff på samma hål!? vid samma tävling
http://www.youtube.com/watch?v=BKVr6...ure=youtu.be&a
Citera
2011-11-01, 17:37
Medlem
bennyzs avatar
Longdrive VM damer är visst avklarad....Sverige regerar
Drive Place
282 Lisa Vlooswyk 2
285 Sandra Carlborg 1
265 Helena Rhodin 3
Citera
2011-11-02, 15:08
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Inte mycket att se på ett bra tag nu när PGA touren är i dvala!
True, true..

Tänkte mer allmänt på någon sida som kan fungera även nästa är
Citera
2011-11-02, 20:57
Medlem
Dr_Dollars avatar
Ikväll kl 21:00 ska fröken Berg hem till Jesper Parnevik och hans enorma lyxvilla i Miami.

Jag såg i reklamen att killen har en hel del golfset
Citera
2011-11-02, 21:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Ikväll kl 21:00 ska fröken Berg hem till Jesper Parnevik och hans enorma lyxvilla i Miami.

Jag såg i reklamen att killen har en hel del golfset

Han borde sälja en del av sina golfset så han inte behöver sälja huset.
Citera
2011-11-05, 16:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Är det någon som vet vaart man kan få tag på en regelbok typ nu? Har min på jobbet många mil härifrån och behöver en så fort som möjligt!
Citera
2011-11-05, 23:48
Medlem
darcodes avatar
Citat:
Är det någon som vet vaart man kan få tag på en regelbok typ nu? Har min på jobbet många mil härifrån och behöver en så fort som möjligt!
http://www.golf.se/Global/SGF/Regler..._0111_korr.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in