2014-09-03, 11:17
Medlem
Hur ska man göra med wedgarna? De slits ju ut jättesnabbt och är svindyra om man behöver byta varje år? Finns det något tips?
Citera
2014-09-03, 12:51
Medlem
Du kan köpa en sån här http://www.groovesharpener.net/
Citera
2014-09-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Hur ska man göra med wedgarna? De slits ju ut jättesnabbt och är svindyra om man behöver byta varje år? Finns det något tips?

Du behöver inte alls byta wedgar varje år så länge du inte spelar 36 hål om dagen. Håll skårorna rena och fina så håller de minst två säsonger. Har inte länken till det här testet men läste någonstans att det diffade sjukt lite i RPM mellan en ny wedge och en sliten wedge. Allt sitter i tekniken.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden

Dessa fungerar tyvärr väldigt dåligt även om de försöker marknadsföra motsatsen.
Citera
2014-09-03, 19:08
Medlem
Citat:
Kör man med vagn kan man lika gärna ha med sig rosa bollar och peggar på samma gång.

Kör du utan peggar??

Kollade Challenge tour idag, det var inte någon som bar, förutom en caddie. De som inte hade caddie körde alla med vagn.
Citera
2014-09-03, 19:25
Medlem
Behöver hjälp.

Vill ha en app till min iPhone som ger mig avstånd till framkant, mitt och bakkant av greenen. Ingen annat trams. Ska vara smidigt, billigt/gratis. Har haft en app innan men hittar inte den nu. Hittar ingen bra app alls nu. Bara massa avancerad skit
Citera
2014-09-03, 21:21
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Behöver hjälp.

Vill ha en app till min iPhone som ger mig avstånd till framkant, mitt och bakkant av greenen. Ingen annat trams. Ska vara smidigt, billigt/gratis. Har haft en app innan men hittar inte den nu. Hittar ingen bra app alls nu. Bara massa avancerad skit

Golfshot. Dock till android men har för mig att det finns till Iphone med. Dock kostar det för att få alla detaljmätningar, men det gör övriga appar med om det ska vara detaljerat. Gratisvarianten mäter bara till green.
Citera
2014-09-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svalle
Kör du utan peggar??

Kollade Challenge tour idag, det var inte någon som bar, förutom en caddie. De som inte hade caddie körde alla med vagn.
Peggar är överskattat.
Citera
2014-09-03, 22:26
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden

Det kanske blir bättre spinn men klubban blir regelvidrig.

Citat:
"You can repair your current clubs going forward (re-grip, new shaft), but you cannot touch the head without making the club non-conforming," Cleveland Golf says in its explanation of the new rule. "Any clubs with the current grooves (pre-2010) cannot have the grooves re-finished or sharpened. Any work done on the face of the club will cause it to be considered non-conforming. This comes back to the integrity portion of the rules. Will anyone be standing by the handicap posting station next year to check if you had your current grooves sharpened? No, but you will know you did and in turn using them is a violation of the rules. You need to call the penalty on yourself.

http://www.pga.com/node/77953
Citera
2014-09-03, 22:32
Medlem
Tips på övningar för bättre bollträff som man kan genomföra på rangen?
Citera
2014-09-03, 22:37
Medlem
Verbeeks avatar
Har du tillgång till en bunker vid rangen så kan du träna från den. Om inte,slå från en planka.
Citera
2014-09-04, 10:03
Medlem
Citat:
Behöver hjälp.

Fungolf gps det bästa jag hittat, riktigt vass om datan stämmer
Citera
2014-09-04, 14:29
Medlem
Citat:
Behöver hjälp.

Har hört mycket positivt om Caddee's egen app. Den ska se ut precis som deras banguider (som finns på majoriteten av Sveriges banor). Ska även vara gratis. Bara att prova!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in