2014-04-19, 19:46
Medlem
Haha, så skrattretande. Vad är Callaway för företag egentligen? Hade helt glömt bort att kolla skaftlängden på mina drivers. Har en Titleist 913 D3 i vanliga fall och har ni provat en BB Alpha i några dagar. Slog 20-30 meter längre med Callawayen och kom nu på att Razr Fit extremen jag provade förra året var en halv tum längre än min dåvarande Titleist. Ställde dem mot varandra idag och se på fan, Callawayen är fan drygt 1 tum längre. Sen vad marknadsför dom egentligen? "Ny teknologi, bästa vi någonsin gjort". Det enda de har gjort är att satt i ett standardskaft som inte någon under 195cm kan svinga med kontroll. Pajasfasoner. Nu har jag för mig att Titleist är 0.5 kortare än standard men det är fortfarande sjukt. Min Alpha är lika lång som polarens driver som är 1 tum förlängd.
Citera
2014-04-19, 23:46
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudis
Se där, ja!
Det är kanske något som jag också borde göra, om inte köpa ett helt nytt set t.o.m.

Har du lirat med klubborna själv eller vet något mer om dem spelmässigt, bra eller dåligt enkla eller svåra?

Har i år återgått till golfen efter tre års uppehåll men känslan i järnen är inte välkomnande alls... Nyare teknik i klubborna kanske kan göra tricket!

Har tyvärr inte lirat med klubborna själv så kan inte säga något om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Jag har en gammel TM Burner driver 9.5g med bubbleshaft stiff, finns det några pengar att göra på den?

50 kronor om du har tur, kanske till och med en hundring!

Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Haha, så skrattretande. Vad är Callaway för företag egentligen? Hade helt glömt bort att kolla skaftlängden på mina drivers. Har en Titleist 913 D3 i vanliga fall och har ni provat en BB Alpha i några dagar. Slog 20-30 meter längre med Callawayen och kom nu på att Razr Fit extremen jag provade förra året var en halv tum längre än min dåvarande Titleist. Ställde dem mot varandra idag och se på fan, Callawayen är fan drygt 1 tum längre. Sen vad marknadsför dom egentligen? "Ny teknologi, bästa vi någonsin gjort". Det enda de har gjort är att satt i ett standardskaft som inte någon under 195cm kan svinga med kontroll. Pajasfasoner. Nu har jag för mig att Titleist är 0.5 kortare än standard men det är fortfarande sjukt. Min Alpha är lika lång som polarens driver som är 1 tum förlängd.

Stronglofta och förlänga skaftet är ett bra sätt tycker dem - tyvärr funkar det bara för er lite längre spelare som kan kontrollera dem.
Citera
2014-04-20, 19:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Hybrider med lite offset?
Citera
2014-04-20, 22:28
Medlem
Någon som vet vad jag gör för fel med drivern?
Drivarna går rakt men de blir alldeles för höga och rullar bara 10-15 meter. Idag slog jag en tex en drive på ~240 meter som pluggades i fairway.

Provswingade i en simulator och enligt den hade bollen 5200 i spinn.

Har provat att flytta fram bollen och peggat ner men inget verkar fungera.
Citera
2014-04-20, 22:46
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klnftw
Drivarna går rakt men de blir alldeles för höga och rullar bara 10-15 meter. Idag slog jag en tex en drive på ~240 meter som pluggades i fairway.

Låter som du träffar bollen på uppswing. Pegga bak lite och se om det för någon skillnad. Du vill slå ner på bollen precis som med vilken annan klubba som helst.
Citera
2014-04-21, 00:01
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Låter som du träffar bollen på uppswing. Pegga bak lite och se om det för någon skillnad. Du vill slå ner på bollen precis som med vilken annan klubba som helst.
Really? Jag har hört det motsatta
Citera
2014-04-21, 01:25
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:

Citat:

Jag tror hellre att han ska pegga fram och slå upp på bollen

Du behöver nödvändigtvis inte pegga fram, du kan bara göra felet att slå ner istället för upp, du får för mycket spin och de gör att bollen stiger kraftigt och sen dör och du får ingen rull.

Du kanske har för brant nersving?
Senast redigerad av Bigity-Wigity 2014-04-21 kl. 01:30.
Citera
2014-04-21, 07:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
klnftw skrev

Höjd är bra.

5200 är som en j5, du måste verkligen slå ner på bollen för att få sådan spinn.

Inte en chans att du kan slå 240m carry med en spinn på 5200, snittet på pga touren är ca 260 m och en spinn på ca 2650. Du måste pegga olika. Slår jag ner mycket på bollen med drivern så blir det en helt sjuk bollbana och den går kort.
Citera
2014-04-21, 10:42
Medlem
Citat:

Kan ju också bero på att Fairways nu på våren är mjuka och blöta. Det är klart att bollen inte kan rulla hur mycket som helst då.
Citera
2014-04-21, 12:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hybrider med lite offset?

Kika på Titleist och några av Adams hybrider.

Citat:

Högst troligen en för brant infallsvinkel mot bollen. Även om du peggar framåt kan det bli att du går
På bollen mycket med kroppen och därför får samma effekt fortsatt. Försök hitta övningar som får dig att komma in flackare till bollen, gärna genom att använda underkroppen mer skulle jag gissa.

Citat:

Hahaha. Du är för rolig!
Citera
2014-04-21, 14:35
Medlem
Har spelat från 36 i hcp till 18 med ett wilson golfkit där jag bytt ut driver, putter och träfemma till några bättre. Järnen är från ett typiskt "startpaket" (där klubborna köptes med bagen de satt i), så de har alltså en rätt fet sula och är nog rätt förlåtande till små felträffar. Samtidigt lär man ju tappa en del av kontrollen. Är också närmare 1.90m lång, så jag får ett bra tryck i svingen (alltså kanske skaften är för mjuka och sabbar bollträffen).

När brukar man behöva byta ut sina klubbor? Eller måste man dra iväg till Dormy för att se om man spelar med någon skillnad?
Citera
2014-04-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Really? Jag har hört det motsatta

1,7 grader ner på bollen. 12-13 grader launch och ca. 2700 rpm. De värdena har jag fått höra är
Optimala innan Taylormade kom med sina nya beräkningar i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in