2014-08-22, 00:00
Medlem
Okej. Kanske blir callaway apex PRO då. Var inne och läste på svenskgolf.se och det verkar ändå vara bra klubba som ändå är lättspelad. Snygg är den också. Men ska givetvis prova ut i vinter så jag har nya till våren.

Byter ämne ny, vad rekommenderar ni för wedgar? Jag använder bara två st. En 50 och en 56. Märke och bounce? Vilken färg gilla ni mest?
Citera
2014-08-22, 00:26
Medlem
Tjenare, i oktober åker jag till USA och Florida på nöjesresa där jag även ska försöka klämma in lite lir. Ryktet säger att det är väldigt billigt att handla golfsaker i staterna. Hur billigt är det? Hur mycket billigare är järnset och diverse klubbor/prylar jämfört med det som går att köpa på exempelvis dormy?

/Kunta
Citera
2014-08-22, 07:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
E01 skrev

Okej. Kanske blir callaway apex PRO då. Var inne och läste på svenskgolf.se och det verkar ändå vara bra klubba som ändå är lättspelad. Snygg är den också. Men ska givetvis prova ut i vinter så jag har nya till våren.

Byter ämne ny, vad rekommenderar ni för wedgar? Jag använder bara två st. En 50 och en 56. Märke och bounce? Vilken färg gilla ni mest?

Funderar starkt på dom också. Mina järnklubbor börjar ju verkligen bli utslitna. Jag vill dock ha 3-pw och grafitskaft, så jag får väl beställa från USA.

Treamz kanske kan skriva vad han tycker om dom efter att ha spelat ett tag med dom.
Senast redigerad av E.Merckx 2014-08-22 kl. 08:00.
Citera
2014-08-22, 08:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
kintakunte skrev

Tjenare, i oktober åker jag till USA och Florida på nöjesresa där jag även ska försöka klämma in lite lir. Ryktet säger att det är väldigt billigt att handla golfsaker i staterna. Hur billigt är det? Hur mycket billigare är järnset och diverse klubbor/prylar jämfört med det som går att köpa på exempelvis dormy?

/Kunta

Om man tar t ex Apex pro 4-pw så kostar dom 9895:- på Dormy. I USA kan man säkert få tag på ett motsvarande set med likadana skaft för ca: 5500.
Citera
2014-08-22, 18:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Okej. Då är jag med lite. Man kan säga att ap2: orna motsvarar mina FG tour?
Jag har ju haft mina wilson sedan 2012. Och då jag spelar kanske en 4 rundor varje vecka så börjar dem bli slitna och jag känner för nya. Sen förra året köpte jag titleist driver och spoon och är så jäkla nöjd med dessa så därför är jag ju mest sugen på titleist järn.
Varför jag är så himla sugen på blad är bara för att dem är så satans läckra. Bara därför.
Jag vill ha snygga klubbor. Vägrar taylormade, ping och cobra. Ge mig tips på andra klubbor om du har? Bara det att min hemmaklubb kommer inte kunna erbjuda mig att testa något annat än ping, cobra och taylormade

Ja om du inte har räknat bort bladklubbor helt så fick jag spela på FG2 Tour 100 i från Wilson i år och det är utan tvekan den mest förlåtande bladklubba jag någonsin spelat. Även om jag har lågt handicap så har jag ingen vidare bollträff och tappar ändå ingen direkt längd mellan dessa och de AMP Forged jag spelade med ett par säsonger innan. Dessutom är de snygga som fan.
Citera
2014-08-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kintakunte

/Kunta

Jämför Dormys priser mot exempelvis Golfsmith.com eller Edwinwattsgolf.com. Sen kan du även jämföra med Englands priser på Goflstoreeurope.com eller snaintongolf.com
Citera
2014-08-22, 22:02
Medlem
PeterForsbergs avatar
Någon som spelar med driving iron? Har möjlighet att köpa en MIZUNO MP H4 järntvåa som jag är ganska sugen på. Mark Crossfield talar väldigt gott om dem iaf.

Testat vanlig hybrid och gillar dem inte alls av någon anledning. Känner mig mycket säkrare med järnfyran isåfall. Därför tänker jag att en driving iron kanske skulle passa bättre? Vad tror ni? Vad tycker ni största skillnaden är på driving irons och hybrid? Fördelar/nackdelar?
Citera
2014-08-22, 22:57
Medlem
Någon som testat Footjoy DNA? Är intresserad av dessa och undrar om någon har ett utlåtande.
Citera
2014-08-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Någon som spelar med driving iron? Har möjlighet att köpa en MIZUNO MP H4 järntvåa som jag är ganska sugen på. Mark Crossfield talar väldigt gott om dem iaf.

Testat vanlig hybrid och gillar dem inte alls av någon anledning. Känner mig mycket säkrare med järnfyran isåfall. Därför tänker jag att en driving iron kanske skulle passa bättre? Vad tror ni? Vad tycker ni största skillnaden är på driving irons och hybrid? Fördelar/nackdelar?

Tycker det är lättare att kontrollera slagen med J2/driving irons. Har provat Callaways Prototype som dom lanserade ifjol eller året innan det, lite osäker men den gillade jag inte alls. Provslog däremot Pings version av driving iron (minns inte namnet exakt). Den var otroligt skön, slog den med ett väldigt lätt X-stiff skaft och kunde slå både låga hårda drawar och höga fadear. Tycker det är svårt att slå höga mjuka fadear med min vanliga J2:a.

Fördel med Driving iron: Lättslagen (i förhållande till vanliga J2r), mindre sidoskruv (för min del iaf).
Nackdel: Är svårslagen i förhållande till dagens hybrider.

Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Någon som testat Footjoy DNA? Är intresserad av dessa och undrar om någon har ett utlåtande.

Otroligt skön sko. Har varit med om lite reklamationer där själva skon lossnat från underredet. Däremot är det typ 3 par på 150. En bra allroundsko som kan kompletteras med en spiklös sko att ha på de riktigt varma sommardagarna.
Citera
2014-08-23, 12:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
PeterForsberg skrev

Jag gillar inte heller hybrider, jag har alldeles för lätt för att hooka hybrider, det problemet försvinner helt med driving irons. Har provat Callaway X Utility, Mizuno mp h4 och en äldre variant av Mizuno hi fli. Gillar alla, men mest gillade jag den äldre varianten av hi fli, tyvärr är den nästan omöjlig att få tag på som 2 eller 3.

Taylor Made släppte i år Tour Preferred UDI som finns som 16 graders etta, 18 graders tvåa och 20 graders trea, den har fått väldigt fina recensioner. Tyvärr inte testat.
Citera
2014-08-23, 20:26
Medlem
Går det att hålla vita golfskor vita om man tvättar de efter rundorna noggrant? Tar tacksamt emot tips på hur man ska gå tillväga då jag nyss införskaffat FJ DNA och vill att de ska vara fräscha.
Citera
2014-08-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Går det att hålla vita golfskor vita om man tvättar de efter rundorna noggrant? Tar tacksamt emot tips på hur man ska gå tillväga då jag nyss införskaffat FJ DNA och vill att de ska vara fräscha.

Inga problem! Mina DryJoys var fortfarande vita efter sju år. Det viktiga är tvätta av dem efter varje runda och smörja in regelbundet med skokräm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in