2011-09-06, 18:37
Medlem
R.B.Scotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
tänkte på det att man ser inte allt för ofta att nåt proffs snusar? Vet att många gör det och själv föredrar jag att ha med mig en rapé i bagen när jag spelar. Är det att kamerorna jämt lyckas missa det eller gör dem det inte under tävling?

Kanske beror på att snus i stort sett bara finns i Skandinavien?
Citera
2011-09-07, 21:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jag gissar, tror och hoppas att en stor del av det ansvaret ligger på PGAs bord. Jag skulle kunna tänka mig att när du går medieträningen hos PGA eller skriver på som PGA-spelare så finns det saker och ting du får och inte får göra när du representerar PGA och det är fullt möjligt att snusa är en sån sak.
Citera
2011-09-07, 22:14
Medlem
DanteAlighieris avatar
Konstigt att det är så strikta regler på Nordea Tour. Det är okej att snusa men inte bära skjorts.
Citera
2011-09-07, 22:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Konstigt att det är så strikta regler på Nordea Tour. Det är okej att snusa men inte bära skjorts.

Själv har man jobbat på en klubb där det var förbud mot skjorts även när man arbetade "När kortbyxor är godkända på Europa Touren så kan ni jobba i det" var vad vi fick höra från klubben. Det vart en mycket varm sommar...
Citera
2011-09-07, 22:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Själv har man jobbat på en klubb där det var förbud mot skjorts även när man arbetade "När kortbyxor är godkända på Europa Touren så kan ni jobba i det" var vad vi fick höra från klubben. Det vart en mycket varm sommar...

Det där är en av få mycket dåliga saker som finns kvar från sedan golfen uppfanns.
Citera
2011-09-07, 23:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det där är en av få mycket dåliga saker som finns kvar från sedan golfen uppfanns.

Håller med samtidigt som jag inte gör. Tycker det är lite anrikt och härligt att se proffsen på Europa och PGA-tour spela i långbrallor och krage på tröjan. Men samtidigt är det alldeles för många klubbar som tycker att de är så jävla speciella och anser att på deras klubb ska minsann samma regler följas. Ungefär som att spelet sitter i kläderna. För tillfället jobbar jag på en klubb där folk snarare går klädda i kläder som inte är så "golfiga" om vi kallar det så och ibland kan man tycka att det är för mycket åt motsatt håll.

Samtidigt är ju dubbelmoralen i sporten för tillfället otrolig med tanke på att damerna ska ha så lite kläder på sig som möjligt...
Citera
2011-09-08, 17:45
Medlem
Citat:
Håller med samtidigt som jag inte gör. Tycker det är lite anrikt och härligt att se proffsen på Europa och PGA-tour spela i långbrallor och krage på tröjan. Men samtidigt är det alldeles för många klubbar som tycker att de är så jävla speciella och anser att på deras klubb ska minsann samma regler följas. Ungefär som att spelet sitter i kläderna. För tillfället jobbar jag på en klubb där folk snarare går klädda i kläder som inte är så "golfiga" om vi kallar det så och ibland kan man tycka att det är för mycket åt motsatt håll.

Samtidigt är ju dubbelmoralen i sporten för tillfället otrolig med tanke på att damerna ska ha så lite kläder på sig som möjligt...

Ja inte sitter det i kläderna i alla fall. Hade jeans idag och luvtröja och spela bättre än på länge hehe. Dock brukar man ju ha golfkläder på sig
Citera
2011-09-08, 19:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ja inte sitter det i kläderna i alla fall. Hade jeans idag och luvtröja och spela bättre än på länge hehe. Dock brukar man ju ha golfkläder på sig

Jag spelar själv gärna med träningsoverallsbyxor och t-shirt när jag inte arbetar och är på någon annan klubb. Personligen har jag nästan alltid stört mig på folket som tycker att de är så jävla bra eftersom de går klädda i J. Lindeberg från topp till tå med stora feta loggor på. Även om en annan gillar kläderna så tycker jag att det inte ska bli extremt...
Citera
2011-09-10, 13:24
Medlem
Citat:
Jag spelar själv gärna med träningsoverallsbyxor och t-shirt när jag inte arbetar och är på någon annan klubb. Personligen har jag nästan alltid stört mig på folket som tycker att de är så jävla bra eftersom de går klädda i J. Lindeberg från topp till tå med stora feta loggor på. Även om en annan gillar kläderna så tycker jag att det inte ska bli extremt...

Exakt, vissa måste tydligen vara så snobbiga..
Citera
2011-09-10, 17:10
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Jag gissar, tror och hoppas att en stor del av det ansvaret ligger på PGAs bord. Jag skulle kunna tänka mig att när du går medieträningen hos PGA eller skriver på som PGA-spelare så finns det saker och ting du får och inte får göra när du representerar PGA och det är fullt möjligt att snusa är en sån sak.
men rökning går an? konstiga regler. (ex: Daren Clarke, british open)
Citera
2011-09-10, 21:35
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Jag vet att olika PGA-organisationer har olika regler. Möjligt att det kan bero på det...
Citera
2011-09-11, 09:43
Medlem
Citat:

Rökning har aldrig varit förbjudet på varken PGA tour eller europatouren. Man får inte dricka alkohol under rundan men det finns inget som säger att man inte får dricka före rundan.

Sen har jag svårt att se vad rökning/snusning skulle göra för skillnad faktiskt. Det är ju nästan inga som snusar på touren. Vet att Fredrik Jacobsson snusade förut och var tom sponsrad av Swedish Match, men han har slutat snusa och har visat på senare tid att han spelat bättre än tidigare, om det har med att han är snusfri eller itne låter jag vara osagt.

Jimenez röker ju cigarrer på rangen innan han går ut etc så. Jag tycker att det ska få vara så, golf är ju lite en sysselsättning som har mycket med ro i skälen att göra, man spelar nog sämre om man inte får ha sina laster så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in