2014-04-05, 19:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Ett skydd för där man sticker ner klubborna är ju bra att skydda oavsett att om bagen är vattenskyddande eller inte. Jag föredrar ju att kunna vara skyddad vare sig man behöver det eller inte. Tycker själv att min inte skyddar så bra när de regnar.

Visserligen kanske jag som bara vill ha en anledning för att köpa en men jag känner min är liten och inte så smidig, speciellt med ett skydd som man behöver dra över bagen, blir jobbigt när man skall gå vidare för skyddet gör att man inte kan komma åt axelremmen utan att behöva dra bort skyddet om du förstår vad jag menar.

Så enligt dig så är H2NO värt sitt pris? Jag såg att de är något dyrare än de flesta andra vattentäta bagar. Nu har jag inte sett fick-lösningen eller hur hålet för klubborna är fördelade, så det enda som jag direkt stör mig på är att de inte finns något fack för någon flaska. Du har ingen aning om de eller några andra tillverkare kommer komma med några nya modeller snart som kanske har detta?

"Klubbskyddet" på bagarna är ju oftast de som håller absolut sämst kvalité vad gäller materialet.

Ska du bestämt ha en vattentät bag så är det H20 som gäller eller ingen i mina ögon, Stadryen gör ett ok jobb men jag upplever knappt någon skillnad mellan det vattentäta den erbjuder och Titleist vanliga bärbagar.

De enda nya jag vet kommer att dyka upp är Cobra som släpper en som ska konkurrera med Stadryen, har tyvärr inte fått hem den än så kan inte avgöra hur väl den gör sig.
Citera
2014-04-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
"Klubbskyddet" på bagarna är ju oftast de som håller absolut sämst kvalité vad gäller materialet.

Ska du bestämt ha en vattentät bag så är det H20 som gäller eller ingen i mina ögon, Stadryen gör ett ok jobb men jag upplever knappt någon skillnad mellan det vattentäta den erbjuder och Titleist vanliga bärbagar.

De enda nya jag vet kommer att dyka upp är Cobra som släpper en som ska konkurrera med Stadryen, har tyvärr inte fått hem den än så kan inte avgöra hur väl den gör sig.

Skall man köpa något annat skydd istället för den man får med på köpet? Ja, håller med dig i att de klubb/huvudskyddet känns väldigt b i materialet om man jämför med resten av bagen.

Nja, jag vet inte riktigt. Jag får se vad som händer för jag vill gärna spara undan oavsett vad jag har gör för beslut. Jag klassas fortfarande som nybörjare så vill nog först och främst bli bättre och skaffa mig en driver. Just nu kör jag spoon.

Okej, kanske bra att jag avvaktar lite angående en ny bag
Citera
2014-04-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
På senare tid så har det klirrat i fingrarna på att köpa en ny bag så jag undrar om ni har några rekommendationer och tankar kring detta? Vad har ni för bag just nu? Funderar att spara ihop pengar så jag kan eventuellt köpa nån gång slutet av månaden eller i maj.

Jag är väldigt sugen på att köpa en som är vattentät så man inte behöver oroa sig för regn. Jag funderar på att varför är det inte standard år 2013-14 på att bagarna skall vara vattenavvisande? Jag tycker själv det känns lite av en deal-breaker att inte ha en vattentät. Den jag har nu är inte vattentät och då måste man hålla på med regnskydd, vilket är inte så smidigt.

Av vad som jag har sett så är jag intresserad av följande modeller:

H2No Staff och Stadry från Titleist. Nån som har någon av dessa som kan säga något? Den enda nackdelen som jag ser är att de inte vara ha något lättillgängligt fack för vatten- / drick-flaska?

Jag har köpt mig en Mizuno Aerolite WP för ett par veckor sedan och är hittils mycket nöjd. Har inte spelat i regn ännu, bara lite snö - så jag kan inte säga så mycket om det. Tycker att klubb-dividern fungerar riktigt bra och det finns ett riktigt rejält fack för kläder och skor om det skulle vara så. Finns rätt billigt om man handlar ifrån England.
Citera
2014-04-06, 09:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Theoman skrev

Järn 7 Caddie view

https://www.youtube.com/watch?v=Dr8yeBKKQPo

Det blev ett förskräckligt motljus.

Någon som kan ge mig lite tips? Det jag försöker jobba mot är att ha en in-till-ut club path (kan inte det svenska ordet, svingspår(?)). För just nu så slår jag ganska mycket cuts, eller så pullar jag bollen om det blir drawskruv.

Sjukt lätt att bli disconnected i bakswingen. Ett sätt att komma tillrätta med det kan ju vara att jobba med impact, typ: https://www.youtube.com/watch?v=KgZJNHBRB2c
Citera
2014-04-06, 11:17
Medlem
Theomans avatar
Vad tycker ni om att spela ensam? Spelar ni ensamma ofta? Är riktigt sugen på att spela idag men alla kompisar verkar vara upptagna. Vad kan man göra för att spela ärligt när man spelar själv? känns som att jag bara skulle börja spela oseriöst och slå flera bollar etc.
Citera
2014-04-06, 13:03
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Vad tycker ni om att spela ensam? Spelar ni ensamma ofta? Är riktigt sugen på att spela idag men alla kompisar verkar vara upptagna. Vad kan man göra för att spela ärligt när man spelar själv? känns som att jag bara skulle börja spela oseriöst och slå flera bollar etc.

Jag spelar nästan alltid ensam. Jag tycker de är skönt, jag blir mer fokuserad och får hålla mitt egna tempo.
Citera
2014-04-06, 15:23
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Jag spelar nästan alltid ensam. Jag tycker de är skönt, jag blir mer fokuserad och får hålla mitt egna tempo.
Samma här, spelar allt som oftast ensam utom just på helg! Mina absolut bästa rundor har kommit när jag spelar själv
Citera
2014-04-06, 16:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Sjukt lätt att bli disconnected i bakswingen. Ett sätt att komma tillrätta med det kan ju vara att jobba med impact, typ: https://www.youtube.com/watch?v=KgZJNHBRB2c

Upplever du den svingen som disconnected?

Citat:

Spelar sällan ensam - tycker det är roligare att få in tävlingsmomentet från att spela med någon. Att spela ärligt när man spelar själv handlar väl mest bara om hur ärlig du är mot dig själv. Följ bara reglerna så är det ju inga konstigheter.

Spelar du mycket ensam och vill ha en god träning i det så tipsar jag om att spela sämstboll med dig själv. Slå alltid två bollar. Välj alltid det sämsta läget och repetera samma procedur.
Citera
2014-04-06, 19:06
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Spelar du mycket ensam och vill ha en god träning i det så tipsar jag om att spela sämstboll med dig själv. Slå alltid två bollar. Välj alltid det sämsta läget och repetera samma procedur.

Det där med sämstboll var faktiskt riktigt smart! Det ska jag testa nästa gång
Citera
2014-04-06, 19:09
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Upplever du den svingen som disconnected?

Spelar sällan ensam - tycker det är roligare att få in tävlingsmomentet från att spela med någon. Att spela ärligt när man spelar själv handlar väl mest bara om hur ärlig du är mot dig själv. Följ bara reglerna så är det ju inga konstigheter.

Sämstboll är en fin idé, men lätt att man tappar mycket självförtroende då scoren blir totalt uppfuckad. Vet att Rikard Karlberg lade av med den därför.

Jag brukar spela vanligt, behöver man vänta brukar jag ta en boll och valfri chipp klubba och chippa runt från div "problem" ställen.
Citera
2014-04-07, 11:03
Medlem
Wedgies avatar
Säsongspremiär igår på Mälarö, med förvånansvärt bra resultat. Driver och järn satt bra, men det hela föll hårt på dåligt närspel, dock bara en eller två treputtar (varav en efter dagens bästa drive på hål 23. 408 meter Par 4, drive och PW pin high).
Men det blev en hel drös duffade chippar, sjukt frustrerande. Men stort fokus ska läggas på att träna närspelet denna säsong.
91 slag totalt, 27 poäng. Vilket, måste jag tyvärr medge, nog tangerade bästa resultatet poängmässigt förra säsongen som var total katastrof.

Testade även Game Golf-prylen för första gången, med lite blandat resultat (den verkade inte ha reggat andra nio). Samt att reggningen av slagen på rätt hål verkade ha gått lite sådär. Sen var det inte helt lätt att komma ihåg att toucha klubban vid enheten som satt på bältet inför varje slag. Men det ger väl sig när man fått in den i slagrutinen. Rätt kul ändå.

http://www.gamegolf.com/round/13849

Ska också köpa ny bag i år, och är inne på H2No, antingen vanliga eller Lite-modellen.
Citera
2014-04-07, 13:28
Medlem
Citat:

Brukar själv spela ensam på kvällarna ibland. Tycker man får så dåligt bemötande när man är ute själv när man hinner ikapp andra bollar. Blir nästan aldrig igenomsläppt, speciellt inte av medelålders damer. De verkar tycka att de har mer rätt på banan än mig bara för att jag inte hittade någon att spela med den kvällen. Samma sak på dagtid, brukar boka in en tid på morgonen för att någon ska ha chansen att boka in sig på samma tid, ibland händer det att ingen bokar in sig och då står man där ensam och samma veva igen, ingen släpper igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in