2014-04-03, 18:10
Medlem
fiddeflumms avatar
Slog 50min på trackman idag för att kolla lite längder osv. Blir nog att införskaffa en till wedge med tanke på att det skiljer 20m mellan PW och 52an. här är iaf pdfen som man fick om det är någon som vill jämföra med sig själv. jag har 14.1 i hcp. TrackmanData
Hybriden är ersättare för i4.
Citera
2014-04-03, 18:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Slog 50min på trackman idag för att kolla lite längder osv. Blir nog att införskaffa en till wedge med tanke på att det skiljer 20m mellan PW och 52an. här är iaf pdfen som man fick om det är någon som vill jämföra med sig själv. jag har 14.1 i hcp. TrackmanData
Hybriden är ersättare för i4.

Känns som du behöver lägga en hel del jobb på de högre klubborna?
Citera
2014-04-03, 18:42
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Känns som du behöver lägga en hel del jobb på de högre klubborna?

Så kan det nog vara. men dessa 3 slag per klubba är inte de bästa 3 av tio utan de var de 3 slagen jag slog. Vart väl 3-4 slag totalt som är borttagna, mer hanns tyvärr ej med.
Citera
2014-04-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggsockan1
Gjorde min första 18-hålsrunda idag på Parkbanan Öijared. Riktigt fina greener redan nu. Blev två birdies och tio par så kändes fantastiskt.

Någon som spelar på Öijared eller i närheten?

Gott med stark inledning på säsongen! Själv blir det banpremiär imorgon, kan bli intressant utan att ha puttat eller chippat på fem månader.

Spelade flertalet gånger på Öijared förra året och då på Gamla banan som är riktigt rolig i bra skick. Nya banan var en sämre upplevelse den gången vi spelade men avslutningshålen var bättre.
Citera
2014-04-04, 10:42
Medlem
Theomans avatar
[quote=fiddeflumm]Slog 50min på trackman idag för att kolla lite längder osv. Blir nog att införskaffa en till wedge med tanke på att det skiljer 20m mellan PW och 52an. här är iaf pdfen som man fick om det är någon som vill jämföra med sig själv. jag har 14.1 i hcp. [URL=
Citera
2014-04-04, 12:33
Medlem
hestenhejs avatar
Uppdatering från Golfstoreeurope.com.
Skickade ett mail och fick svar för nio dagar sedan. I svaret stod det att de skulle skicka min bag om 3-5 arbetsdagar (för nio dagar sedan) vilket alltså var senast i förrgår, onsdags.

Bagen har fortfarande inte skickats.
Jag ska aldrig mer beställa därifrån som sagt...
Citera
2014-04-04, 18:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Så kan det nog vara. men dessa 3 slag per klubba är inte de bästa 3 av tio utan de var de 3 slagen jag slog. Vart väl 3-4 slag totalt som är borttagna, mer hanns tyvärr ej med.

Förutsatt att du var uppvärmd när du gick in så finns det ingen anledning att inte tro på siffrorna.
Och när alla klubbor liknar varandra så är det med väldigt stor sannolikhet så du svingar klubban.
Citera
2014-04-05, 17:20
Medlem
På senare tid så har det klirrat i fingrarna på att köpa en ny bag så jag undrar om ni har några rekommendationer och tankar kring detta? Vad har ni för bag just nu? Funderar att spara ihop pengar så jag kan eventuellt köpa nån gång slutet av månaden eller i maj.

Jag är väldigt sugen på att köpa en som är vattentät så man inte behöver oroa sig för regn. Jag funderar på att varför är det inte standard år 2013-14 på att bagarna skall vara vattenavvisande? Jag tycker själv det känns lite av en deal-breaker att inte ha en vattentät. Den jag har nu är inte vattentät och då måste man hålla på med regnskydd, vilket är inte så smidigt.

Av vad som jag har sett så är jag intresserad av följande modeller:

H2No Staff och Stadry från Titleist. Nån som har någon av dessa som kan säga något? Den enda nackdelen som jag ser är att de inte vara ha något lättillgängligt fack för vatten- / drick-flaska?
Senast redigerad av Inaktiveratkonto 2014-04-05 kl. 17:26.
Citera
2014-04-05, 18:15
Medlem
Theomans avatar
Sådär, nu har jag fixat lite bättre kameravinklar:

Järn 7 DTL
https://www.youtube.com/watch?v=QbVI9T45C3I

Järn 7 Caddie view

https://www.youtube.com/watch?v=Dr8yeBKKQPo

Det blev ett förskräckligt motljus.

Någon som kan ge mig lite tips? Det jag försöker jobba mot är att ha en in-till-ut club path (kan inte det svenska ordet, svingspår(?)). För just nu så slår jag ganska mycket cuts, eller så pullar jag bollen om det blir drawskruv.
Citera
2014-04-05, 18:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
På senare tid så har det klirrat i fingrarna på att köpa en ny bag så jag undrar om ni har några rekommendationer och tankar kring detta? Vad har ni för bag just nu? Funderar att spara ihop pengar så jag kan eventuellt köpa nån gång slutet av månaden eller i maj.

Jag är väldigt sugen på att köpa en som är vattentät så man inte behöver oroa sig för regn. Jag funderar på att varför är det inte standard år 2013-14 på att bagarna skall vara vattenavvisande? Jag tycker själv det känns lite av en deal-breaker att inte ha en vattentät. Den jag har nu är inte vattentät och då måste man hålla på med regnskydd, vilket är inte så smidigt.

Av vad som jag har sett så är jag intresserad av följande modeller:

H2No Staff och Stadry från Titleist. Nån som har någon av dessa som kan säga något? Den enda nackdelen som jag ser är att de inte vara ha något lättillgängligt fack för vatten- / drick-flaska?

Att de inte är vattenavvisande är inte så konstigt, det material de flesta är gjorda av kräver en jävla massa regn för att bli blöta igenom som det är. Regnar det så mycket är du redan i behov av regnhandskar och regnställ + att det utan tvekan börjar rinna ner genom hålen där du sticker ner klubborna.

Jag har provat både H2NO och Stadry och H2NO är kung vad gäller vattentätt - inget snack.
Citera
2014-04-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Att de inte är vattenavvisande är inte så konstigt, det material de flesta är gjorda av kräver en jävla massa regn för att bli blöta igenom som det är. Regnar det så mycket är du redan i behov av regnhandskar och regnställ + att det utan tvekan börjar rinna ner genom hålen där du sticker ner klubborna.

Jag har provat både H2NO och Stadry och H2NO är kung vad gäller vattentätt - inget snack.

Ett skydd för där man sticker ner klubborna är ju bra att skydda oavsett att om bagen är vattenskyddande eller inte. Jag föredrar ju att kunna vara skyddad vare sig man behöver det eller inte. Tycker själv att min inte skyddar så bra när de regnar.

Visserligen kanske jag som bara vill ha en anledning för att köpa en men jag känner min är liten och inte så smidig, speciellt med ett skydd som man behöver dra över bagen, blir jobbigt när man skall gå vidare för skyddet gör att man inte kan komma åt axelremmen utan att behöva dra bort skyddet om du förstår vad jag menar.

Så enligt dig så är H2NO värt sitt pris? Jag såg att de är något dyrare än de flesta andra vattentäta bagar. Nu har jag inte sett fick-lösningen eller hur hålet för klubborna är fördelade, så det enda som jag direkt stör mig på är att de inte finns något fack för någon flaska. Du har ingen aning om de eller några andra tillverkare kommer komma med några nya modeller snart som kanske har detta?
Senast redigerad av Inaktiveratkonto 2014-04-05 kl. 19:19.
Citera
2014-04-05, 19:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Sådär, nu har jag fixat lite bättre kameravinklar:

Järn 7 DTL
https://www.youtube.com/watch?v=QbVI9T45C3I

Järn 7 Caddie view

https://www.youtube.com/watch?v=Dr8yeBKKQPo

Det blev ett förskräckligt motljus.

Någon som kan ge mig lite tips? Det jag försöker jobba mot är att ha en in-till-ut club path (kan inte det svenska ordet, svingspår(?)). För just nu så slår jag ganska mycket cuts, eller så pullar jag bollen om det blir drawskruv.

Börja jobba med uppställningen som sagt. Just nu står du med mycket vikt bakåt mot hälen och rumpan långt bak vilket skapar en ganska "säckig" uppställning. Det gör att du inte kan röra dig fullt ut i underkroppen, vilket i sin tur skapar en brist på plats för armar och händer vilket kommer göra det omöjligt för dig att komma inifrån.

Med det sagt ser det ändå ut som att du kan slå bollen ganska bra när tajmingen stämmer, en högerskruv köper jag men den bör kanske inte vara allt för stor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in