2014-06-05, 11:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Eftersom vissa shoppar kommer sälja dom för 700kr om två månader behöver inte det alls vara scam att sälja dom för 500kr nu.Vissa vill helt enkelt bli av med sina klubbor snabbt och smidigt och orkar inte bråka om någon hundralapp. 700kr för en begagnad wedge tycker jag dock är rent ocker men får du det så är det bara att gratulera .

Som sagt, hittar du SM5 wedgar för 700kr om två månader nya i en shop i Sverige då blir jag förvånad.
Visst är halva priset för ett år gamla wedgar inte det lägsta priset, men sköter du de bra och snyggt så har jag inte haft några problem att bli av med dem.
Citera
2014-06-05, 18:55
Medlem
Bhoods avatar
Hej allihopa!

Någon som har koll på märket Spalding? Är det något att ha för en relativt ny golfare?
Citera
2014-06-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhood
Hej allihopa!

Någon som har koll på märket Spalding? Är det något att ha för en relativt ny golfare?
De är mest kända för sina basketbollar. Men jag tror att de gör bra saker till nybörjare i golf också.
Citera
2014-06-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhood
Hej allihopa!

Köp bättre begagnat i kategorin Titleist, Callaway, Ping eller liknande, det tjänar du på. Spalding ska inte hålla på med golf, det är skitgrejer.
Citera
2014-06-06, 17:29
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Köp bättre begagnat i kategorin Titleist, Callaway, Ping eller liknande, det tjänar du på. Spalding ska inte hålla på med golf, det är skitgrejer.

Spalding ägde Ben Hogan och Strata och det skulle inte jag säga är skit.
Citera
2014-06-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tips på hållbar bärbag? Min Ogio höll inte!

Har köpt en Nike Performance Hybrid Carry för 1800:- och är extremt nöjd med den. Vann Taylor Made tävlingen direkt med den! Förlåt för skrytet.
Citera
2014-06-08, 09:30
Medlem
Hur går det med era målsättningar för iår? Har ni sänkt er något?
För mig själv har jag sänkt mig lite grann och är på god väg mot singel-hcp så småningom. Haft en lektion för ett tag sedan som gav mig bra skjuts. Men att gå från 14 till 9 i hcp är tufft och kräver att man inte slarvar.
Citera
2014-06-08, 11:19
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Har hunnit spela förvånansvärt mycket golf och det har gått förvånansvärt bra - så mitt mål är helt klart inom räckhåll.
Citera
2014-06-08, 11:33
Medlem
Citat:

Har tyvärr inte hunnit spela så mycket som jag önskat, fyra rundor hittills men ser lovande ut. Redan lyckats spela två rundor på handicap och nu senaste med två sena dubblar och en onödig bogey så målet finns inom räckhåll. Men som du säger ju bättre man blir desto mindre utrymme för misstag. Förhoppningsvis blir det mycket golf i sommar så att man slipper peaka vid säsongsavslutningen.
Citera
2014-06-08, 11:47
Medlem
Citat:

Målet är från 21,2 till 15-17 hcp, har gått ner till 20,4 och gått 3 stycken rundor på 18p(9 hål) och 2 på 17p(9 hål) och några lite sämre. Senaste rundan började vattnet gå igång på sista green, så annars skulle jag nog sänkt mig ett steg till.
Citera
2014-06-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Målet är från 21,2 till 15-17 hcp, har gått ner till 20,4 och gått 3 stycken rundor på 18p(9 hål) och 2 på 17p(9 hål) och några lite sämre. Senaste rundan började vattnet gå igång på sista green, så annars skulle jag nog sänkt mig ett steg till.
Har du tagit lektioner eller är du på rätt väg?
Citera
2014-06-08, 12:30
Medlem
Branson: Ja, för att hålla nivån måste man ju spela regelbundet. Men det är ju så kul så det gör man om man bara har tiden till det.

King: Vad är målet? En 63-runda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in