2011-05-16, 09:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Tävling? Regn alla dagar i veckan! Efter att ha spelat i Bergen en säsong så har jag vant mig och vet helt klart att jag har en fördel gentemot många andra på banan. Dem små knepen räcker långt!
Citera
2011-05-16, 13:44
Medlem
hgfdsas avatar
Vad brukar ett rangekort gå på där man ska slå hur mycket som helst under en period?

(Snabbt svar uppskattas)
Citera
2011-05-16, 14:37
Medlem
KinG-NothinGs avatar
1200 spänn för årskort är det på min hemmaklubb, dvs slå hur mycket du vill under en säsong.
Citera
2011-05-16, 15:17
Medlem
pokergudens avatar
Gillar också att spela i regn om rundan gäller något. Spelar jag for fun så gillar jag det asiatiska klimatet med den höga luftfuktigheten bättre än den torra värmen som finns här.
Citera
2011-05-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
1200 spänn för årskort är det på min hemmaklubb, dvs slå hur mycket du vill under en säsong.

Lägger ni verkligen så mycket pengar på att slå på rangen? Själv tycker jag rangen är i princip bara skit , spela mycket på banan istället.
Citera
2011-05-16, 20:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Mina tre senaste rundor har varit 72, 75 och 75. Lite besviken på mig själv. Borde varit mycket bättre på de två senaste. Men men, snart kommer väl superrundan.
Citera
2011-05-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Mina tre senaste rundor har varit 72, 75 och 75. Lite besviken på mig själv. Borde varit mycket bättre på de två senaste. Men men, snart kommer väl superrundan.

Jag blir så jäkla trött på att jag alltid får sluta med att ha streckat cirka 4 hål brukar det bli. Även om ja lägger mig nära green på 3 slag på ett par 5 hål så sjabblar man så klart bort allt
Citera
2011-05-16, 21:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag blir så jäkla trött på att jag alltid får sluta med att ha streckat cirka 4 hål brukar det bli. Även om ja lägger mig nära green på 3 slag på ett par 5 hål så sjabblar man så klart bort allt

Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Lägger ni verkligen så mycket pengar på att slå på rangen? Själv tycker jag rangen är i princip bara skit , spela mycket på banan istället.

Tänk att du har lösningen så nära egentligen
Citera
2011-05-16, 22:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Tycker dock det är viktigt att poängtera att träna mycket närspel. Man ser allt för ofta nybörjare som är på green på 2-3 slag men väl där 3-puttar de eller chip och sen 3-puttar. Det är på greenen man kan tjäna de lätta slagen.
Citera
2011-05-16, 22:50
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Tycker dock det är viktigt att poängtera att träna mycket närspel. Man ser allt för ofta nybörjare som är på green på 2-3 slag men väl där 3-puttar de eller chip och sen 3-puttar. Det är på greenen man kan tjäna de lätta slagen.

Men blir man riktigt bra på närspelet ska man nödvändigtvis aldrig behöva mer än 2-putt. Jag personligen lägger nog hellre ner mer tid på att öva närspel än puttningen.
Citera
2011-05-16, 22:58
Medlem
Citat:

Nej inte ett smack, har börjat träna närspel istället
Citera
2011-05-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Men blir man riktigt bra på närspelet ska man nödvändigtvis aldrig behöva mer än 2-putt. Jag personligen lägger nog hellre ner mer tid på att öva närspel än puttningen.

Samma här. Det jag ville få fram är att stå och bara slå på rangen är ganska meningslöst. Bollarna är annorlunda, du slår från en matta osv. Bättre att träna på ett övninsfält med chip osv. Eller om man kan hitta något ställe att slå från gräs på.
Senast redigerad av mackeeee 2011-05-16 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in