Men slitage på tummen skulle många gånger föreslå att ni bör flytta tummen lite grann på greppet, jag skulle gissa att slitaget är ungefär mitt på tummen och då bör ni flytta densamma lite mer på vänstersidan av greppet (om ni är högerspelare).
Det blir ju väldigt svårt att ha koll på var svingen bottnar om man inte har händerna framför bollen vid impact.
Håller du för högt upp på greppet? Jag tränar rätt mycket utan handske, Hogan använde ju aldrig handske, så jag antar att det fungerar.
Det enda jag får är ett par små valkar högst upp på vänsterhandens två yttersta fingrar.
Håller du för högt upp på greppet? Jag tränar rätt mycket utan handske, Hogan använde ju aldrig handske, så jag antar att det fungerar.
Det enda jag får är ett par små valkar högst upp på vänsterhandens två yttersta fingrar.
Det är så otroligt viktigt att man försöker ha "flat left wrist" vid impact.
Ett bra täcken på att man höll fel med andra ord. En PRO visade mig hur jag skulle hålla och vips blev min release, bollträff och längd bättre 
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106