2014-08-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
De jag tänkte på i det här fallet spelar jag med ofta.
Och jag gör en del sjuka slag runt greenerna.

Om dessa sjuka slag är standard för dig kanske dina vänner inte tycker de är så speciella längre? Du får helt enkelt höja nivån lite.
Citera
2014-08-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Ingen mer som spelat med människor som aldrig säger bra gjort eller liknande. Dåligt hyfs!

Nej, inte ofta. Däremot brukar folk säga det till mig och har väl inget emot det men svarar sällan:P. Det är inte ofta jag själv är nöjd med mina slag. Rätt störande när någon säger bra slag när bollen studsar i rätt riktning men egentligen skulle gått åt ett annat håll.
Citera
2014-08-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Om dessa sjuka slag är standard för dig kanske dina vänner inte tycker de är så speciella längre? Du får helt enkelt höja nivån lite.
Är nog så. får sänka en HIO och se om någon säger något. Men då lär de skrika av glädje då de gillar dricka.
Citera
2014-08-03, 21:43
Medlem
Själv försöker jag berömma slag utifrån skickligheten på spelarna. Jag gillar att försöka ha positiv energi i mina bollar. Det hjälper också en själv.
Citera
2014-08-03, 22:40
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Inte ofta jag säger "bra slag" eller liknande till främmande människor om det inte är ett ovanligt bra slag, typ sänker en chipp eller något. Vet själv att det suger när folk säger bra slag när man slår en klackad slice mitt i fairway.

Haha det är farsan min expert på! Slår en pulldrawad drive 270 m som lägger sig på fel hål men har ett hyfsat bra läge för inspel "vilket jävla slag!! skitbra!" Fast det är ju inte alls bra den ligger ju fan på fel hål.. Nej säger själv bara bra slag när det är ett bra slag inte ett slag med en rejäl dos tur bakom..
Citera
2014-08-03, 22:43
Medlem
Vad är smartast när man har fått sitt hcp av följande:
• Att stå på drivning range och bara nöta?
• Att gå ut på banan och försöka ta reda på ungefär vilket hcp man har?
Citera
2014-08-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agge100
Ett tillägg: om alternativ 1, om hur lång tid ska man gå ut på banan
Citera
2014-08-03, 23:28
Medlem
Citat:

Jag skulle säga att du bör göra det som du tycker är roligast. Tycker du det är roligast att spela på bana gör då det, känner du däremot att du hade fått roligare genom att bli bättre svingmässigt tar du en lektion och nöter sedan på rangen. Vi spelar för att det är kul
Citera
2014-08-03, 23:31
Medlem
Citat:
Har du hyfsad talang är det bara gå ut och plocka poäng direkt. Många jag känner har gjort det med framgång. Det är ju på banan du ska spela på sen så försök att vänj dig vid banan och träna på range efteråt det du behöver korrigera.
Citera
2014-08-04, 09:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
agge100 skrev

Bra om man kan göra bägge delarna. Svårt att prestera på bana på samma sätt som man gör på range.

Är du ute efter att sänka ditt hcp snabbare, så träna närspel och puttning.
Citera
2014-08-04, 12:33
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bra om man kan göra bägge delarna. Svårt att prestera på bana på samma sätt som man gör på range.

Är du ute efter att sänka ditt hcp snabbare, så träna närspel och puttning.

Japp, rekommenderar chippa och putta hälften av din träningstid i början. Sedan spela så mycket du bara orkar.
Citera
2014-08-04, 12:53
Medlem
InTheBacks avatar
Vad är era teorier om "range-spelaren"?
Har hört det sen jag började spela ett par år sen:

-"Här nere är det ju lätt, men när man kommer ut på banan sen så.."
- "Om man bara kunde spela såhär på banan"
- " Förstår inte varför jag slår som en 5 hcp på rangen men som en 20hcp på banan"

Händer att man även hör lite bättre spelare säga detta.
Visst, det är ganska monotont på rangen, du kan söka upp din favorit matta och stå och nöta mot 150 pinnen med järn 8:an, som alltid.
Dem siktar inte på något, en plan matta där lien inte är relevant, använder samma klubba 20 slag i rad och en matta som kan eliminera marginella missar.

Det tillsammans med att jag själv faktiskt aldrig sett någon med ett märkbart bättre "range-spel" än "ban-spel" får mig att tro att det bara är en illusion. Att det kanske bara är en kombination av selektivt minne och bristande förståelse för att golf är en precisionsport istället för något hjärnspöke som många verkar tro.

Många håller säkert inte med mig, men vore intressant att höra vad ni tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in