2010-08-25, 02:48
Medlem
Gottihs avatar
Står inför ett val.
Ska ge mig in i hybridvärlden, och väger mellan ett par olika alternativ.

Mizuno - MX Fli Hi Hybrid
Nike - SQ Sumo Hybrid

Har hittat båda dessa för ca £100 för 2st.
Har googlat reviews och läst betyg från andra köpare och överallt får båda klubborna jättebra betyg.

Så jag tänkte höra med er om någon av er har erfarenhet med någon av dessa klubbor eller bara allmäna åsikter om Mizuno respektive Nike.

För tillfället lutar det åt Mizuno, ENDAST baserat på utseende...

Har även funderat på att bara nöja mig med en enstaka hybrid klubba bland dessa:
Mizuno - MX-700 Hot Metal Hybrid
Nike - SQ Machspeed Hybrid
TaylorMade - Burner Superfast Rescue Wood
Callaway - Diablo Edge Hybrid
Adams - Idea Pro Black Hybrid
Cobra - Baffler Rail Utility

Har en budget på 2500kr men då ska även en putter klämmas in.

Jag är nybörjare utan hcp som just nu mest bara spelar pay-n-play och står på ranchen.
Är först och främst ute efter något att slå från tee eftersom jag inte kan slå en driver för fem öre.
Senast redigerad av Gottih 2010-08-25 kl. 03:37.
Citera
2010-08-25, 08:50
Medlem
Stewie_griffins avatar
Har själv en Nike-hybrid som jag gillar riktigt mycket. Mitt tips är att åka till ett ställe där du får provslå själv. Det var så jag kom fram till att jag ville ha Nike

Bor du i närheten av någon Dormy så åk dit, det finns mängder av klubbor och du får provslå i princip allt. Testa putters och rubbet.

Jag tror du klarar dig med en enda hybrid så länge, putter kan du hitta bra för strax under 1000-lappen, alltid något som reas ut. Spara det du har över till att köpa en Fairwaywood 3 eller Driver så att du har det när du väl kan slå med sånna klubbor.

Har själv handlat från Golfbidder.se och var mycket nöjd med det.
Citera
2010-08-25, 17:24
Medlem
Tjena! Jag spelade golf som grabb och la av ganska tidigt, nu i sommar har jag spelat ett par pay n playrundor. Tänkte dra igång ordentligt igen till nästa säsong. Är väl ingen extremnybörjare direkt, kan slå en boll, t om rakt (hör och häpna).
Det jag tänkte be er om är att rekommendera golfklubbor för mig! Har alltid gillat Callaway av någon anledning. Men ja, ganska lättspelade klubbor iaf, tänkte köpa begagnat då jag inte kommer ha en skitbra ekonomi. Driver vill jag ha en bra som går långt (slår som längst ca 220 meter med en vanlig Cobra-driver som jag har spelat med en del). Driver och putter är väl egentligen det enda jag tänker köpa nytt då jag vet hur viktigt det är med rätt skaft och allt det där, så där kan ni komma med vilka förslag som helst, i dom flesta prisklasser.
Tack på förhand pojkar!

EDIT: Tillägger att jag helst inte spelar hybrid och sånt. Ska ha ett set bestående av 3-sw järn, en gubbfemma, en driver och en putter.
Senast redigerad av CrackTheSkye 2010-08-25 kl. 17:32.
Citera
2010-08-25, 18:40
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackTheSkye
Tjena! Jag spelade golf som grabb och la av ganska tidigt, nu i sommar har jag spelat ett par pay n playrundor. Tänkte dra igång ordentligt igen till nästa säsong. Är väl ingen extremnybörjare direkt, kan slå en boll, t om rakt (hör och häpna).
Det jag tänkte be er om är att rekommendera golfklubbor för mig! Har alltid gillat Callaway av någon anledning. Men ja, ganska lättspelade klubbor iaf, tänkte köpa begagnat då jag inte kommer ha en skitbra ekonomi. Driver vill jag ha en bra som går långt (slår som längst ca 220 meter med en vanlig Cobra-driver som jag har spelat med en del). Driver och putter är väl egentligen det enda jag tänker köpa nytt då jag vet hur viktigt det är med rätt skaft och allt det där, så där kan ni komma med vilka förslag som helst, i dom flesta prisklasser.
Tack på förhand pojkar!

EDIT: Tillägger att jag helst inte spelar hybrid och sånt. Ska ha ett set bestående av 3-sw järn, en gubbfemma, en driver och en putter.

Kan varmt rekommendera en hybrid istället för en j3, men du spelar så klart vad du vill. Ska du ha lättspelade callaway så ska du väl köra på X-serien. Den senaste modellen kom rätt nyss X-24 hot, modellen innan det heter X-22(spelar själv dessa), innan det X-20 osv... Kan varmt rekommendera X-22. Säljs vanligtvis som 4-PW tror jag... finns både med stål och grafitskaft. J3 tillverkas för de flesta klubborna, men det är ovanligt att det säljs i paket(iaf vad jag sett). Då jag antar att de flesta inte har någon användning för den. Pings G/I15 hybrider liknar mer vanliga järnklubbor än"träklubbor".

Angående driver så är det bara att åka till något ställe med simulator och testa allt som finns, det som passar dig bäst. Jag körde cobra förut men nu är det en Ping G15 som gäller för mig, oerhört skön att spela tycker jag. Men smaken är som baken
Citera
2010-08-25, 19:44
Medlem
Laser Mannens avatar
Jag skall imorgon på min första lektion för att ta mitt gröna märke.. Det jag handlar om att eftersom jag tagit lektioner som ung och sedan spelat en hel del hos min far i frankrike så att jag kan slå ganska bra. Kan alltså spela så att jag får två eller mindre över par per hål. Så min fråga är hur många lektioner kommer man behöva tror ni för att kunna spela upp? Så den jäveln inte blåser mig. Och är det separat avgift på att ta kortet efter lektions och teori paketet?
Citera
2010-08-25, 20:13
Medlem
Ksprs avatar
Vad tror ni om den här puttern? Någon som har provat?
Citera
2010-08-25, 21:31
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr

Kan bara säga att jag skulle inte vilja bli sedd med den på golfbanan.
Citera
2010-08-25, 22:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Fick du oxå ett mail från Dormy idag..?
Jag blev lite småsugen jag med kan jag meddela
Citera
2010-08-25, 22:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Adams - Idea Pro Black Hybrid

Där har du den hybriden som utan tvekan har fått den bästa recensionerna utav alla dem du länkats och förresten även fått pris för årets bästa hybrid av Golf Digest USA. Spelade själv två stycken av dem förra året och var så jävla nöjd med dem att jag fortfarande ångrar att jag bytte bort dem.

Citat:

Har själv prövat och jag lovar att den är mycket mycket stabil. Den är även mycket populär bland golfspelare med lågt hcp och allmänt populär egentligen, skulle säga att den mycket väl kan bli nya 2-ball.

Citat:
Ursprungligen postat av Laser Mannen
Jag skall imorgon på min första lektion för att ta mitt gröna märke.. Det jag handlar om att eftersom jag tagit lektioner som ung och sedan spelat en hel del hos min far i frankrike så att jag kan slå ganska bra. Kan alltså spela så att jag får två eller mindre över par per hål. Så min fråga är hur många lektioner kommer man behöva tror ni för att kunna spela upp? Så den jäveln inte blåser mig. Och är det separat avgift på att ta kortet efter lektions och teori paketet?

Du kan be om att ta teori och spelprov direkt men det kommer kosta dig lite i vilket fall som helst. En ärlig tränare kommer att be dig visa ditt spel, på rangen, på och runt green. Tycker han att det är bra lär han säga det till dig. Att uppskatta ett pris är väldigt svårt.
Citera
2010-08-26, 00:12
Medlem
Gottihs avatar
På tall om putters. Slog till på den här skönheten: http://www.golfplaza.nl/catalog/imag...man%20mini.jpg

Det var något med den som bara skrek KÖP MIG! första gången jag såg den.
Citera
2010-08-26, 00:51
Medlem
D3giZs avatar
nån som har koll på vart man kan få tag på roliga golfbollar som denna?
http://www.gillmargolf.se/detaljer.a...=206*Spännande golfbollar&produkt=70006

har hittat på 2 olika sidor där man får tag på smileys, tennis, basket o fotboll.
nån mer som hittat nån bra sida med spexiga bollar? helst billiga dessutom haha

är även ute efter självlysande bollar, nån som har nån koll på sånt? hittat på coolstuff.se bara, tänkte ifall nån vet nåt mer ställe
Citera
2010-08-26, 09:02
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Fick du oxå ett mail från Dormy idag..?
Jag blev lite småsugen jag med kan jag meddela

Erbjudandet från Dormy fanns i golf tidningen som kom hem i går. Den verkar riktigt trevligt faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har själv prövat och jag lovar att den är mycket mycket stabil. Den är även mycket populär bland golfspelare med lågt hcp och allmänt populär egentligen, skulle säga att den mycket väl kan bli nya 2-ball.

Tack! Låter precis som vad jag behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in