2014-01-05, 00:35
Medlem
ToblaTs avatar
Ett stort tack för att du tar dig tid att beskriva din upplevelse kinG! Otroligt intressant att höra hur det var att vara vid, och spela på, en så pass känd bana.
Citera
2014-01-05, 02:46
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT
Ett stort tack för att du tar dig tid att beskriva din upplevelse kinG! Otroligt intressant att höra hur det var att vara vid, och spela på, en så pass känd bana.

+1, tack som fan! Jag kommer antagligen att ångra det ännu mer i år(att jag inte lirar den). Men blir fan för dyrt.. helvete också.
Citera
2014-01-05, 09:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT

Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
+1, tack som fan! Jag kommer antagligen att ångra det ännu mer i år(att jag inte lirar den). Men blir fan för dyrt.. helvete också.

Tack för de fina orden!

Något som även bör nämnas är att TPC var precis som så många andra banor i USA, betalar du så spelar du. Det spelar ingen roll hur dålig du är. Som sagt tror jag damen jag spelade med inte kom under 125 slag. Min käre far som spelar på 12 hemma i Sverige knackade sig runt på 112. Gubben i bollen troligen någonstans mitt emellan.

Caddien började att ge min far och den andre gubben i bollen längden till greenerna och pinnen när de låg på 150 till 200 yards ut, men insåg snart att det inte var lönt. Han hjälpte istället dem att hitta platser dit de skulle spela sig kort och säkert, vad de två sen gjorde var ju en annan femma. Men de anpassade sig verkligen efter spelarna de hade i bollen.
Citera
2014-01-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Något som även bör nämnas är att TPC var precis som så många andra banor i USA, betalar du så spelar du. Det spelar ingen roll hur dålig du är. Som sagt tror jag damen jag spelade med inte kom under 125 slag. Min käre far som spelar på 12 hemma i Sverige knackade sig runt på 112. Gubben i bollen troligen någonstans mitt emellan.

Instämmer med tidigare lovord, roligt att läsa! Starkt av dig att du smällde upp den på 17de får vår allas skull Ger även lite perspektiv på hur skickliga proffsen verkligen är när en 12 hcpare skjuter 112. Tänkte själv ta en tur ned till Nordea Masters till våren, ska bli kul att få följa det hela på nära håll!
Citera
2014-01-05, 21:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Instämmer med tidigare lovord, roligt att läsa! Starkt av dig att du smällde upp den på 17de får vår allas skull Ger även lite perspektiv på hur skickliga proffsen verkligen är när en 12 hcpare skjuter 112. Tänkte själv ta en tur ned till Nordea Masters till våren, ska bli kul att få följa det hela på nära håll!

Ska väl dock nämnas att min far endast gått uppåt i HCPstegen de senaste åren. Är väl stabil på 12 på hemmaplan men ja, Sawgrass var alldeles för svårt.
Citera
2014-01-06, 19:26
Medlem
Citat:
Vad som inte var inkluderat är kostnaden för "forecaddien" som man tvingas ha i varje fyrboll. 20 dollar per spelare i dricks är minimum, vi betalade 30 var.

Första gången jag hör att man måste ha en caddie för att spela. Ska alla bollar ha en caddie måste det ju finnas rätt många sådana.

Förövrigt härlig läsning.
Citera
2014-01-07, 18:35
Moderator
Semesters avatar
Tigers nya skor. http://i43.tinypic.com/2ypc1ug.jpg

Inget i min smak.

Är det f.ö.inte dags att bryta den här pastellfärgstrenden snart? Det går ju knappt att hitta en klubba i normala färger längre...
Citera
2014-01-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester

Inget i min smak.

Är det f.ö.inte dags att bryta den här pastellfärgstrenden snart? Det går ju knappt att hitta en klubba i normala färger längre...

Håller med, har själv ett par vita FJ Icon och ett par vita Ecco Biom, neutrala och grymt sköna. Vill inte ha någon "basketsko" på golfbanan.

Angående klubborna så kan jag tipsa om Titleist, de har inte hakat på den trenden. Fortfarande en riktigt fin klassisk look på deras järn och träklubbor.
Citera
2014-01-07, 21:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Första gången jag hör att man måste ha en caddie för att spela. Ska alla bollar ha en caddie måste det ju finnas rätt många sådana.

Förövrigt härlig läsning.

Bollarna gick med nästan 20 minuters mellanrum så antalet var inte så stort som man kanske kan tro. Om jag förstod det hela rätt så är det ett extra jobb för många av herrarna (de flesta är 30+ och väldigt erfarna, oftast ganska duktiga golfare själva) många av dem caddar dessutom för diverse spelare på PGA Touren eller Web.com Tour och hoppas på deras spelare ska få nästa "break" så de kan leva på just den delen.

Citat:

Inget i min smak.

Glöm det kan jag säga, detta är än så länge ingenting mot vad jag tror det kommer bli om vi får tro golfleverantörerna. Dessutom tycker jag inte Tigers skor var så farliga, visst är de lite väl sportiga för en annan men färgmässigt ganska lugna
Citera
2014-01-07, 22:01
Moderator
Semesters avatar
Citat:

Glöm det kan jag säga, detta är än så länge ingenting mot vad jag tror det kommer bli om vi får tro golfleverantörerna. Dessutom tycker jag inte Tigers skor var så farliga, visst är de lite väl sportiga för en annan men färgmässigt ganska lugna
Märkligt, jag tycker det mesta annat i världen följer den Applemässiga trenden av vitt, svart och metall. Golfen verkar emellertid just ha upptäckt 98 års iMacs neonfärger.

Och varför dessa hemska namn? Razr, X hot och Rocketbladez? Är det Zlatanfebern som påverkat golfen?
Citera
2014-01-07, 23:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Märkligt, jag tycker det mesta annat i världen följer den Applemässiga trenden av vitt, svart och metall. Golfen verkar emellertid just ha upptäckt 98 års iMacs neonfärger.

Och varför dessa hemska namn? Razr, X hot och Rocketbladez? Är det Zlatanfebern som påverkat golfen?

Tror det är deras sätt att försöka vara moderna och häftiga som de har sina namn och ett försök att hålla till en modell, men det kan jag hålla med om. Just Callaway och TaylorMade har ju varit hemska på hur många modeller de bombat ut de senaste åren och det är klart de behöver många namn då...
Citera
2014-01-08, 00:58
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Tror det är deras sätt att försöka vara moderna och häftiga som de har sina namn och ett försök att hålla till en modell, men det kan jag hålla med om. Just Callaway och TaylorMade har ju varit hemska på hur många modeller de bombat ut de senaste åren och det är klart de behöver många namn då...
Kan det inte vara mycket att de vill ha namn som är lättare för "medel-golfaren"? En person som kanske inte sätter sig in i klubbor till 100% har troligen mycket lättare för att komma ihåg rocketbladez och razr än pz227 och så vidare. Ett lätt och bra sätt att få ut sitt produkt namn till alla golfare istället för de mest inbitna spelarna. Sen är det lite synd att det är så hemska namn som väljs, men det är nog svårare än man tror att komma på många namn som är bra, lätta att komma ihåg och enkla att marknadsföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in