2013-08-10, 14:56
Medlem
joemags avatar
Någon här som köpt bollar från NJgolf.se? Verkar vara bra priser men tänkte om någon har direkta erfarenheter...
Citera
2013-08-10, 15:11
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joemag
Någon här som köpt bollar från NJgolf.se? Verkar vara bra priser men tänkte om någon har direkta erfarenheter...

Jajjemen, köpte tre dussin callaway hx hot i A klass. Inga fel på bollarna men tog lite tid med frakten upp till norr.
Citera
2013-08-10, 16:10
Medlem
tjorven86s avatar
Citat:

Testade och köpa lite olika bollar, ville mest se hur kvalitén var. Studentplånboken tillät dem lägre klasserna och jag rekomenderar att iallafall köpa B, helst A-kvalité. Jag köpte ProV1r i C-klassen och det var inte mycket att ha iallfall, vissa bollar var riktigt tråkiga.
Citera
2013-08-10, 18:54
Medlem
Satans regn, blev inget spel idag

Gick till shopen och kollade lite. Fick med mig 2 klubbor till range från Cobra AMP Cell setet, jag kan säga att det är absolut det bästa setet jag testat. Lite svårare än tex callaway razr x, cell hade mindre huvud också vilket jag gillar. Vad jag hört så ska Förra årets AMP vara rätt likt Cell, när jag testade Cell idag så var det tyvärr grafit.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa AMP men är orolig att stål skiljer sig väldigt mycket jämfört med grafit.
Citera
2013-08-10, 18:55
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Som någon skrev ProV1 c-klass är inte jättebra, duger till träning. Dock så är c-klassen riktigt bra på många andra bollar, tex Nxt tour S, Srixon Z-star och TM Penta.

Fö så spelade jag KM idag, min första scratchtävling, hcp 19.6. Sköt 95 första rundan, inget satt fick rädda upp så mycket jag kunde.. Andra rundan sköt jag 90 med vilket är bättre än hcp, kunde dock varit mycket, mycket bättre.. Sköt 40 ut 5 över par dock tog 36 hål kål på mig fullständigt och 3 sista hålen var grädden på moset med 2xtrippel och en dubbel, på hål som jag vanligtvis gör lätta par på! Dock väldigt nöjd då jag fick gå med en +1.8 hcp som skjuter banrekord 64 slag och går på 68 andra rundan!
Senast redigerad av Iam-Varfor 2013-08-10 kl. 19:43.
Citera
2013-08-10, 20:26
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Gick till shopen och kollade lite. Fick med mig 2 klubbor till range från Cobra AMP Cell setet, jag kan säga att det är absolut det bästa setet jag testat. Lite svårare än tex callaway razr x, cell hade mindre huvud också vilket jag gillar. Vad jag hört så ska Förra årets AMP vara rätt likt Cell, när jag testade Cell idag så var det tyvärr grafit.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa AMP men är orolig att stål skiljer sig väldigt mycket jämfört med grafit.

Jag har faktiskt precis köpt ett Cell set med stålskaft. Känns helt underbart att spela med enligt mig. Personligen har jag lite lättare för 4-6 än alla andra klubbor jag har testat. Var liksom "love att first swing" för mig.
Tänkte testa Cell drivern också för att testa om den har samma klass som järnen.
Senast redigerad av hestenhej 2013-08-10 kl. 20:28.
Citera
2013-08-10, 21:11
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

AMP Cell var tyvärr grafit? Om du gillade klubban som den var spelar det väl ingen större roll?
Citera
2013-08-10, 21:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Jag har faktiskt precis köpt ett Cell set med stålskaft. Känns helt underbart att spela med enligt mig. Personligen har jag lite lättare för 4-6 än alla andra klubbor jag har testat. Var liksom "love att first swing" för mig.
Tänkte testa Cell drivern också för att testa om den har samma klass som järnen.

Personligen så tycker jag att drivern är bättre än järnen.
Citera
2013-08-10, 21:13
Medlem
Citat:
Riktigt irriterande när man är så nära hålet.

Spelade en par 3, jag sköt en boll som lite höger men sedan vek sig till pinnen... bollen studsade en hög studs, sedan en låg och krockade i pinnen och bollen landade 10-20cm ifrån.

Vi har då väl OTUR!!
Citera
2013-08-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej

Trevligt, någon annan klubba du jämförde Cellen med före köp ?

Jag kör grafit nu, stål känns tungt(vanesak möjligtvis). Cellen hade mindre huvud och själva huvudet känns lättare också. Har du någon annan möjligtvis testat både AMP och AMP cell ?

Har testat Cell drivern också men för lite för att uttala mig om den.
Citera
2013-08-10, 21:20
Medlem
Alltså- idag blev jag knäckt. Vill ju så gärna spela bra..Spelade med en kvinna, +50 år med 5 i hcp. En sving som var de bästa jag sett. Samma sving med både fairwaywoodsen som järnen. Inga duffar eller upptittar där inte.Suck, fan vad knäckande !!
Citera
2013-08-10, 21:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Trevligt, någon annan klubba du jämförde Cellen med före köp ?

Jag kör grafit nu, stål känns tungt(vanesak möjligtvis). Cellen hade mindre huvud och själva huvudet känns lättare också. Har du någon annan möjligtvis testat både AMP och AMP cell ?

Har testat Cell drivern också men för lite för att uttala mig om den.

Bästa sättet att jämföra AMP och AMP Cell är att Cellen känns snäppet smidigare än AMP. I träff och annat är de väldigt lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in