2010-07-25, 23:33
Medlem
va fan gör jonas karlsson som golf kommentator
Citera
2010-07-25, 23:37
Medlem
richeles avatar
grattis Richard..........men framförallt Grattis till pajasen Anders timell....

någon som vet hur mycket pengar Timell fick iom Richards seger??? och hur mycket va 1:a priset??
Citera
2010-07-25, 23:38
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
va fan gör jonas karlsson som golf kommentator

Kan säga de på radiosporten inte var mycket bättre, sa bl.a att sista putten var 4 meter lång

Första priset var ialf € 266,660
Senast redigerad av Bestebror 2010-07-25 kl. 23:41.
Citera
2010-07-25, 23:46
Bannlyst
dem i topp spelar ju bra men resten syfta jag på även dem som missa kvalet med 10 + d är ju inte direkt proffs scorer enligt mig i alla fall men jag kanske har ovanligt höga krav
Citera
2010-07-25, 23:49
Bannlyst
alla kan ju ha dåliga dagar i å för sig kanske är lite för hård men bra är d då inte ändå för att vara sponsrade proffs som spelar varje dag året om
Citera
2010-07-25, 23:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
dem i topp spelar ju bra men resten syfta jag på även dem som missa kvalet med 10 + d är ju inte direkt proffs scorer enligt mig i alla fall men jag kanske har ovanligt höga krav

Några fick wild cards, bland annat några amatörer. Vissa har bara en dålig dag, så kan det vara ibland. Vad har du i handicap?
Citera
2010-07-26, 00:00
Medlem
Tänkte bara säga att Calle Pettersson vann precis på RBC Canadian Open. En mycket trevlig dag för svensk golf alltså! 14 under, 1 före tvåan Dean Wilson.
Citera
2010-07-26, 00:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGroda
Tänkte bara säga att Calle Pettersson vann precis på RBC Canadian Open. En mycket trevlig dag för svensk golf alltså! 14 under, 1 före tvåan Dean Wilson.

Denna vinst kommer alltså lite i skymundan av Richards. Alltid kul med svenskar som vinner
Citera
2010-07-26, 04:18
Bannlyst
jag hade 18 när jag sluta spela på bana för ett tag sen , sen dess har jag nött på rangen varje sommar då d är gratis här där jag bor blev d ofta samt mycket puttning å kort spels träning, trivs med att kunna stå å leka och inte enbart vara strikt på svingen, har hjälpt mig rejält att avsiktligt missa på rangen för att förstå allt samt skruva bollen inte enbart slå spikrakt verkar ge större kontroll i längden än att nöta raka slag, min teori kan ha fel men funkar för mig, pro:n på en range sa att jag borde va singel nu om jag kör bana igen , har testat några pay and play banor men där kan d va svårt att avgöra hur pass man är då d oftast e relativt lätta banor men dåliga underlag som gör scoren sämre.
Citera
2010-07-26, 10:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
jag hade 18 när jag sluta spela på bana för ett tag sen , sen dess har jag nött på rangen varje sommar då d är gratis här där jag bor blev d ofta samt mycket puttning å kort spels träning, trivs med att kunna stå å leka och inte enbart vara strikt på svingen, har hjälpt mig rejält att avsiktligt missa på rangen för att förstå allt samt skruva bollen inte enbart slå spikrakt verkar ge större kontroll i längden än att nöta raka slag, min teori kan ha fel men funkar för mig, pro:n på en range sa att jag borde va singel nu om jag kör bana igen , har testat några pay and play banor men där kan d va svårt att avgöra hur pass man är då d oftast e relativt lätta banor men dåliga underlag som gör scoren sämre.

Så du menar att du tränar precis som de flesta golfspelare med lägre handicap gör men att du aldrig går ut och spelar? Kan man då få fråga varför du tränar när du fan aldrig spelar?

Trodde som jag sagt tidigare ALDRIG att S Johnson skulle ta det här och därför hade jag tackat ja till att hjälpa en polare att flytta så jag missade tydligen en riktigt härlig avslutning på en riktigt bra tävling, typiskt. Grattis till både Johnson och Big Dog!
Citera
2010-07-26, 10:36
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:

Den strategin kör jag också på. Tycker det känns bättre att i alla fall försöka slå bollen med antingen draw eller fade eftersom jag då vet vilken skruv bollen har. Försöker jag slå rakt hela tiden så går bollen ibland rakt men oftast antingen till höger eller vänster (fade/slice eller draw/hook). Tyvärr blir det sällan just en svag fade eller svag draw utan snarare slice eller hook men jag vet i alla fall vilken skruv bollen har och det har hjälpt mig en hel del i mitt spel.

Kan även tillägga att jag har återupptagit min golf nu efter cirka 5-6 års uppehåll. Inte för att jag går på 12 i hcp för tillfället (som jag hade när jag slutade innan uppehållet) men jag är inte så värst långt ifrån. Längdmässigt har jag inte tappat något men oj, oj, oj vad närspelet och inte minst puttningen har tagit stryk.
Senast redigerad av Mclarengbg 2010-07-26 kl. 10:39.
Citera
2010-07-26, 11:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Den strategin kör jag också på. Tycker det känns bättre att i alla fall försöka slå bollen med antingen draw eller fade eftersom jag då vet vilken skruv bollen har. Försöker jag slå rakt hela tiden så går bollen ibland rakt men oftast antingen till höger eller vänster (fade/slice eller draw/hook). Tyvärr blir det sällan just en svag fade eller svag draw utan snarare slice eller hook men jag vet i alla fall vilken skruv bollen har och det har hjälpt mig en hel del i mitt spel.

Kan även tillägga att jag har återupptagit min golf nu efter cirka 5-6 års uppehåll. Inte för att jag går på 12 i hcp för tillfället (som jag hade när jag slutade innan uppehållet) men jag är inte så värst långt ifrån. Längdmässigt har jag inte tappat något men oj, oj, oj vad närspelet och inte minst puttningen har tagit stryk.

Så du slår alltid bollen med flit till höger eller vänster? Ärligt talat låter det som att du är för lat för att träna dig till att slå bollen rakt. I och med att du säger att den oftast inte går rakt när du försöker faktiskt slå den rakt. Då skulle jag säga att du har börjat träna på helt fel sak, naturligtvis är det jättebra att kunna slå en fade eller en draw, gärna en pushdraw eller pullfade också men kan du inte slå bollen rakt till att börja med så är det där du måste börja din träning.

Raka slag kommer ju alltid att vara det du har mest nytta av på golfbanan. Kan du kontrollera ett rakt slag så är det sedan dags att börja jobba på fade och draw som kan vara hemskt nyttiga i vissa vindar eller bara att spela med, men se till att kunna slå bollen rakt först är mitt tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in