2013-06-27, 08:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukaapojken
Stort tack för snabbt och informativt svar! Denna tråd kommer jag följa Tänkte det skulle bli nya klubbor denna säs så passar perfekt att göra en custom fitting i samband med det. Allt gott!

Ha dock i tanke att om det är så att du behöver en tum eller två förlängda och du skaffar dig detta. Då kommer svingen vara tvungen att ändras något enormt, troligtvis till det bättre men ändå. Det kommer vara mycket arbete men som bör ge resultat. Försök även hitta någon att träna för i början, bara så att du an komma igång med de enklaste grunderna garanterat på rätt sätt.

Lycka till!
Citera
2013-06-27, 09:40
Medlem
Dr_Dollars avatar
Lite midsession-stats kanske

13 rundor och 24 birdies.

Spelet känns helt ok, jag gör och har alltid gjort många birdies...men jag gör också väldigt många boogies, vilket känns...lite så där.
Vädret har varit mer än ok, många heta dagar och rätt så lite vind.

Om man ska sätta upp några nya mål, så kanske jag skulle vilja upp till 2 birdies/runda.
Citera
2013-06-27, 10:36
Medlem
Sjuntorparns avatar
Använder ni armbandsur på golfbanan? Pajjar man ett makaniskt ur vid golfspel eller är det en myt?
Citera
2013-06-27, 11:21
Medlem
TheFritzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Använder ni armbandsur på golfbanan? Pajjar man ett makaniskt ur vid golfspel eller är det en myt?
Varför skulle man paja det? Vad exakt är det som skulle ha sönder det?
Citera
2013-06-27, 12:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn

Spelar sällan med klocka - känns psykiskt störande!

Min käre far som är en riktigt klockmaniker har lyckats ta sönder två stycken, men då är stackarn riktigt duktig på att duffa.
Citera
2013-06-27, 12:48
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vart har du varit och spelat någonstans?

Jag ska till USA (San Diego) och spela om ca en vecka! Så det är ju bra om jag kan registrera rundorna direkt när jag gjort dom så att jag gör det med rätt datum
Citera
2013-06-27, 12:51
Medlem
Sebbee8s avatar
Nu fick jag ett mejl från Golfstoreeurope där det stod att Callaway är 2 veckor sena med mina klubbor
Citera
2013-06-27, 14:22
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Nu fick jag ett mejl från Golfstoreeurope där det stod att Callaway är 2 veckor sena med mina klubbor

Dom glömde att beställa alltså
Citera
2013-06-27, 14:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8

Skönt, då har du dem lagom tills du kommer hem ifrån USA
Citera
2013-06-27, 16:18
Medlem
Iam-Varfors avatar
Någon här som spelar med gpsklocka? Stämmer avstånd osv? Funderar på att skaffa antingen en klocka eller kikare, vad tycker ni är bäst?
Citera
2013-06-27, 16:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Någon här som spelar med gpsklocka? Stämmer avstånd osv? Funderar på att skaffa antingen en klocka eller kikare, vad tycker ni är bäst?

Personligen skulle jag nog hellre köpa en kikare, med pinseeker-funktionen.
Citera
2013-06-27, 17:20
Medlem
sjukaapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ha dock i tanke att om det är så att du behöver en tum eller två förlängda och du skaffar dig detta. Då kommer svingen vara tvungen att ändras något enormt, troligtvis till det bättre men ändå. Det kommer vara mycket arbete men som bör ge resultat. Försök även hitta någon att träna för i början, bara så att du an komma igång med de enklaste grunderna garanterat på rätt sätt.

Lycka till!

Förstår att svingen kommer bli helt annorlunda men jag spelar redan katastrofalt dåligt. Kommer spela i många år till och jag kan inte fortsätta med min nuvarande sving. Ska försöka hitta någon att träna med också, men känner ingen som är speciellt bra att se andras fel och kan ge tips etc. så kommer nog få bli lektioner. 30 min - 1h i början, ca en veckas träning, lektion igen, 2 veckor sedan en sista lektion kanske? Så man får lite uppföljning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in