2014-04-25, 08:06
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Någon här som använder ett puttergrepp likt det på länken?
http://www.dormy.se/grepp-150/super_...3005/rod-98294
Vad är era erfarenheter? Då jag är innebandyspelare tänkte jag att ett tjockare grepp kanske kan kännas mer bekvämt.

Jag har provat många av SuperStrokes modeller och gillar dem inte, men de säljer som smör så populära är de. Som så mycket annat är det ju upp till spelaren.
Citera
2014-04-25, 08:06
Medlem
Citat:
Vad är era erfarenheter? Då jag är innebandyspelare tänkte jag att ett tjockare grepp kanske kan kännas mer bekvämt.

Tjockare grepp gör det svårare att aktivera handlederna vid Puttning vilket för många förbättrar puttningen. Har själv bytt till ett superstroke, dock inte fatso. Åk till dormy och känn på dem, 3.0 brukar många tycka är lagom tjockt.
Citera
2014-04-25, 09:27
Medlem
Citat:

Bytte grepp på min putt i vintras till ett Super Stroke, jag valde dock inte deras tjockaste utan 3.0 istället så man får lite feeling kvar i putten. Hur som helst är jag mycket nöjd med detta bytet, känns mycket stabilare i stroken vilket gör att jag på framförallt de kortare puttarna (inom 2 m) har blivit väldigt mycket säkrare. Allt som ger bra självförtroende på green är värt att testa då det i alla fall för mig ofta är just självförtroendet som är skillnaden mellan en bra och dålig putt.
Citera
2014-04-25, 12:05
Medlem
Jag kör också med Superstroke 3.0 och är dessutom innebandyspelare som du nämde. Gillar kombon med min Scotty Cameron Newport 2. Fördelen som jag upplever med greppet är att jag får ett naturligt mjukare grepp och handlederna blir mer "upplåsta". Möjligen att man tappar lite fartkänsla på de längre puttar.

Vad det gäller Golfbidder har jag endast positiv feedback att ge, gjort många beställningar därifrån och aldrig varit missnöjd. Ser fram emot att komma hem från Madrid på tisdag och hämta ut min Driver och 54gradare från Golfbidder och UPS.
Citera
2014-04-25, 15:50
Medlem
ErPupones avatar
Tack för alla svar! Just det där att man låser handlederna lite mer är vad jag är ute efter. Kan man byta grepp själv (är det svårt) eller ska man göra det hos golfbutik?
Citera
2014-04-25, 16:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Tack för alla svar! Just det där att man låser handlederna lite mer är vad jag är ute efter. Kan man byta grepp själv (är det svårt) eller ska man göra det hos golfbutik?

Har du aldrig bytt grepp på någon klubba förut hade jag avrått dig från att göra det med ett SuperStroke första gången.
Citera
2014-04-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har du aldrig bytt grepp på någon klubba förut hade jag avrått dig från att göra det med ett SuperStroke första gången.

Kan instämma, superstroke greppen är rent utav ett helvette att få på. Köp greppet på Dormy och låt dem göra det. Kan få kosta 50kr extra det är det värt, det lovar jag.
Citera
2014-04-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
På Golfstoreeurope får du ett par nya MP-64 4-PW för 5024kr inkl. frakt. Så någon superdeal gjorde du inte (även om dina också var nya).

Med tanke på att dom gick på 6000:- där ifjol när jag köpte mina så gjorde jag iaf 15% på priset i UK.
I sverige gick dom på ca 8000:- så då hade jag en jävla rabatt.

Ta hjälp om du ska greppa på ett superstroke om du inte har greppat om tidigare..
Citera
2014-04-26, 12:03
Medlem
Funderar på ett gäng nya wedgar. Är det Vokeys som gäller? Just nu kör jag med Pings Anserwedge men tycker inte dom känns så "snidiga" eller vad man ska säga. =) Får inte så mycket spinn i bollen som jag vill. Är Cleveland 588 nåt att ha annars? Rea hos golfstoreeurope på dom nu såg jag. Fanns även 48´ i den vilket jag vill ha.
Citera
2014-04-26, 14:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Funderar på ett gäng nya wedgar. Är det Vokeys som gäller? Just nu kör jag med Pings Anserwedge men tycker inte dom känns så "snidiga" eller vad man ska säga. =) Får inte så mycket spinn i bollen som jag vill. Är Cleveland 588 nåt att ha annars? Rea hos golfstoreeurope på dom nu såg jag. Fanns även 48´ i den vilket jag vill ha.

Personligen anser jag inte att det är något snack på wedge-sidan, investera i ett par Vokey och du vet att du får top-of-the-line som räcker dig ett bra tag.
Citera
2014-04-26, 15:31
Medlem
Citat:
Personligen anser jag inte att det är något snack på wedge-sidan, investera i ett par Vokey och du vet att du får top-of-the-line som räcker dig ett bra tag.

Tycker att Callaways Macdaddy 2 är en värdig konkurrent som är värd att kolla upp. Den är smidd till skillnad från Vokeyn. Ping Anser är också en wedge värd att kolla upp. Visst, vokeyn är ett säkert kort som är svår att inte tycka om. Däremot börja de allt mer tappa sitt monopol bland wedgar.
Citera
2014-04-26, 15:45
Medlem
Citat:

Får nog bli ett gäng Vokeys då! 48, 52 och 56. Är dock osäker på bouncen. Jag har väldigt brant sving, känns som att jag gräver upp halva Småland. Är det mer bounce som gäller då? Vad är det för skillnad på 10 S Grind och 10 M Grind?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in