2013-10-20, 15:11
Medlem
Klubbyte inför nästa säsong.

Säsongen är på väg att ta slut och jag har funderat på ett klubbbyte och ersätta min hybrid 22° med en Mizuno MP-H4 istället. Tycker den känns skön att slå och ser ut att ge en bra bollbana. Nu har jag bara testat den på matta inomhus så jag ska i ärlighetens namn säga att jag borde testat den på i alla fall matta utomhus, Men det har inte blivit av. :-( Hur som helst så är jag nyfiken om någon switchat från "vanlig" hybrid till en klubba av typen MP-H4 eller annan liknande klubba. Är väldigt nyfiken på att höra om era erfarenheter, skillnader, likheter med en vanlig hybrid. är det värt att byta?
Har idag 13.3 i hcp och har spelat i två år. min bollträff är vanligen rätt OK men från tid till annan sätter jag igång och vevar med armar istället för underkropp först. men det är jag medveten om
Citera
2013-10-20, 21:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bogey-to-birdie skrev

Klubbyte inför nästa säsong.

Säsongen är på väg att ta slut och jag har funderat på ett klubbbyte och ersätta min hybrid 22° med en Mizuno MP-H4 istället. Tycker den känns skön att slå och ser ut att ge en bra bollbana. Nu har jag bara testat den på matta inomhus så jag ska i ärlighetens namn säga att jag borde testat den på i alla fall matta utomhus, Men det har inte blivit av. :-( Hur som helst så är jag nyfiken om någon switchat från "vanlig" hybrid till en klubba av typen MP-H4 eller annan liknande klubba. Är väldigt nyfiken på att höra om era erfarenheter, skillnader, likheter med en vanlig hybrid. är det värt att byta?
Har idag 13.3 i hcp och har spelat i två år. min bollträff är vanligen rätt OK men från tid till annan sätter jag igång och vevar med armar istället för underkropp först. men det är jag medveten om

Jag provslog med en Callaway X Utility Prototype Hybrid Iron tidigare i år, 21°. Kunde dock bara slå från matta utomhus, men jag slog ju långt bättre med den än vad jag slår med min 19° rbz hybrid. Hög bollbana och den gick långt. Härlig klubba.

Tyckte dock priset, 2000 på dormy var lite väl högt för en singel järnklubba. Köper nog en till nästa säsong, trots att jag hade tänkt att lägga minimalt med pengar på nya klubbor nästa år.
Citera
2013-10-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jag provslog med en Callaway X Utility Prototype Hybrid Iron tidigare i år, 21°. Kunde dock bara slå från matta utomhus, men jag slog ju långt bättre med den än vad jag slår med min 19° rbz hybrid. Hög bollbana och den gick långt. Härlig klubba.

Tyckte dock priset, 2000 på dormy var lite väl högt för en singel järnklubba. Köper nog en till nästa säsong, trots att jag hade tänkt att lägga minimalt med pengar på nya klubbor nästa år.

Det där var min känsla också! Jag fick en betydligt bättre "järnupplevelse" och generellt sätt slår jag järn bra och gillar järnklubbor mer. De är roligare helt enkelt det var därför jag blev nyfiken att testa. Måste åka och fixa en test på gräs innan det blir för sliskigt ute... Tack för feedback!
Citera
2013-10-21, 10:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogey-to-birdie
Det där var min känsla också! Jag fick en betydligt bättre "järnupplevelse" och generellt sätt slår jag järn bra och gillar järnklubbor mer. De är roligare helt enkelt det var därför jag blev nyfiken att testa. Måste åka och fixa en test på gräs innan det blir för sliskigt ute... Tack för feedback!

Har provat både Callaways och Titleist motsvarigheter i år och jag gillar dem verkligen. Enda problemet för egen del är att jag är en för dålig ball striker för att gå ifrån de gamla vanliga hybriderna, annars hade jag bytt alla gånger redan.
Citera
2013-10-21, 10:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bogey-to-birdie skrev

Av dom recensioner jag läst på amerikanska siter så verkar Mizuno:n och Adams DHY vara dom som är mest förlåtande. Synd bara Adams DHY är så ful.

Ping släpper också en ny i början av 2014.

Skriv gärna vad du tycker om den, om du kan slå Mizuno:n på gräs. Den är ju lite billigare än Callaway:n.
Citera
2013-10-22, 21:28
Medlem
Härligt golfår har det varit för mig, ligger på 11.4 nu, en sänkning med 3,2 i år! Vinst i 2/6 tävlingar jag har deltagit i också!

Hittade även en film inspelad 2002 på mig när jag var 9 år, http://www.youtube.com/watch?v=DRY5ipZG2XY rätt imponerad själv hur pass lik min sving är nu som jag hade då. Ska fixa en video när jag svingar nu och lägga båda bredvid varandra, skoj!
Citera
2013-10-25, 11:55
Medlem
InTheBacks avatar
Vad händer om en amatör vinner en minitour tävling? Får han inget då?
Citera
2013-10-25, 19:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Vad händer om en amatör vinner en minitour tävling? Får han inget då?

Pengarna går istället till bäst placerade proffs!
Citera
2013-10-25, 19:56
Medlem
InTheBacks avatar
Hur ändrar man till proffs licens?
Citera
2013-10-26, 08:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Jag vet att det finns två olika - du har ju PGA-spelare, för den är jag säker att du måste gå deras TP (Tour Player) utbildning. Sen finns det något som går som NA eller Non Amateur, dock osäker på hur det görs.
Citera
2013-10-26, 09:50
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Går till kansliet så fixar dom det. Nuförtiden kanske det går att göra det via git också.
Citera
2013-10-26, 23:48
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag vet att det finns två olika - du har ju PGA-spelare, för den är jag säker att du måste gå deras TP (Tour Player) utbildning. Sen finns det något som går som NA eller Non Amateur, dock osäker på hur det görs.

Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Går till kansliet så fixar dom det. Nuförtiden kanske det går att göra det via git också.

Allright,tackar. Vet ni om det kostar något?

Verkar som minitouren kommer bli lite omgjord, den byter namn till Nordea Tour Future Series.
Positiv namnändring, om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in