Citat:
bogey-to-birdie skrev
Klubbyte inför nästa säsong.
Säsongen är på väg att ta slut och jag har funderat på ett klubbbyte och ersätta min hybrid 22° med en Mizuno MP-H4 istället. Tycker den känns skön att slå och ser ut att ge en bra bollbana. Nu har jag bara testat den på matta inomhus så jag ska i ärlighetens namn säga att jag borde testat den på i alla fall matta utomhus, Men det har inte blivit av. :-( Hur som helst så är jag nyfiken om någon switchat från "vanlig" hybrid till en klubba av typen MP-H4 eller annan liknande klubba. Är väldigt nyfiken på att höra om era erfarenheter, skillnader, likheter med en vanlig hybrid. är det värt att byta?
Har idag 13.3 i hcp och har spelat i två år. min bollträff är vanligen rätt OK men från tid till annan sätter jag igång och vevar med armar istället för underkropp först. men det är jag medveten om
Jag provslog med en Callaway X Utility Prototype Hybrid Iron tidigare i år, 21°.

Kunde dock bara slå från matta utomhus, men jag slog ju långt bättre med den än vad jag slår med min 19° rbz hybrid. Hög bollbana och den gick långt. Härlig klubba.
Tyckte dock priset, 2000 på dormy var lite väl högt för en singel järnklubba. Köper nog en till nästa säsong, trots att jag hade tänkt att lägga minimalt med pengar på nya klubbor nästa år.