Citat:
Ursprungligen postat av
Whatevah
Ah ja, hålen sitter ofta i lutningar. Tror nog hålen ofta sitter så, då jag inte kan komma på en green som är helt platt. Tricket är ju att lämna sig en uppförsputt, vilket inte är helt lätt.
Var inte direkt superförtjust i något hål, men de bästa var väl nuvarande 6,10,11,12 och 16. Jag har positiva minnen av den gamla avslutningen. Sämst var nog 5,9 där man vid utslagen hade nollkoll och 14 180m över en ravin utan något alternativ. Övriga låg nog närmare dåliga än bra

men kanske berodde lite på andra omständigheter. Ska ge banan en ny chans någon gång.
Femman är inte rolig om man inte kan driva upp på kullen

Annars brukar jag bara ta en 5 eller nått o slå ner mig mitt i fairway och sen pitcha upp mig på andra platån på kullen. Samma med nian, jag kör alltid 6-7 där och lägger mig på platån, brukar ha en 8-9 kvar då är oftast inne på green på 2 slag där

Slår min drive för långt på det hålet och ligger oftast i skogen till höger. 14 är inte kul om man inte har längden, vet många av farsans polare som måste slå en drive där för att ens komma över.. Själv slår jag 6-7 där beroende på hur mycket motvind. 12 brukar mina polare i elitlaget kalla för birdiehålet

Slå en lång rakt drive ca 250 så har man dryga 150-180 m kvar på en par 5
Nej banans hål är väl inga golfunder direkt men det är en trevlig bana som tvingar en att lära sig att slå rakt! och har ni vägarna förbi så är det bara att pma så hakar jag nog på på en runda!