Citat:
Ursprungligen postat av
fiddeflumm
Mest som en kul pryl bara och för att göra inomhusträningen lite roligare än att bara dundra in i en vägg i golfhallen, sen så att veta om en ändring ger något resultat längdmässigt. jag vet att den inte mäter launchangle och sådant men den ska enligt de recensioner jag läst mäta längd och bollhastighet ganska exakt dock endast vid "bra" slag.
de dyrare varitanterna kostar väll från 100k och uppåt vad jag förstått.
Är du säker på att denna variant ger dig pålitlig data under inomhusförhållanden? Vet att de dyrare modellerna behöver bra bollar som är markerade på ett visst sätt för att kunna ge någorlunda pålitlig data.
Dessutom blir jag lite intresserad av vad du tänkt göra i vinter för att tro att du ska öka längden så pass?
Citat:
Ursprungligen postat av
roxie
Drar till Malaga för att lira en vecka på Söndag, men blir lite fundersam när jag läser SAS policy för golfbagar.
"Max 14 klubbor, ett par skor, och 12 bollar. Vikt 23 kg".
Hur kinkigt är det med detta? Är min bag förpackad i resefodral och inte väger över 23 kg, öppnar dem väl inte och rotar?
Jag har aldrig varit med om att de öppnar, ens när jag haft 10+ kilo övervikt (går att lasta fan vad som helst i ett resefodral, skitbra ju

) i värsta fall kan du nog räkna med att åka på lite extra kostnad om det väger för mycket däremot.
Citat:
Ursprungligen postat av
drgolf
Dock ej närmre hål
Ganska självklart i vår regelbok så därför nämnde jag ej det.
Citat:
Ursprungligen postat av
bjebbosten
Jag skjuter väldigt mycket hookar med mina lägre järn j5,j6 och funderar om det är järnen som är felet. Gick till rangen förra helgen med mina gamla och farsans klubbor och dom gick mycket rakare... de jag spelar med har smala sulor och mina gamla och farsans har bredare sulor.
Kan det vara sulan som gör att jag skjuter hookar eller är det en inbillning?
En tunnare sula gör det ju lite svårare vad gäller bollträff, och den påverkar ju i sin tur svängen på bollen. Däremot bör det inte ha sådan påverkan, då hade jag istället tittat på lie på klubborna, kanske är de du har lite för upright? Alternativt har dina skaft kanske blivit för mjuka för dig.