Citat:
Ursprungligen postat av
Semester
Spelade med en kille som hade en laserkikare. Plötsligt visste man precis vilket avstånd det var till flagg vid varje slag. Det kändes inte så kul faktiskt. Egentligen är det väl nice då avståndsbedömning kanske inte är så fruktansvärt roligt och det är ju egentligen att slå slagen rakt, med rätt skruv och längd som är utmaningen.
Men ändå. Att bara glida upp till bollen, hala fram kikaren, konstatera avståndet och sedan välja den lämpliga klubban blev för mekaniskt för min smak.
Någon som känner igen sig?

Jag förstår vad du menar så kände jag också i början. Dock blir du ju inte en bättre spelare för att du har en laserkikare, all information du kan få med en avståndsmätare kan du ju också få via banguide och avståndsmarkeringarna. Stega fram och tillbaka från hinder och upp med banguiden hela tiden, tar enormt mycket tid. PGA tour spelarna får tex inte ha avståndsmätare, dock har dem caddies, som ger en jäkla massa mer information utöver avståndet till pin.
Tex Nordea tour spelare, som oftast rent ekonomiskt inte har råd med en bra caddie, utan ofta har med sig någon polare eller familjemedlem till caddie. Där är det tillåtet att ha laserkikare.
Jag tycker laserkikare är okej, eftersom den ger information som redan finns. Bara mer lättillgängligt.