Citat:
Ursprungligen postat av
Mafiosos
Tips på golfbanor kring Stockholms utkanter? Bor i norrort, och har nog testat dom flesta på norra sidan av Stockholm.
Tänkte även kolla om någon har lite bra tips på golfböcker? Har nyss läst Hank Haneys bok om Tiger Woods.
Frågan är om du är ute efter tekniska böcker eller böcker likt The Big Miss som är både beskrivande tekniskt och historien bakom.
Dave Pelz fyra "Bibles" är grymma - ett måste egentligen om vi snackar teknik. Tycker även Tiger Woods Golf My Way och Phil Mickelsons Secrets to the Short Game är mycket intressanta. Dessutom är Bob Rotellas "Golf is Not a game of perfect" ett enormt måste för ALLA.
Citat:
Ursprungligen postat av
Descending
Spelade nyss slagtävling på klubben. Jag börjar starkt med en birdie, följer upp med en bogey, helt okej för mig då jag har 18 slag. Då är den andra personen i min boll, som har 17 slag, 9 över par efter två hål. Efter det gick det utför även för mitt spel. Jag har inte spelat en så dålig runda på väldigt länge och detta trots den fina starten. Killen jag spelade i samma boll som kom in på 137 slag, 120 netto. ... Det är nästan +4 per hål. ...
Till diskussionen, är det någon annan som har erfarenhet av ett en medspelares urusla spel psykar en? Eller har ni varit med om det motsatta, där medspelarens fantastiska spel höjer ert eget?
Det beror helt på om du är markör för spelaren eller inte. Att vara tvungen att hålla reda på personen i frågas scorer om de är skyhöga. Annars är det ganska lugnt för min del, men i början av tävlingskarriären ett måste att det gick sämre för mina medspelare då de var det första "hindret".