2013-08-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
AMP Cell var tyvärr grafit? Om du gillade klubban som den var spelar det väl ingen större roll?

Nja, grejen är att jag gillar grafit för att jag är van... Frågan är om stål skulle vara bättre i längden.
Citera
2013-08-10, 21:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Nja, grejen är att jag gillar grafit för att jag är van... Frågan är om stål skulle vara bättre i längden.

Nuförtiden kan du få stål och grafitskaft med exakt lika egenskaper. Är du van och gillar grafit finns det ingen direkt anledning att byta ut det.
Citera
2013-08-10, 22:12
Medlem
VaGKs avatar
Jag har en lite annorlunda fråga... Ikväll lirade jag och en polare, efter 9an var vi tvungna att avbryta p.g.a. mörker. Båda låg riktigt bra till så det kändes riktigt surt. Nu till frågan: Är det tillåtet för oss att återuppta rundan imorgon och spela de sista 9?
Citera
2013-08-10, 22:14
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Jag har en lite annorlunda fråga... Ikväll lirade jag och en polare, efter 9an var vi tvungna att avbryta p.g.a. mörker. Båda låg riktigt bra till så det kändes riktigt surt. Nu till frågan: Är det tillåtet för oss att återuppta rundan imorgon och spela de sista 9?

nej.
Citera
2013-08-10, 22:26
Medlem
VaGKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
nej.

Tänkte det. Tack för ett utförligt och förklarande svar.
Citera
2013-08-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nuförtiden kan du få stål och grafitskaft med exakt lika egenskaper. Är du van och gillar grafit finns det ingen direkt anledning att byta ut det.

Skaften i Cobras järn verkar vara rätt lätta, så skillnaden mellan mina grafit klubbor och cobras stål klubbor kanske inte är så stor ändå.

Oavsett så om jag köper blir det förra årets AMP, vikten verkar vara lika som Cell. Frågan är då om jag kan köpa AMP "otestad". Alltså är AMP och Cell så lika ?
Citera
2013-08-10, 22:43
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Trevligt, någon annan klubba du jämförde Cellen med före köp ?

Jag kör grafit nu, stål känns tungt(vanesak möjligtvis). Cellen hade mindre huvud och själva huvudet känns lättare också. Har du någon annan möjligtvis testat både AMP och AMP cell ?

Har testat Cell drivern också men för lite för att uttala mig om den.

Jag testade PING i20 och TaylorMade Rocketbladez.
Enligt mig var PING för mycket hjälp upp med en bredare sula och lite för mycket offset för mig.
Rocketbladez var lika AMP Cell tycker jag. Hade tänkt att testa Rocketbladez Tour också men jag hittade AMP Cell innan. Jag tyckte mer om träffen och utseendet på AMP Cell.

Har också testat både AMP och AMP Cell och jag tyckte, som KinG-NothinG sade, att Cell är smidigare. Smalare sula och inte lika "bulkig" i ryggen.
Dock tyckte jag också att AMP hade lite för mycket hjälp i höjd för mig som redan slår en hög bana på bollen.
Citera
2013-08-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Jag testade PING i20 och TaylorMade Rocketbladez.
Enligt mig var PING för mycket hjälp upp med en bredare sula och lite för mycket offset för mig.
Rocketbladez var lika AMP Cell tycker jag. Hade tänkt att testa Rocketbladez Tour också men jag hittade AMP Cell innan. Jag tyckte mer om träffen och utseendet på AMP Cell.

Har också testat både AMP och AMP Cell och jag tyckte, som KinG-NothinG sade, att Cell är smidigare. Smalare sula och inte lika "bulkig" i ryggen.
Dock tyckte jag också att AMP hade lite för mycket hjälp i höjd för mig som redan slår en hög bana på bollen.

Intressant. hjälp i höjden tycker jag Cellen hade och även resten av klubborna jag testat. Fan, jag gillar sulan och storleken på huvudet, om det är så mycket skillnad på AMP och Cell så måste jag pröva AMP och det har jag inte möjlighet till.
Citera
2013-08-11, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZi
Är det någon som äger eller har provslagit denna skönhet ?

Hade själv tänk införskaffa mig denna (efter en provslagnig såklart), det står egentligen mellan Cobra amp Cell, R1 och denna Nike så om någon har upplevt alla dessa eller delar av dem så posta gärna (eller PM).

Har för närvarande en Titleist 909 med en Reg skafft, som känns lite sladdrigt.

Sitter på bekväma 14,9 i hpc, så behöver kanske inte några värsting grejer, men det är roligare så

// QuiZi
Äger själv Nikes nya som du länkade och trivs skitbra med den, aldrig faktiskt haft en skönare driver.
Testade även (Dormys custom fitting) Titleist 913 men den tyckte jag inte alls om.
Slår väldigt rakt och långt med den så finns inget att klaga över för min del.

Har även köpt hybrid versionen av Nikes covert serie, den i Tour variant. Även den funkar galant.
Citera
2013-08-11, 04:21
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antoneee
Äger själv Nikes nya som du länkade och trivs skitbra med den, aldrig faktiskt haft en skönare driver.
Testade även (Dormys custom fitting) Titleist 913 men den tyckte jag inte alls om.
Slår väldigt rakt och långt med den så finns inget att klaga över för min del.

Har även köpt hybrid versionen av Nikes covert serie, den i Tour variant. Även den funkar galant.

Vad fick dig att välja drivern i vanlig utgåva och hybriden i Tour utgåvan? Stor skillnad?

Själv har jag funtat på en PING Anser 3:a. Någon med erfarenhet av denna klubba?
Citera
2013-08-11, 09:34
Medlem
VaGKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
nej.
Var går gränsen då, förresten? Måste man spela under samma dag eller får man ha en paus på ett visst antal timmar?
Citera
2013-08-11, 12:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Var går gränsen då, förresten? Måste man spela under samma dag eller får man ha en paus på ett visst antal timmar?

En tävling kan avbrytas när som helst under ronden och återupptas när tävlingsledningen anser att det passar. Finns inge solklara regler hur lång en paus får vara däremot.

Dock snackar vi ju inte regler utan snarare vett och etikett när det är en sällskapsrond - ni skulle väl få fortsätta om ni velat dagen efter eller om en vecka. Men det är inte ärligt mot er själva eller scoren (jag gissar att det är scoren ni är ute efter) så ur en etikettsynpunkt bör ni inte göra det.

Varför inte bara regga de 9 hål ni spelade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in