2010-01-25, 00:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrbaggen
Vilken klubb i Norge har du jobbat på?

Bergen Golfklubb!

Och inte kan man säga att man inte är lite sugen. Har tittat på lite PGA under helgen som gått och det har ju inte direkt blivit mindre sugen tack vare det. Känns som det är långt kvar tills mars när det är dags för en tur ner till Rom.
Citera
2010-01-26, 21:00
Medlem
Flexxuss avatar
Regnar det inte väldigt mycket i bergen?

Är också fruktansvärt sugen på att spela igen, tränar inomhus ett par timmar varje dag och det minskar ju inte suget
Kolla in www.afterlife.se ett måste för alla golfare
Senast redigerad av Flexxus 2010-01-26 kl. 21:04.
Citera
2010-01-26, 21:09
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
Regnar det inte väldigt mycket i bergen?

Är också fruktansvärt sugen på att spela igen, tränar inomhus ett par timmar varje dag och det minskar ju inte suget
Kolla in www.afterlife.se ett måste för alla golfare

Haha, jo visst regnar det massvis där men man kör på "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" så funkar det och till slut vänjer man sig

När du säger att du har spelat inomhus är det simulator eller bara nät som gäller då?
Citera
2010-01-26, 21:21
Medlem
Flexxuss avatar
Ungefär bara hur många dagar på sommaren regnar det inte?

Nepp slår mot nät, skulle va gött att ha en sån här istället http://www.hdgolfsimulators.co.uk/
Citera
2010-01-26, 21:22
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ungefär bara hur många dagar på sommaren regnar det inte?

Nepp slår mot nät, skulle va gött att ha en sån här istället http://www.hdgolfsimulators.co.uk/

Näe fan, det är mycket mer känsla att slå i nät!
Citera
2010-01-26, 21:54
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Näe fan, det är mycket mer känsla att slå i nät!

det är ju bra om man ser bollträff, skruv och allt sånt där som man gör i simulator
Citera
2010-01-26, 23:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
det är ju bra om man ser bollträff, skruv och allt sånt där som man gör i simulator

http://www.accusport.com/vpromain.php

Lite billigare och kan ge dig samma information om inte mer än de flesta vanliga simulatorer, passar utmärkt i nät.
Citera
2010-01-27, 02:04
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Jo det är sant. Men nät alltså, nostalgi!
Citera
2010-01-27, 13:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har faktiskt lyckats göra TVÅ Hole-in-Ones;

1)

Tunisien -96 med en gul Pinnacle damboll tryckte jag en wedge 90 meter, en studs och rätt i kopp.
En lite kul grej var att Jonte Sjögren gick i samma boll som jag och min polare.
Jonte Sjögren; http://sv.wikipedia.org/wiki/John-Anders_Sj%C3%B6gren
En gammal Davis Cup Kapten

2)

På min hemma klubb den absolut sista rundan för 2 år sen, kanske den sista Oktober...typ.
12:e hålet hade jag slagit bort min boll och mina kompisar stod och puttade ut när jag klev upp på 13:e utan att ens orka pegga upp så ser jag att bollen bara försvinner. Nu har jag alltså två alternativ

* Vråla som en galning
* Spela cool tills dom puttat klart

Naturligtvis tar jag #2
- Har du slagit..?
- Japp, den ligger i hål!
- Javisst..döö!
- Jaja..vi får se när vi kommer fram.

Bollarna finns kvar i bokhyllan
Citera
2010-01-28, 13:03
Medlem
Mr.Pelles avatar
En hole in one har jag aldrig lyckats göra, så fy fan...men i år...
Citera
2010-01-28, 20:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pelle
En hole in one har jag aldrig lyckats göra, så fy fan...men i år...

Hole in one är ju en sån där sak som jag gärna gjort men samtidigt klarar mig utan. Man inser ju snabbt hur lite folk faktiskt förtjänar hole in ones och de som faktiskt lyckas har haft tur. Det är inte annat än att man blir bitter när folk med 18+ hcp kommer in i klubbhuset och har slått en hole in one när en annan inte lyckats på över sina tio år.

Samtidigt så är det ingenting man inte ska få skryta över, jag hade varit överjävlig själv om jag någonsin lyckats med det!

Jag föredrar att räkna eagles däremot, hur många har ni gjort genom era dar? Vid det här laget börjar jag nog krypa över 20 sträcket för "riktiga" eagles (hio's och vissa hål exkluderade), bara i år gjorde jag tre. Valde att räkna bort de sju jag gjorde på hemmaklubbens enda Par 5 hål. Samtidigt så är detta lite enklare att påverka, spela rätt bana under rätt förhållande och nå green på 2 är ju inte så utmanande.
Citera
2010-01-31, 20:45
Medlem
Dr_Dollars avatar
Robert Karlsson is back!

Faan va starkt att komma tillbaka, och vilken knäpp på näsan på alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in